השגרה היא עניין מעיק וקשוח, ובתקופת הלימודים על אחת כמה וכמה. המבחנים, מועדי ההגשה, התרגולים – ובעיקר הרעב הבלתי פוסק הזה שלא מניח לך לרגע. וכשכל זה נגמר, מה יכול להיות יותר טוב מטיול עם החברות הכי טובות שלך, אחות אבודה, אמא שלך – העיקר לברוח מהשגרה ולצאת למסע שופינג אוטופי שישחרר כל דאגה מליבך. כדי שלא תבזבזי זמן מיותר, בעזרתה של תמר גרזון, מנכל"ית טרווליסט, ריכזנו עבורך את חמשת היעדים הכי שווים לקניות בחו"ל ועוד 5 טיפים שיעזרו לכן להיות מתוקתקות מהשדה, למטוס ולשדרת החנויות!

 

1. ורשה

רפורמת השמיים הפתוחים הבאה עלינו לטובה, אפשרה את כניסת חברות הלואו־קוסט הזרות לישראל וגרמה לפתיחת יעדים חדשים וירידת מחירים בענף. בזכות השינוי הדרמטי, יותר ויותר ישראלים בוחרים לצאת לחופשות שופינג, מכיוון שטיסות הלואו קוסט הזולות מאפשרות לחסוך בעלויות טיסה ולעשות יותר קניות. וזה מה שמביא אותנו לוורשה.

עיר הבירה של פולין, שנחשבת ליעד יחסית חדש במד הפופולריות של מזרח אירופה, ובשנתיים האחרונות צמח והתפתח מאד. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העלויות השהייה הנמוכות בעיר. בוורשה הכסף שלנו קונה יותר - הבילויים, האוכל, והקניות – הכל כאן זול יותר. גם ברשתות הבינלאומיות, מה שאפילו הופך את השופינג עצמו לחסכוני (ראית מה עשינו כאן?).

=

איפה לקנות:

כדאי לטייל בשכונת MDM ברחוב Mokotovska שמתחיל בכיכר) Plac Zbawiciel כיכר השוויון), להמשיך לכיוון כיכר שלושת הצלבים, וללכת לאיבוד בסמטאות הקטנות בין חנויות המעצבים. מכיכר השוויון שווה ללכת גם לרחוב  Pieknaושם לחפש את חנויות הבשמים המותאמים אישית. אחד המקומות הכיפיים ביותר בעיר.

העיר החדשה, Nowy Swiat, מתחילה בשדרת ירושלים (Jerozolimskie) שממשיכה עד לעיר העתיקה של ורשה. רחוב ירושלים הוא מקום נפלא להיות בו, עטוף באווירה צעירה ובהרבה רשתות מוכרות. שני צדדיו של רחוב ירושלים מתחברים ע״י רשת מנהרות, שבהן יש חנויות קטנות וחמודות. מקום בילוי נחמד כשאת מרגישה שקר לך מידי או חם לך מידי.

מדרחוב Chmielna יוצא מהעיר החדשה ומגיע עד למתחם הקניות .Marszalkowska מומלץ לחפש שם את החצרות הפנימיות שמלאות בבוטיקים מגניבים. עוד יעד שופינג אטרקטיבי ממוקם בשכונת פראגה ((Praga, אזור תעשייתי בצידו המזרחי של הנמל, שכעת הפך לטרנדי במיוחד בזכות חנויות מעצבים ושווקים כמו מתחם ,Soho Factory שמציע שלל חנויות אופנה ועיצוב. בסופי שבוע מתקיימים באזור ירידי אוכל ומכירות של וינטג׳. אחרי שסיימתן עם הקניות, אתן יכולות לבלות באחד המועדונים המחתרתיים בשכונה.

 

טיפ מס' 1 בדרך למטוס:

תזמינו את הדברים שאתן מתכוונות לקנות מהבית. באתר הדיוטי פרי תוכלו להכניס לעגלה את כל המוצרים שאתן בדר"כ קונות כשאתן בשדה, והם כבר יחכו לכן בקופה לתשלום. כך תחסכו זמן יקר בחיפוש אחר מוצרים ותוכלו להתמקד בכיף שיש לשוטטות במתחם להציע

 

 

