גפן גלצור היא יועצת ומטפלת זוגית, שעוסקת בתחום כבר 15 שנה. "רק בשנתיים האחרונות התחלתי להתייחס לעצמי כאל עסק ממש.  הבנתי שאני צריכה להשקיע באתר ובדף פייסבוק ולהעמיק בנושא השיווק והתמחור ואיך לשים את עצמי במרכז"

בשיחת מנטורינג של שעה עם מיכל מימון, מנהלת שירות הלקוחות של סופר-פארם קיבלה גפן כמה עצות מצוינות:

  1. לאן העסק צריך להתקדם?

מיכל: הדבר הכי חשוב כשאת בוחנת את מה שאת רוצה לעשות עם העסק שלך הוא לבדוק על פי מודל ה swot – strength weakness oppetunities and threats - 

מה החוזקות והחולשות שלך, מה ההזדמנויות שיש בפנייך ומה האיומים והתחרות שלך – וכך לדעת בדיוק איפה להשקיע את האנרגיה.

  1. איך לייצר אצלי רשימת לקוחות ורשימת המתנה לתור שיתפנה?

מיכל: אם יש לך זמן לעבוד בדיגיטל ולייצר קהילה, זה מצוין. את יכולה לכתוב "מי שרוצה טיפ לעבור את החג בלי מריבות" שירשום "אני" בתגובות או יירשם לניוזלטר.

אפשר לחשוב על שיתופי פעולה – למשל עם שף – ולייצר סדנה שהיא סדנת בישול זוגי פלוס הרצאה שלך.

  1. מה ההצעה שלך למישהי שיודעת שהיא הפנים של העסק אבל מתקשה לשים את עצמה "בפרונט"?

בסופו של דבר את תביני שזה העסק שלך, וזו החלטה שלך להיכנס לזה. המשחק הוא "להיות שם" כי זה משהו שאת רוצה להיות בו.

 

התובנות

גפן: בסופו של דבר, ההחלטות צריכות להתקבל לטובת העסק. החשיבות הכי גדולה היא התכנית השבועית/החודשית/השנתית – לעבוד בלהדק כל הזמן את ההזדמנויות, האיומים והמטרות שלי.

מיכל:  גם כשכירה, כל אחת מאיתנו צריכה לנהל מסגרות ויעדים, מטרות שבועיות ושנתיות, שיובילו אותנו לדברים חדשים ולהמציא את עצמנו מחדש.