יש היום מגוון פלטפורמות לניהול תוכן באתרים (CMS), אבל בחרתי לדבר על Wordpress כי זו הפלטפורמה האידיאלית לצרכים של חלק גדול מאד מהעסקים. זו גם הסיבה שבחרנו לבסס על מערכת זו את השירות החדש שלנו - Woopa - בניית אתרי וורדפרס.

כמה מילים על וורדפרס למי שלא מכיר:

  • וורדפרס פותחה על ידי חברת Automattic בשנת 2005.
  • כיום וורדפרס מערכת ניהול התוכן (CMS) הפופולארית בעולם - נתח שוק של 30%.
  • כ-20 מאמרים מתפרסמים בשניה באתרי הוורדפרס בעולם.
  • יש מעל 37 מליון חיפושים בחודש בגוגל של ביטויים שכוללים וורדפרס.

 

האתר שלך חייב להיבנות על וורדפרס והנה 6 סיבות שמסבירות בדיוק למה:

  1. מהירות

אגיד את זה הכי ברור וישיר שאפשר: למשתמשים אין זמן או סבלנות בשביל אתרים עמוסים עם מהירות ירודה. מחקרים שנעשו סביב הנושא מצאו ש-50% מהם מצפים שהאתר יטען תוך 2 שניות או פחות מזה. מעל ל-3 שניות והם עלולים לנטוש את האתר. בואו נקח את זה עוד צעד - 64% מהקונים אמרו שאם לא יהיו מרוצים מחווית הקניה ומזמני הטעינה - הם יעברו לאתר של המתחרה. וכשהמספרים  מדברים בעד עצמם, המילים שלי מרגישות מיותרות. אתן לא יכולות להרשות לעצמכן אתר איטי כמו שאתן לא יכולות להרשות לעצמכן לוותר על 64% מהלקוחות הפוטנציאליים שלכן.

אתרי וורדפרדס מגיבים מהר ומוציאים ציונים טובים במבדקי המהירות של גוגל, מה גם שתמיד יוצאים תוספים ושדרוגים כדי להבטיח שהמצב ישאר כזה. מהבדיקות שעשינו, התוסף WP Rocket עושה את העבודה הטובה ביותר ולכן הוא מותקן בכל אתר Woopa שאנחנו בונים. הנה דוגמאות לפלאגינים נוספים:

 

  1. תוספים

מאחורי וורדפרס יש מערכת שלמה של מפתחים שתורמים תוספים שמשפרים את חווית השימוש ומעשירים את האתר שלך מבלי שתצטרכי לקחת איש קוד שיעלה לך בהתאם. יש כיום למעלה מ-50,000 תוספים זמינים להורדה (בחינם) באתר של וורדפרס. בחלק מהמקרים מדובר בתוספים שנועדו לשפר נראות ושימוש, אבל יש גם עדכוני אבטחה ופיצ'רים שנועדו להתאים את האתר בצורה מקסימלית למנוע החיפוש של גוגל.

 

  1. התאמה לגוגל

כדי שהאתר שלך יגיע לתוצאות טובות ויקבל חשיפה טובה במנוע החיפוש של גוגל, יש צורך להתאים אותו מבחינת SEO (קידום אתרים אורגני). אתרי וורדפרס מגיעים עם מערכת אופטימלית לקידום והיא כוללת את כל הדרישות שיש לגוגל מבעלי האתרים - ארכיטקטורת תוכן, נתוני מטא, תגיות ALT, כתובות URL מותאמות אישית, התמקדות במילת מפתח ובדיקת צפיפות ועוד.

 

  1. קוד פתוח

המשמעות היא שהשליטה בידיים שלך. יש לך גישה מלאה במערכת הניהול של האתר, תוכלי לבצע בקוד שינויים, תוכלי להעביר אותו בקלות לאתר חדש (אם יהיה לך צורך) ותוכלי להיות בטוחה שהתוכן שלך ישאר שלך. לא תהיי תלויה באף אחד ובשום גוף מלמעלה שיחליט עבורך. זה גם אומר שלכל מפתח יש גישה לקוד והוא יוכל להציע שיפורים שבקלות ובלחיצת כפתור יתאימו את האתר שלך לסטנדרט העדכני ולדרישות הקיימות. לא רק זה, יש קהילה שלמה שעומדת מאחוריך ותענה לך על כל שאלה ולא תהיי כפופה לשום גחמה של שום חברה.

  1. מעוצבים ויפים

בואי נודה באמת, אנחנו רוצות שיהיה לנו אתר אסתטי, יפה ומרשים. ובצדק. האתר הוא כרטיס הביקור של העסק שלנו ואנשים ישפטו אותנו על פיו ויחליטו אם לקחת את השירותים שלנו לפי הרושם שיצרנו עליהם. וורדפרס עונה על הדרישה הזאת, האתרים שלה נראים מעולה וזו פלטפורמה שמאפשרת לך חופש עיצובי מוחלט.

אם בחרת בתבנית שכבר לא מתאימה לצרכים שלך - תמיד תוכלי לעבור לתבנית אחרת מבלי שתצטרכי לשנות את התכנים או שתצטרכי לבצע שינויים קלים בלבד, תלוי כמה דרסטי השינוי. וורדפרס מציעה מגוון עצום של תבניות, כך שבוודאות תמצאי את זו שהכי מתאימה לרצונות ולצרכים שלך. במקרה שתרצי עיצוב ייחודי שאין דומה לו - גם לזה יש פתרון כי מתכנת טוב יוכל להתאים את העיצוב שתבחרי לתבנית וורדפרס. כן, עד כדי כך היא גמישה ומותאמת בדיוק למה שתבחרי.

 

  1. התאמה למובייל

גוגל הדגישה לא פעם שגרסת המובייל של האתר חשובה לא פחות מגרסת הדסקטופ. אם לומר את האמת, לאחרונה היא אפילו נתנה למובייל חשיבות עליונה והכריזה שתדרג אתרים קודם כל לפי רמת ההתאמה שלהם למובייל לפני ההתאמה לדסקטופ. המשמעות היא שהאתר שלך מוכרח להיות רספונסיבי ומותאם לשימוש דרך הנייד. הוא חייב לספק חווית שימוש לא פחות ממושלמת ולהיות ידידותי למשתמש. וורדפרס לגמרי עונה על הדרישה הזאת והאתרים שבנויים בפלטפורמה שלה מספקים חווית גלישה מעולה מכל מכשיר. זה עוד פרמטר שמבטיח לך שבכל הנוגע לקידום בגוגל, לא תשארי מאחור.

 

ולסיכום, וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם. 30% מסך אתרי האינטרנט בנויים בפלטפורמה הזאת, החל מאתרי תדמית פשוטים ועד לבלוגים מובילים או אתרי חדשות גדולים. הם כנראה לא טועים.