מתי לדעתכם נכון לתת לילד סלולרי? כל הורה יודע שלמרות האידאלים והאזהרות שמחלקים בנושא השימוש של ילדים בסמארטפונים, קשה מאוד להילחם בילד בן 8-9 שמבקש אחד כי 'לכולם יש', ואיך הוא יודיע לכם שהגיע לחוג או הלך לחבר? אין ספק, בימינו זו דילמה שכל הורה מתמודד איתה. הנתונים הבאים מציגים את התופעה הזו באור חדש, אולי מטריד יותר ממה ששיערנו.

סקר חדש שפורסם השבוע חשף כי לרבע מהילדים מתחת לגיל 6 יש סמארטפון. זאת למרות שרבע מההורים המשתתפים הצביעו על גיל 11 כגיל בו ראוי לאפשר לילדים להשתמש במכשיר אישי.

עוד גילה הסקר שנערך בבריטניה כי יותר מ-75% מההורים שילמו מעל ל-500 ליש"ט (כ-2,500 שקלים) על הסלולארי הראשון של הילד. החברה המועדפת על ההורים היא סמסונג, כשמאחוריה במקום השני עומדת אפל.

כ-66% מההורים הודו כי אינם מגבילים את סכום החשבון החודשי של ילדיהם, וכ-80% הודו כי הם לא מגבילים את כמות הזמן שהילדים מעבירים עם הסלולרי. רק 25% חוסמים את גלישת הנתונים במכשיר כדי שישמש רק לשיחות ולהודעות, כך שלפי הסקר, 75% מההורים מאפשרים לילדיהם גישה פתוחה וזמינה לאינטרנט דרך המכשיר. 38% אישרו שילדיהם משתמשים במכשירים הסלולריים כדי לשחק במשחקים.

ילדים וסמארטפונים

גישה חופשית לאינטרנט החל מגיל 6. צילום: Shutterstock

 

ליאם האולי מאתר הקניות מיוזיק מגפיי, אשר ערך את הסקר, מכיר בכך שקשה בימינו למנוע מילדים גישה למכשירי הסלולר המתקדמים. "סמארטפונים הפכו לפריט הטכנולוגיה החשוב ביותר שיש לנו, שמקשר אותנו עם חברים, דואג לספק לנו עדכונים על העולם שסביבנו ומאפשר לנו לתעד את הרגעים הגדולים ביותר עבורנו", אמר.

"הגיל בו ילדים מקבלים את המכשיר הראשון שלהם הפך לאפילו מוקדם יותר. ובעוד שרבים מסכימים שאין גיל מוגדר בו כדאי לתת לילד סלולרי, יש הרבה דברים שהורים יכולים לעשות כדי לוודא שחיי היומיום של ילדיהם לא מתכלים על ידיו", המשיך האולי. "החל מלהגביל את כמות הזמן שהם מבלים על המכשיר, ועד לפקוח עין מקרוב על מה שהם מורידים, יש הרבה צעדים שהורים יכולים לעשות כדי להגביל את השימוש".