מספרן אמנם לא גדל, אבל הנשים שברשימת 400 האנשים העשירים בארצות הברית החדשה של פורבס רשמו ללא ספק גידול משמעותי בעושרן ב-2017.

50 הנשים המופיעות ברשימת ה-400 שוות סכום כולל של 305 מיליארד דולר - כמעט 17% יותר בהשוואה לשנה שעברה, כש-51 נשים איישו את הרשימה (לצדן נכנסו חמש נשים נוספות, שעשו את הונן יחד עם בני זוגן הגברים, וחולקות בו איתם). מתוך 50 הנשים הללו, 8 מחזיקות בהון שעשו במה ידיהן. הזינוק בשווי ההון שלהן משקף את המגמה הכללית שנשקפת ברשימת ה-400 השנה: לרוב האנשים ברשימה הזו יש שווי נקי גבוה יותר בהשוואה לשנה שעברה, הודות לשוק ההון שרק מוסיף וממשיך לטפס.

הנשים ברשימת ה-400 הן גם חבורה בעלת השכלה טובה במיוחד. פורבס העמיק השנה יותר בבחינת ההיסטוריה של ההשכלה של 400 חברי הרשימה שלו, ומצא כמה נתונים מפתיעים. 80% מהנשים ברשימה (לרבות אלו שרשומות יחד עם בעליהן) מחזיקות בתואר ראשון (B.A.), בהשוואה ל-84% מהרשימה בכללותה ול-33% מהמבוגרים האמריקאים (יש ארבע נשים שנתונים לגבי ההשכלה שלהן לא היו זמינים).

אליס וולטון היא, פעם נוספת, האישה העשירה בארצות הברית. עם שוו נקי של כ-38.2 מיליארד דולר, היא גם ממוקמת במקום ה-13 בדירוג הכולל של עשירי המדינה. וולטון, בתו של מייסד וול-מארט סם וולטון, היא יורשת של אחזקות בענף הקמעונאות. היא בוגרת לימודים באוניברסיטת טריניטי בסן אנטוניו, טקסס, עם תואר במנהל עסקים, שלאחר סיומו עבדה במשך תקופה קצרה בתור קניינית בוול-מארט. אבל את חותמה היא הותירה בעיקר בזכות אוסף האמנות שלה, ובזכות מוזיאון Crystal Bridges לאמנות אמריקנית בבנטוויל, ארקנסו, שהקימה ב-2011.

 

לורן פאוול ג'ובס ואליס וולטון

לורן פאוול ג'ובס ואליס וולטון

האישה השנייה בעושרה באמריקה היא ג'קלין מארס, המחזיקה בהון בשווי 25.5 מיליארד דולר. היא היורשת של שליש מאחזקות Mars Inc, חברת הממתקים הפרטית שנוסדה לפני למעלה ממאה שנה. ארבע האחייניות שלה הצטרפו גם הן לרשימת ה-400 של פורבס השנה, לאחר שירשו את חלקו של אביהן המנוח, פורסט מארס ג'יי.אר., בחברה: מריקה, פמלה, ואלרי ו-ויקטוריה מארס. כל אחת מהאחיות שווה סכום שמוערך בכ-6.3 מיליארד דולר. האחיות מארס עובדות בתפקידים שונים בחברה; וכולן, פרט לאחת מהן, למדו באוניברסיטאות של "ליגת הקיסוס" [שמונה המכללות הפרטיות המפורסמות של החוף המזרחי; י.ה].

לורן פאוול ג'ובס היא האישה השלישית בעושרה בארצות הברית, והאדם ה-24 ברשימת ה-400 בכלל, עם סכום המוערך בכ-19.4 מיליארד דולר. היא ירשה את הונה, הכולל מניות באפל ובדיסני, מבעלה המנוח סטיב ג'ובס. בתור תלמידת תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד, היא הייתה נוכחת בהרצאת אורח שג'ובס העניק. אחרי השיחה הוא רץ אחריה והציע לה לצאת אתו לארוחת ערב במגרש החנייה של בית הספר.

הנשים במקומות הרביעי והחמישי הן אביגיל ג'ונסון (שווי נקי: 16 מיליארד דולר), מנכ"לית Fidelity Investments, ובלייר פרי-אוקדן (שווי נקי: 12 מיליארד דולר), יורשת חברת התקשורת Cox Enterprises. לפי הדיווחים, במהלך לימודיה, ג'ונסון עבדה במשרה חלקית בענקית קרנות הנאמנות שסבה הקים ב-1946, והצטרפה לעבודה במשרה מלאה ב-1988, לאחר שקיבלה את התואר השני שלה במנהל עסקים מהארוורד. פרי-אוקדן, שמחזיקה בתואר ראשון מטעם אוניברסיטת דנוור, לא עובדת ב-Cox Enterprises, אך כמו אחיה, ג'ים קנדי, ירשה נתח של 25% בחברה לאחר שאמם, ברברה קוקס אנת'וני, נפטרה בשנת 2007.

האישה העשירה ביותר באמריקה שעשתה את הונה בכוחות עצמה היא מריאן איליץ', מייסדת משותפת של רשת הפיצריות Little Caesars. דווקא היא, שפתחה את מסעדת הפיצה הראשונה שלה ב-1959 יחד עם בעלה המנוח, מייק איליץ', והצמיחה אותה לכדי רשת ששווה 4 מיליארד דולר (שווי מכירות), נשרה בשעתה מלימודיה במכללת Dearborn Community. האישה, הידועה בשם מיס איי (I), בונה כעת מחוז שלם של ספורט ובידור בשווי 1.2 מיליארד דולר, במרכז דטרויט.

שלא כמו רוב הנשים ברשימת ה-400, דיאן הנדריקס (שווי נקי: 4.9 מיליארד דולר) מעולם לא למדה בקולג'. היא גדלה בחווה חקלאית לייצור חלב, נכנסה להיריון במהלך התיכון והפכה לאם כחודש לפני יום הולדתה ה-18. למרות כל זאת, היא ייסדה (יחד עם עמיתים) את ABC Supply, חברת הפצה של פתרונות קירוי המחזיקה במכירות בשווי 7.2 מיליארד דולר ב-2016, ועומדת בראשה עד היום.

מיליארדרית נוספת שהיא "רק" בוגרת תיכון היא ג'ין סוק צ'אנג, שעזבה את דרום קוריאה עם בעלה, דו וון, בחיפוש אחר הזדמנויות טובות יותר. זוג המהגרים חולק כעת הון בשווי מוערך של 2.6 מיליארד דולר. שתי הנשים הנוספות ברשימה שרמת ההשכלה שלהן היא תיכונית בלבד הן היורשות: קריסטי וולטון (6.1 מיליארד דולר), אלמנתו של ג'ון וולטון (אחד מבניו של מייסד וול-מארט, סם וולטון); ודיאן קמפר (3.1 מיליארד דולר), בתו של מגנט הנדל"ן המנוח, סול גולדמן.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: