מי כמוני מכירה את האתגר שבלהיות אשת קריירה בעידן המודרני? אנחנו מצויות במין קונפליקט נפשי כרוני, החיפוש המתמיד הזה בין האיזונים בין חלוקת הזמן שלנו, משפחה, ילדים, קריירה, הורים, בעל. כל הזמן אני מרגישה שאנחנו הולכות על חבל דק, לדאוג שכל הכדורים שיש לנו בידיים לא ייפלו.

למרות שחלקנו מגיעות להשגים נורא גבוהים, עם יד על הלב, צריך להודות שיש מחיר לכל זה. מי שלא פעם משלמות את אותו מחיר זה אנחנו, והרבה פעמים בגופנו. אורח החיים התובעני שאנו חיות בו מחייב אותנו לבנות תשתית גופנית שתתמודד איתו בהצלחה, ושנוכל לממש את המטרות שלנו.

החשיבות של תזונה מאוזנת מוכרת, אני בטוחה, לכולנו, אבל יש הרבה פעמים פער בין הידע לבין הקושי האמיתי, היומיומי, ליישם אותו. לפעמים אנחנו יודעות הכל, אבל פשוט לא מצליחות לעשות את זה. ולכן כדאי לחשוב בקטן – לצרוך מזונות שהם מזינים, בעלי ערך תזונתי גבוה, ושיהיו קלים ומהירים להכנה, ולא יזיק אם גם הילדים יהנו וגם ירצו לאכול אותו.

 

אז מה כדאי לעשות?

  • דבר ראשון, והכי חשוב, להשקיע בעצמנו.
  • לאכול ארוחת בוקר – אני יודעת שיש הרבה מיתוסים, אבל נורא קשה להתרכז בישיבה, או להתקדם בעבודה אם אנחנו עסוקות כרגע בבטן המקרקרת.
  • לא לוותר על ירקות – חלקנו רצות אחרי הזנב של עצמנו, עובדות כל כך קשה ואין לנו זמן אפילו לחתוך ירק. סיבים הם כל כך חשובים, מים, סיבים וירקות משפיעים על פעילות מעיים תקינה. אם אנחנו יושבות יותר מדי, לא שותות, לא אוכלות, אז אחרי זה גם לא כל כך מתפקדות.
  • לשתות מים כמובן.
  • לדאוג למנת חלבון יומית, כדי לשמר את מסת השריר שלנו.
  • לדאוג לחומצות שומן חיוניות שהגוף צריך. יש חומצות שומן שהגוף לא יודע לסנתז, ואם לא נדאג לצרוך אותן, נהיה במצב של חוסר מתמיד.

 

ומה לא לעשות?

  • לא לדלג על ארוחות. לא לעבוד בטירוף רק כדי להגיע בזמן ובסוף לטרוף בלילה.
  • לא לאכול רק ממה שיש מצוי ולא ממה שבאמת רצוי. לא לדחוף אנרגיה דרך משקאות ועוגיות ומתוקים רק כי אין זמן לצאת להפסקה.
  • לא לצרוך אלכוהול מתוך סטרס ולחץ חברתי.
  • לכל מי שעושה איזשהו עסק עם תן ביס או כל חברה אחרת, תזכרו – לא אוכלים בגלל שזה בחינם. כי לרדת במשקל עולה הרבה כסף. ולהגיע לפסגה ולנהל קריירה משגשגת לא צריך לבוא עם הגברה באחוזי השומן בגוף.

 

על אילו רכיבים חשוב להקפיד?

חלבון

הגוף שלנו צריך לא רק חלבון, אלא חלבון איכותי, חלבון שיש בו את כל חומצות האמינו, כדי שיהיה לנו חלבון מלא ונוכל לנהל מערכת שרירים תקינה ומערכת חיסונית בריאה, ונוכל באמת לתפקד. אם אין זמן לאכול חלבון, תדאגו שהמנה היחידה שאתן אוכלות תהיה מנה שתכיל חלבון מלא – דגים, בשר רזה, ביצים.

חומצות שומן

הגוף צריך חומצות שומן, שהן גם בונות את הכולסטרול הטוב, חומצות שומן רווי שמצויות באבוקדו, טחינה, שמן זית, וגם חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 שניתן למצוא בדגים כמו בורי, ברמונדי, סלמון. יש גם חומצות אומגה 3 באגוזים וזרעי פשתן וזרעי צ'יה, אבל הן לא זהות לחומצות השומן שנמצאות בדגים, חומצות השומן שיש בדגים יש להן ערך מוסף בהשפעה הגופנית.

ויטמין D

במיוחד לכל מי שנמצא שעות במשרד – יש שכיחות חסר של ויטמין D באוכלוסיה. באיזה מזון יש מקור לוויטמין D? בדג אמנון יש כמות גבוהה מאוד של וויטמין D – מנה אחת של דג אמנון מכסה את כל כמות הוויטמין D השבועית.

 

צפו בהרצאה המלאה של תורי גולדשטיין ובהצעות שלה למנות מזינות ב-5 דקות: