לראשונה מאז 2002, ג'יזל בונדשן לא נמצאת בפסגת העשירייה הראשונה של דרוג הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם. קנדל ג'נר (22), טיפסה למקום הראשון בדרוג עם סכום של 22 מיליון דולר בשנה שחלפה.

לחשבון האינסטגרם של ג'נר השפעה רבה על נפח ההכנסות שלה, הוא מאפשר לה להפיץ פרסומות ל-85 מיליון עוקבים. ג'נר ניהלה את הקריירה המכניסה ביותר שלה בשנה האחרונה, שכללה, בין היתר, עסקאות עם אסתי לאודר, לה פרלה ואדידס. לאלה מתווספות ההכנסות מתוכנית הריאליטי המצליחה 'משפחת קרדשיאן' בה היא משתתפת יחד עם בני משפחתה, קולקציית האופנה המשותפת לה ולאחותה קיילי ג'נר, ושיתופי פעולה ברשתות החברתיות.

קנדל ג'נר

22 מיליון דולר. קנדל ג'נר. צילום: shutterstock

מיד אחריה ברשימה נמצאת הדוגמנית ג'יזל בונדשן (37), עם הכנסה של 17.5 מיליון דולר. שנת 2017 הייתה שקטה יותר עבורה והיא דגמנה עבור קרולינה הררה, נעלי ארזו ותכשיטי ויווארה. מיעוט הקמפיינים הביא אותה לסיים את השנה עם הכנסות נמוכות ב-43% לעומת 2015 אותה סיימה עם הכנסות של 30.5 מיליון דולר.

את השלישיה הראשונה בדרוג סוגרת כריסי טיגן, שנכנסה לרשימה בפעם הראשונה, עם הכנסה של 13.5 מיליון דולר. לטיגן, שבעבר הופיעה על שער מגזין ספורט אילוסטרייטד, כמות עוקבים גדולה ברשתות החברתיות והיא מרוויחה מיליונים מעסקאות שגם אינן מתחום האופנה, כולל פרסומות למותגי משקאות כגון ויטה קוקו וסמירנוף.

עשרת הדוגמניות שנכנסו לעשירייה הראשונה בדרוג הרוויחו יחד 109.5 מיליון דולר בין ה-1 ביוני 2016 ל-1 ביוני 2017 (לפני מיסים ועמלות). הרווחים מבוססים על הכנסה מקוסמטיקה, בישום וחוזים אחרים; האומדנים נעשים על סמך ראיונות עם מנהלים רבים, סוכנים ומנהלי מותגים.

כרטיס הכניסה לתעשיית האופנה

כמו השינויים החלים באופן מתמיד בעולם האופנה, כך משתנה גם דירוג הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם. הרוב המכריע של הדוגמניות שנכנסו לדרוג השנה מורכב מכוכבות אינסטגרם וילדי סלבריטאים.

הדוגמנית וכוכבת האינסטגרם, בלה חדיד (6 מיליון דולר), היא דוגמה טובה לכך. חדיד הצטרפה לדרוג הדוגמניות המרוויחות ביותר לאחר שנה עמוסה בקמפיינים ליותר מ-12 מותגים, ביניהם איפור של דיור, נייקי ונארס. אחותה, ג'יג'י חדיד, שנמצאת במקום ה-5 בעשירייה הראשונה עם הכנסה של 9.5 מיליון דולר, עקפה אותה ב-3.5 מיליון דולר. זה המקרה הראשון שבו אחים ואחיות הופיעו ברשימת הדוגמנים המרוויחים ביותר.

"עם מדיה חברתית יש יותר הזדמנויות ליצור תוכן משלך ולהביע את עצמך", אמר איוון בארט, נשיא סוכנות הדוגמנות IMG. "הכוכבים בהחלט משתמשים בה".

בלה וג'יג'י חדיד

צמד האחיות בדירוג. בלה וג'יג'י חדיד. צילום: shutterstock

קרלי קלוס, מס' 7 בדרוג עם הכנסה של 9 מיליון דולר, היא דוגמנית שיותר מתחברת לשיח עם הקהל. היא עושה זאת בערוץ היוטיוב ובתוכנית חדשה שצפויה לעלות בקרוב באתר הסדרותFree Form. היא ידעה למנף את הקהל שלה, כ-12.6 מיליון עוקבים ברחבי הפלטפורמות, כדי לפתח את העמותה החברתית שהקימה. "הבנתי שבאמצעות הרשתות החברתיות אני יכולה להגיע אל נשים צעירות ברחבי אמריקה והעולם", אמרה קלוס בראיון לפורבס. "הלוואי והיית יכולה להעניק עזרה משמעותית לבחורות".

המדיה חברתית העצימה נשים רבות שזכו בעבר להתעלמות מצד תעשיית האופנה. אשלי גרהם, שסוגרת את העשירייה הראשונה עם הכנסה של 5.5 מיליון דולר, בנתה קהל משלה במקום להסתמך על כתבות במגזינים שרק לעתים רחוקות משלבים דוגמניות במידות גדולות. לגרהם יש קולקציות אופנה משלה בשיתוף עם המותגיםAddition Elle , Dressbarn and Swimsuits For All והיא כיכבה בקמפיינים ליין ברייאנט ו-H&M ועוד - כל אלה יחד הכניסו אותה לעשירייה הראשונה של דרוג הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם.

"הנושא המרכזי כבר אינו למי יש את עצמות הלחיים הגבוהות ביותר", כפי שהסבירה גרהם שהופיעה גם בדרוג 30 מתחת 30 של פורבס בשנת 2016. "זה על איך לנהוג כמנהל, כמותג וכאשת עסקים".

אף על פי שתעשיית האופנה הופכת ליותר ויותר שוויונית בשנים האחרונות, ליו וון, מספר 8 בדרוג עם הכנסה של 6.5 מיליון דולר, היא הדוגמנית האסייתית היחידה בעשירייה הראשונה. אבל נראה שהשינוי קרב: סקר שנערך לאחרונה על ידי FashionSpot מצא שיותר מ-30% מהדוגמניות שנבחרו לככב בקמפיינים בסתיו 2017, הן לא "לבנות". כלומר, האופציות לעבודה עבורן מתרחבות גם לקמפיינים ופרסומות ולא רק לעבודות דוגמנות פשוטות, שהתשלום עבורן נמוך יותר.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: