ההתרגשות בשיאה. בעוד כמה שעות תתחיל חגיגת השופינג הישראלי, שאמורה להקדים את שני אירועי השופינג הענקיים של חו"ל: יום הרווקים הסיני והבלאק פריידי האמריקאי (ואח"כ מזדנב לו גם סייבר מנדיי). כידוע, אירועי הקניות האלו יכולים להביא איתם מבצעים אטרקטיביים ביותר, ששווה לחכות למענם כל השנה, אבל לא פעם הם מסתירים בתוכם אותיות קטנות, או אפילו מחירים שלמעשה תמיד תקפים רק מבלי שהאתרים מפרסמים את זה (או אפילו חנויות שמרשות לעצמם לעלות קצת את המחירים בימים שלפני המבצעים, ואז להציג את זה כך שכרגע המחיר נמוך מתמיד). לכן, כדאי מאוד להיערך מראש כדי לקנות חכם, ולא סתם להיגרר לקניות לא נחוצות. אז הנה עשרת הדיברות שאתם חייבים לשנן לעצמכם בכל פעם שאתם מתבקשים להקליד את מספר כרטיס האשראי: 

1. להיערך מראש. להחליט מבעוד מועד מה בדיוק אנחנו מחפשים ולהתחיל לעקוב אחרי מחירים כבר עכשיו- יש מבצעי חימום טובים שאפשר לתפוס גם עכשיו. יש אתרים (כמו אליאקספרס) שהמחירים שהולכים להיות בסייל כבר רשומים ואפשר להבין מה גודל ההנחה ואם היא כדאית.

2. מוצרים גדולים כמו סלולריים או שואבי אבק שווה לבדוק בכמה אתרים ואז לקבל החלטה איפה לרכוש- התחרות גדולה.

3. קופונים- לחפש תמיד ברשת, גם אם המוצר בהנחה גבוהה יש סיכוי גבוה שתוכלו לשלב קופון נוסף שיוריד את המחיר אפילו יותר.

4. אם המוצרים שאתם רוצים נמצאים במכירה מוקדמת שווה להזמין כעת, כי הרבה פעמים המחיר במכירה מוקדמת נמוך יותר מיום הסייל עצמו. בכך תוכלו להבטיח עבורכם את המוצר במחיר מעולה.

צילמה: לירון ויסמן

צילמה: לירון ויסמן

5. זמני המשלוח בחודש הזה ארוכים יותר מתמיד. בדרך כלל לצד המוצר יופיע הזמן המשוער של ההגעה. ניתן לקצר תהליך עם משלוח מהיר יותר (שגם יעלה יותר כסף). באליאקספרס, למשל, אפשר לשנות את צורת השילוח החינמית למשלוח  epacket שהוא מהיר משמעותית ( העלות שלו בין 1-2 דולר).

6. במידה ואתם מעוניינים להזמין מוצר חשמלי מארה"ב – שימו לב אם מתח החשמל תואם לישראל (220 וואט). מוצר חשמלי שאינו תואם יצריך שנאי שיעלה מאות שקלים ויהפוך את העסקה ללא כדאית.

7. אם יש אפשרות – שלמו בפייפאל. הוא יעניק הגנה נוספת על הרכישה שלכם ויסייע אם יהיו בעיות.

8. לא לשכוח לחשב עלויות מסביב- מיסים אם מזמינים מחו"ל, משלוח וכו'. כדאי לוודא שהמחיר עדיין משתלם גם אחרי השכלול.

9. חברות שילוח- במידה ואתם רוצים לרכוש מאתרים שאינם שולחים לארץ, אתם יכולים להיעזר בחברות שילוח מארה"ב וגם מאירופה. הם יספקו כתובת אמריקאית אליה תשלחו את המוצרים והם יעבירו אותם לישראל.

10. שמרו על פרופורציות – קניות זה כיף וזה שמחה, ואם עושים את זה גם חכם תחסכו הרבה מאוד כסף. אבל לא צריך להשתגע, או לרכוש מוצרים שאתם לא באמת זקוקים להם רק בגלל שהם במחיר אטרקטיבי. 

 

הכותבת היא מנהלת האתר וקהילת הפייסבוק "רעות תקני לי" לצרכנות נבונה ברשת.