עבודותיה המרתקות של המעצבת, הצלמת והמאפרת טל פלג, שאותן היא מעלה כבר מספר שנים בבלוג שלה, תפסו לא רק את עיניהם של מפיקים אמריקאיים אלא גם של הכוכבים עצמם. הזמרת קייטי פרי שיתפה לפני כשנה תמונה פרי עבודה של פלג, וזכתה לעשרות אלפי שיתופים.

מזהים את נילס הולגרסון? צילום: טל פלג

ההצלחה האדירה של פלג הביאה אותה בימים אלה לשיתוף פעולה בקמפיין של דיסני לסרט הלהיט "לשבור את הקרח" בבריטניה. באמתחתה פרויקט עתידי מסקרן עם אולפני האחים וורנר, ומבחינתה - הדבר המרגש ביותר הוא תערוכת יחיד שעולה בקרוב מאוד. "בסך הכל עשיתי דברים שאני אוהבת ונהנית מהם, העליתי אותם לרשת ובלי לתכנן הם הפכו לוויראליים והגיעו רחוק", היא מספרת בחיוך.

Description: G:\PERRY1.jpg

הריטוויט של קייטי פרי, צילום: טוויטר

פלג, בת 29, נשואה ומתגוררת במודיעין, מטיילת לאחרונה בעולם בעקבות הצלחתה. הדרך לשם התחילה מאהבה טהורה לתחומי האמנות הגרפית. "למדתי תקשורת חזותית במנשר ולפני זה למדתי איפור. כשסיימתי את הלימודים שנמשכו 4 שנים היה לי נורא קשה לבחור באיזה כיוון ללכת, כי אני מאוד אוהבת גם את תחום העיצוב והצילום וגם את האיפור. הפתרון שלי התגלה בדמות אומנות העיניים שאני עושה, שילוב של כל מה שאני נהנית ממנו".

חלף עם הקרח

העסק העולה והמבטיח של פלג התחיל בכלל מבלוג בעברית מצולם וקטנטן שתפס אט אט בארץ. בשלב מסוים, כדרכה של הרשת, נחשף הבלוג גם לגורמים מקצועיים ובעלי עניין מחו"ל. "באוגוסט בדיוק לפני שנה העליתי ציור של עין מאופרת עם חתול שחור סביבה. זה שותף בצורה מסיבית בפייסבוק והופץ גם בטוויטר שבו פחות הייתי פעילה אז. הגיעו אליי עשרות אלפי עוקבים וככה זה התחיל. זו היצירה שקייטי פרי שיתפה בטוויטר שלה עם עשרות מיליוני אנשים".

אגב עוקבים, גם לפלג אין בכלל במה להתבייש, עם כ-75 אלף גם בפייסבוק ותכף גם באינסטגרם. הפופולריות הגדולה של פלג הצליחה לאפשר לה להשתתף בפרויקט מעניין ומצליח עם אולפני דיסני - שמתחבר גם למקור השראה שלה כילדה: "לפני שיצא הסרט 'לשבור את הקרח' דיסני פנו אליי דרך מערך היח"צ הבריטי שלהם וביקשו שאהיה חלק מהקמפיין. הם הזמינו ממני איפור בהשראת אנה ואלזה, שתי הדמויות הראשיות של הסרט שאף אחד לא הכיר עדיין אז. אף אחד לא דמיין כמה הן יהפכו להיות אהובות ומוכרות. הסרט הפך ללהיט הכי גדול של דיסני מאז שנות התשעים. אני הכי ילדת דיסני, וזה היה מאוד מרגש עצם העובדה שהם פנו אליי. אחר כך השתמשו באיפור שלי בפרסומות, במגזין גלאמור הבריטי ועוד. אני מאמינה שהם ניסו לכוון את יחסי הציבור באמצעות האיפור לנשים וילדות שרבות מהן מגלות בו עניין".

הגשמת חלום של ילדת דיסני. צילום: טל פלג

דיסני הם לא היחידים בהוליווד ששמו לב לכישרונה הייחודי של טל ולנוכחותה במדיה החברתית. "יום אחד העליתי לעמוד איפור עין של 'חלף עם הרוח', סתם כי התחשק לי, זה הופץ ובהמשך פנו אליי מהאחים וורנר במייל. זה היה בדיוק בחגיגות 75 שנה ליציאת הסרט, והם הציעו שיתוף פעולה שאני לא יכולה לפרט לגביו, כי הוא עוד לא יצא לפועל ועדיין עשוי להתרחש בעתיד, אבל זה בהחלט פרויקט מלהיב שאני מאוד מחכה לחשוף לקהל שלי".

פרנקלי מיי דיר, האיפור מהמם. צילום: טל פלג

ביג אין רוסיה

פלג עבדה שנים כמאפרת וכיום, במקביל לתפעול העמודים הפופולריים שלה, היא עוסקת בצילום ועיצוב מקצועי ללקוחות, לפרויקטים בתחום האופנה לקטלוגים ועוד. "דווקא בגלל ההצלחה של האיפור החלטתי שאני לא רוצה יותר לעבוד כמאפרת, למרבה האירוניה, והיום אני עוסקת הרבה יותר בצילום, הפקה ויצירה של אביזרים נלווים כמו לוחות שנה, מגנטים, הדפסים ועוד. התחלתי במכירה באופן ישיר ובשבועיים הקרובים יעלה אתר חדש, שדרכו יהיה אפשר לקנות הכל".

עקב החשיפה האדירה, מקבלת פלג באופן טבעי גם הרבה תגובות מחו"ל, וזוכה להצלחה גדולה במקומות בלתי צפויים. "ממש עכשיו חזרתי מרוסיה, לשם הוזמנתי לשפוט בתחרות איפור ארצית. ישבתי בוועדת השופטים, היו שם בעיקר מאפרים מאוד נחשבים מכל העולם, וזה היה מאוד מרגש שבכלל הזמינו אותי. מסתבר שאני מאוד פופולרית ברוסיה ודיברו עליי בטלוויזיה שם ולכן השם והסגנון האמנותי שלי די מוכרים. לא רוצה להישמע שחצנית, אבל פתאום הבנתי למה אנשים פונים אליי ברחוב ומצטלמים איתי". גם ללטביה הגיעה פלג כאורחת לאחרונה כשהשתתפה באירוע מטעם השגרירות הישראלית בריגה, לתערוכת בנושא תל אביב שהתקיימה בעיר.

בתחרות "מאסטרקלאס" 2014 ברוסיה. צילום: טל פלג

"היו אנשים שכתבו לי שנתתי להם השראה ללכת ללמוד איפור או לחזור לצייר, וזה תמיד מאוד נעים לשמוע ולראות איך מקליק אחד קטן זה מתפתח למקומות כל כך רחוקים", מספרת פלג על התגובות הזכורות לה ביותר מבין עשרות אלפי העוקבים והחברים בעמודים שלה. "הייתי רוצה לקחת את העסק למקום אמנותי יותר. מתוכננת לי תערוכת יחיד בעוד כמה חודשים. אני רוצה להתפתח כאמנית, מצד אחד להציג ולהמשיך ליצור, ומצד שני למכור יצירות שיאפשרו לי להתפרנס ממה שאני אוהבת לעשות. אני גם רוצה מאוד לפתח את התחום של הצילום, בנפרד מהאיפור אולי גם אבל בדרך כלל הכל משתלב יחד, כי אני תמיד אעשה את המכלול של סטיילינג ואיפור לעבודות שלי. לכן אני מעדיפה לקרוא לזה יצירת אימג'ים, זה הרבה יותר מלהקליק על המצלמה".

לעמוד הפייסבוק של טל פלג -  Art of Makeup- לחצו כאן.

גם לך יש עסק קטן שהתחיל מחלום גדול? היכנסי לעסקים משתפים ושתפי את הסיפור שלך.