חילופי העונות התדירים גורמים לנו כל הזמן להתלבט בין תחבורה ציבורית להליכה ברגל ולנוע בין מקומות סגורים למרחב הפתוח ברחוב, דבר שבוודאי מעלה את השאלה הקבועה: האם כדאי להרכיב משקפי שמש? ואם כן, איך זה ישתלב עם זה שאנחנו רוצים להאזין למוזיקה באוזניות תוך כדי? MusicLens, הפרויקט האחרון של ליו ג'וניי, היזמית בת ה-28 שנכנסה לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס אסיה, פתר את השאלה והכניס הכל למוצר אחד.

משקפי MusicLens, מאפשרים לשמוע מוזיקה ולענות לשיחות טלפון ישירות מהמשקפיים, ללא כל עזר טכנולוגי נוסף. ג'וניי מספרת שהמשקפיים עוצבו במיוחד עבור הנוחות של אלה שחשוב להם להרכיב משקפיים וללכת עם אוזניות.

הכל במוצר אחד | צילום באדיבות MusicLens

המשקפיים משתמשים בטכנולוגיית סאונד שמועברת דרך עצמות קטנות שנמצאות באזור האוזן ודרכן עובר הקול אודיו באמצעות רטט, בצורה שעוקפת את עור התוף. בגלל שהסאונד לא נכנס דרך עור התוף, אנשים מסביב לא יוכלו לשמוע את המוזיקה אם היא תתנגן בווליום סביר, שלא כמו האוזניות שאנחנו מכירים. זה גם מאפשר למשתמש לשמוע את רעשי הרקע שמסביבו ולהיות יותר מודע לסביבה שלו, בגלל שתעלת האוזן שלו פנויה. MusicLens משתמשת בשיטה שונה עבור הגדרות ווליום בתוך חדר והגדרות ווליום שמוגדרות לבחוץ.

ג'וניי עלתה לתודעה היזמית בעיקר בזכות אפליקציית Echo שיצרה, אפליקציית מוזיקה פופולרית בסין, בה המשתמשים יכולים לשתף סרטוני מוזיקה מקוריים שביצעו. אולם, בשנים האחרונות, היא עובדת כאמור על MusicLens.

ליו ג'וניי, היזמית בת ה-28 שנכנסה לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס אסיה

ליו ג'וניי, היזמית בת ה-28 שנכנסה לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס אסיה

למרות שהפרויקט הנוכחי החל כבר ב-2015, MusicLens היא לא החברה הראשונה שהוציאה משקפיים כאלה שיכולים להשמיע מוזיקה. חברת AfterShokz למשל יצרה משקפיים דומים שמיועדים בעיקר לספורט ויכולים להשמיע מוזיקה באותה שיטה בדיוק. גם Zungle מוכרת זוג משקפיים דומים, אבל מכוונים יותר לאופנה הנוכחית.

 

גם במהלך ספורט | צילום באדיבות MusicLens 

עם זאת, ג'וניי טוענת שהרקע שלה בעולם המוזיקה, מעניק לה יתרון בתחרות הזאת, במיוחד בכל מה שקשור לאיכות הסאונד. "המשקפיים שלנו הם המותג החכם היחיד בשוק הזה שתומך גם בבסים של הסאונד שמועברים דרך העצמות", היא אומרת. "בנוסף, אנחנו היחידים שנותנים למשתמש לבחור בין כמה שיטות השמעה, זאת בשביל להעניק לו את חווית המוזיקה המושלמת".

אגב, העדשות של MusicLens יכולים לשמש גם כעדשות ראיה ולשמש את המשתמשים בתוך מבנה ולא רק בחוץ. הטענה מלאה תעניק 6 שעות של מוזיקה.

צוות מנצח

עבור ג'וניי, אחד הדברים הכי מאתגרים בתהליך הזה שנמשך על פני כמה שנים, היה בניית הצוות שיוביל אותה אל המטרה. "התחלתי את הפרויקט הזה רק עם עוד אחת, שמתמחה בעיצוב", היא מספרת. "לאף אחת מאיתנו לא היה מושג באלקטרוניקה או בחומרה".

ג'וניי טוענת שהיכולת שלה למצוא את האנשים הנכונים קשורה לעובדה שהבסיס שלהם בסין, שם יש תעשייה מאוד מתקדמת והרבה מאוד מקורות של מוצרי גלם.

כשטכנולוגיה ואופנה הולכות יד ביד | צילום באדיבות MusicLens

את האבטיפוס הראשון של המשקפיים לקח לבנות במשך 9 חודשים, אבל אחרי שנתנו את המלאכה לצוות של חמישה, הם קיצרו את התהליך ל-3 חודשים בלבד. ובעוד הם גילו את היתרון שבשיתוף פעולה עם החברה הקליפורנית Zungle, הם הצליחו ליצור מערכת סאונד שגרמה לג'וניי לקרוא לה בשם: "חוויית ייחודית של סאונד בתלת ממד".

אותו צוות שבנה את האבטיפוס, בנה 10 מערכות שונות של שמיעה דרך העצם לפני שהגיע לתצורה הסופית שהתיישבה יחד עם הסטנדרטים שג'וניי ועמיתתה הציבו לעצמן. במרבית מהמערכות שהם בנו, השוני היה כדי ללמוד איפה המיקום המיטבי ליד האוזן בו יתקבל הסאונד האיכותי ביותר. ברגע שהם עברו את המכשול הזה, הם עברו לבחון את הפחתת הסאונד שזלג לסביבה ונשמע לכל עבר. הגרסה הסופית שהוצגה לשוק מנגנת את הסאונד בסמוך לקצה העליון של האוזן.

ג'וניי אומרת שהיא השקיעה יותר מ-2 מיליון דולר במחקר ובפיתוח בשנתיים שהם עבדו על מערכות האבטיפוס השונות. ובמקום להציג את MusicLens ישירות לצרכנים, היא בחרה להוציא אותם דרך אתר של מימון המונים באמצעות פלטפורמת Indiegogo במטרה לגייס עשרת אלפים דולר, שהושגו בפחות משלוש שעות.

למרות ההוצאה הרבה על הפיתוח, המטרה שבמכירה בצורה כזאת הייתה בשביל לבחון את המים בקרב הקונים הפוטנציאלים בארצות הברית, שהיו הראשונים מחוץ לאסיה אליהם היא פנתה. הקמפיין הסתיים ב-7 באפריל עם מימון כולל של 50 אלף דולר ולאחר התוצאה אמרה ג'וניי שהיא תכוון למטרה הרבה יותר גבוהה במימון ההמונים הבא.

המטרה של החברה היא למכור 100 אלף יחידות לשנה ברגע שהם יהיו מוכנים למכירה, אחרי השלמת סבב המימון הנוכחי. ולאחר שימכרו 200 אלף זוגות, תחל ג'וניי לחשוב על הדור הבא של המשקפיים החכמים.

פורסם לראשונה בפורבס ישראל

עוד בפורבס ישראל: