האם עליית השימוש ברובוטים מבשרת את סופם של המלצרים, השפים והברמנים? מחקר של המרכז לעתיד העירוני מצא כי פוטנציאל האוטומציה למלצרים ולמלצריות עומד על 77%. זה אמנם לא אומר שכל העבודות שיש לעשות במסעדות יהיו אוטומטיות, אבל זו תזכורת לכך שהאוטומציה תמשיך לעצב מחדש את כוח העבודה ותשפיע על העובדים ועל חוויית הלקוח.

סוג החוויה שעסק רוצה לספק ללקוחותיו, בשילוב עם כוחות העבודה ועלויות הנדל"ן, ישפיעו על קצב שבו אוטומציה תחליף בני אדם ותשבש את זרימת העבודה המסורתית. לדוגמה, למרות שיש כבר טכנולוגיה זמינה להכנת קפוצ'ינו, נראה כי מספר בתי הקפה המעסיקים בריסטות דווקא גדל. הסיבה העיקרית לכך היא שרוב הצרכנים מעוניינים בחוויית קפה אותנטית הכוללת קבלת משקה אספרסו בעבודת יד, יחד עם אינטראקציה אנושית. אבל אפילו יעילות תפעולית, הרצון של הצרכנים לנוחות, והרגלי הקניה, יכולים להפוך את הבריסטות למינים בסכנת הכחדה.

אמנם כמה מסעדות החליפו את חלק מהצוות בטאבלטים דרכם ניתן לבצע הזמנה, אבל ברובן עדיין מסתמכים על בני האדם בכל הנוגע להגשת האוכל אל הסועדים או אריזתו עבורכם הביתה. עם זאת, חברות כמו Bear Robotics יכולות לשנות את זה - הרובוט שהם פיתחו מגיש בעצמו את האוכל לסועדים במסעדה. ולמרות שהרובוט לא יכול לספק את אותו "אירוח אנושי" כאדם, הוא יכול ליצור חוויה עתידנית. בהמשך, רובוטים אלה יוכלו גם לקבל פיצ'רים כאלה שיגרמו להם להיות אדיבים ועוזרים, רק ללא מגע אנושי בפועל.

רובוט עד הבית

הטכנולוגיה הזו מגיעה גם לשליחים השונים של האוכל. תארו לעצמכם שהזמנתם פיצה מהפיצרייה המקומית שלכם ובמקום איש משלוחים שעמד ליד הדלת שלכם עם פיצה ביד, רכב קטן דמוי מכונית מופיע, החלק העליון שלו נפתח ואתה מוציא את הפיצה שלך החוצה. חברת Marble בנתה רובוטים שהולכים על המדרכות, ויודעים לתפקד באופן מלא בסביבות עירוניות צפופות. ייתכן כי לא רחוק היום בו לא נראה יותר אנשים מביאים לנו את האוכל שהזמנו אלינו הביתה.

תמונה: Shutterstock

תמונה: Shutterstock

למרות שהרובוטים יכולים להחליף את האדם, אין זה אומר שהם לא יכולים להיות קצת אנושיים כאמור. מוצרים כמו Smartender יכולים לשפוך מעל 600 משקאות שונים ממכונת מסך מגע. ובעוד שהטכנולוגיה הזו לעולם לא תוכל להחליף את הברמן שירים עם הלקוח כוסית "לחיים", ישנם עסקים שבהם היעילות של הטכנולוגיה הזו עולה על הצורך בקשר אישי. הרובוט Tipsy למשל, משתמש בשתי זרועות רובוטיות שמחקות את הברמן האנושי והוא יכול להכין את המשקה שלך, לערבב את המוחיטו, ואת כל אלו לעשות בהרבה יותר מרץ וחיוניות.

אם הזמנת את ארוחת הערב דרך טאבלט, רובוט שמגיש את האוכל, וטכנולוגיית מסך מגע שמוזגת את הבירה זה קצת יותר מדי עבורכם, תמיד אפשר להתאים את הטיפ כאשר משלמים על הארוחה דרך האפליקציה בסמארטפון. בסופו של דבר, מסעדות, צרכנים וחברות טכנולוגיה יקבעו מה כאן כדי להישאר ומהו חידוש. כך או כך, החברה צריכה לעשות תכנון עבודה טוב יותר עבור העתיד של כוח העבודה בעידן של הטכנולוגיה.

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

מי הוא האיש העשיר בארה"ב לפי דירוג פורבס 2018? חפשו את התשובה באתר forbes.co.il ואולי תקבלו מנוי חינם למגזין
פרטים למילוי:
אני מאשר/ת קבלת דיוורים, עדכונים וחומרים פרסומיים מאון לייף ו/או שותפיו העסקיים