2. ניו יורק

אמרתן שופינג, אמרתן ניו יורק. למרות שהסדרה המיתולוגית 'סקס והעיר הגדולה' כבר איננה אתנו, רוחה של קארי בראדשו ובידיה שקיות של מותגי על, עדיין שורה על המקום. אם אתן מתכננות טיול שופינג, שווה להגיע לחנויות הכלבו הגדולות Century 21, Bloomingdale's ו- Macy's, שמציעות הכל - החל מבגדי מעצבים במחירים מוזלים, הנעלה, קוסמטיקה וכלי בית שווים, ועד לרשתות כמו Uniqlo, Urban Outfitters Anthropologie, ורשת האיפור ספורה האהובה ביותר על הישראליות. אאוטלט נוסף שאסור לכן לפספס הוא הוודברי קומון, קניון פתוח וענקי עם חנויות מגוונות ואטרקטיביות ומותגי יוקרה כמו איב סן לורן, אוסקר דה לה רנטה, גוצ'י, דיור, ורסצ'ה, טום פורד, פראדה וראלף לורן. האאוטלט נמצא מחוץ לניו יורק וניתן להגיע אליו באמצעות הסעה מאורגנת שיוצאת במיוחד לאזור – מה שאומר שאפשר לצאת אליו בבוקר ולחזור בערב (משמע, קניות מצאת החמה עד צאת הנשמה). קלאסי.

 

 

איפה לקנות:

ניו-יורק מורכבת מ-5 רובעים: ברונקס, ברוקלין, מנהטן, קווינס וסטטן איילנד. כדי לחסוך לכן זמן ריכזנו את המקומות שהכי שווה להגיע אליהם:

בשדרה ה-5 כדאי לבלות בעיקר ברחובות 34 ו-59. שם תמצאו מותגי על יקרים ואיכותיים. אם אתן מחפשות חנויות מגניבות ואווירה כיפית כדאי שתגיעו לסוהו, איזור בוהמייני שכל המי-ומי מגיעים אליו.

לחובבות המותגים כדאי לבקר בשדרות מדיסון השופעת יוקרה עם מותגי על יקרים ויוקרתיים כאחד. הטיימס סקוור, שכולנו מכירים מהסרטים, הוא אזור הומה מאוד עם חנויות קונספט, ובלואר איסט סייד יש שפע של חנויות ובוטיקים חמודים. צ׳יינה טאון מלאה בחנויות של זיופים, אבל לא רק. דווקא שם תוכלו למצוא מציאות אמתיות של אמנים מחתרתיים או כאלו שבתחילת דרכם, שלא תוכלו להשיג במקומות אחרים. את המשך השופינג אפשר לעשות בוויליאמסבורג שבברוקלין, אזור טרנדי בו יש חנויות וינטג', חנויות קונספט וגם חנויות עם בגדים "מוזרים" לחובבות השיק.

 

טיפ מס' 2 בדרך למטוס:

נצלו את הזמן בשדה לאבחון שיער ותסרוקת! כן כן, בדיוטי פרי תוכלו למצוא בעמדה של קרסטס שירות לאבחון שיערך באמצעות מכשיר מצלמה מיוחדת, לקבל טיפים לטיפול בשיער מהמומחות של קרסטס, ותסרוקת שיקית למטוס! יש יותר מפנק מזה? 

 

3. לונדון

יש הגורסים כי העיר לונדון המציאה את המונח שופינג בזכות האוקספורד סטריט. אם עדיין לא יצא לכן לבקר בלונדון, והרצון לשופינג בוער בכן, כדאי מאוד שתבקרו בו. מדובר אפוא ב-רחוב לשופינג. באוקספורד תוכלו למצוא את כל החנויות והמותגים שתוכלו לחשוב עליהם, החל מטופשופ, זארה, יוניקלו, הרודס וכמובן נסיך הממלכה - הפריימארק. גם מי שלא טסה לחופשת שופינג בהגדרתה תהנה מקניות בעיר בזכות מגוון המותגים והמחירים הנמוכים בהשוואה לישראל, ואם בחרתן לטוס בעונת הסיילים, בכלל זכיתן.

 

 

איפה לקנות:

בלונדון ישנם מספר מוקדי קניות אסטרטגיים, ולכל אחד מהם ייחוד משלו - ברחובות Regent St. ו- Jermyn St. האלגנטיים תמצאו חנויות של מותגים מקומיים וגם מותגים ידועים. אם אתן חושקות במותגי-על, תוכלו להגיע אל Bond St.אבל קחו בחשבון שהמחירים יהיו בהתאם.

ה-Westfield הוא קניון ענק בעל שני סניפים בלונדון לבדה. המומלץ מביניהם ממוקם ב-Shepherd’s .Bush. זהו קניון בסגנון אמריקאי שיש בו הכל, כולל מותגים מוכרים, ופתוח בימי חול עד השעה 22:00. מומלץ להגיע לסיילים של סוף השנה וחג המולד, והכי חשוב: אל תשכחו לפנות מקום במזוודה, כי המחירים נמוכים והחנויות רבות.

 

טיפ מס' 3 בדרך למטוס:

להתאפר כמו מקצועניות. אין כמו הגלאם שהכוכבות הגדולות מתהדרות בו בעזרת איפור מדויק והבלטה נכונה של תווי הפנים. המומחות בעמדה של MAC בדיוטי פרי יתנו לכן טיפים מנצחים לאיפור, ילמדו אתכן טכניקות מקצועיות וגם יאפרו אתכן לטיסה על הדרך. כלומר, גם ב-4 בבוקר את תראי זוהרת ולא נפוחה משינה ועודף קפאין. 

 

4. בודפשט

בירת הונגריה היא אחד היעדים הזולים במזרח אירופה. לחובבות השופינג היא מציעה שילוב בין ה-"ישן" לחדש -  קניונים גדולים ומערביים לצד שווקים אותנטיים ומיוחדים. ברחובות מרכזיים, בהם תוכלו למצוא מאות חנויות, מרוכזות רשתות האופנה הגדולות בעולם, לצד חנויות מקומיות. תוכלו למצוא בעיר מותגים מוכרים ואהובים במחירים נוחים וזולים, וגם אם אתן לא מתכוונות לצאת לחופשת שופינג בהגדרתה, סביר להניח שתמצאו את עצמכן קונות, והרבה. העיר מסבירה פניה לתיירים ולצד הקניות הממכרות, יש בה גם אטרקציות תיירותיות רבות.

 

 

איפה לקנות:

רחובות מומלצים לשופינג בבודפשט הם רחוב ,Vaci utca שדרת אנדראשי, רחוב האופנה Deak Ferenc, ורחובFalk Miksa-. קיימים בעיר שפע של שווקים שכיף לטייל ולקנות בהם, כמו השוק הסיני - שוק ענק ובו ביגוד והנעלה במחירים מצחיקים, אך האיכות בהתאם. בימי ראשון שווה להגיע לשוק Gozsdu (גושדו) שנמצא בסמוך לרובע היהודי. זהו שוק מקורה של דוכני תכשיטים, תיקים, ובגדים הממוקם במתחם חמוד עם בתי קפה קטנים ומסעדות. ליד כיכר הגיבורים יש שוק וינטג׳ של מעצבים, והכניסה אליו עולה כ-150 פורינט.

 

טיפ מס' 4 בדרך למטוס:

אם את טסה בחברת לואו-קוסט ובחרת לעלות למטוס עם כבודת יד בלבד, קחי בחשבון כי יתכן שלאחר מסע הקניות, תרצי לחזור עם מזוודה גדולה שנכנסת לבטן המטוס. במקרה כזה, מומלץ לשריין זאת מראש ולשלם על מזוודה נוספת בטיסה חזרה. כך תחסכי את העמלות הגבוהות שחברות התעופה גובות במקרים אלו.

5. קייב

הכירו את קייב, העיר שנחשבת ליעד הכי זול במזרח אירופה!

איפה לקנות:

בקייב יש קניונים גדולים וחדשניים, גם בקנה מידה מערבי. קניון גלובוס למשל, נבנה מתחת לאדמה במבנה ארכיטקטוני מרהיב ביופיו. לצד אלו ישנם שווקים אדירים המזכירים את עברה הקומוניסטי של העיר וכן שדרות של חנויות מקומיות וחנויות מעצבים במחירים שיפתיעו אתכם לחיוב. מחירי טיסות הלואו קוסט לעיר מגיעים לעיתים למחירים של 100-150 דולר, מה שמאפשר לכן לטוס לסופ"ש קצר של קניות, ללא רגשות אשם בכלל.

 

 

טיפ מס' 5 בדרך למטוס:

שווה לנצל את השהות בחו"ל לשופינג ברשתות שאינן קיימות בישראל: הרבה מאד פעמים, המחירים הזולים שאתן מוצאות באינטרנט מתייקרים משמעותית ע"י שילוח ומיסוי. נצלו את הזמן בדיוטי פרי כדי לרכוש מוצרים שלא מגיעים לארץ וכשהגעתן אל היעד, התמקדו ראשית במותגים שאינם פועלים בישראל