צבע

אלמנט הצבע הוא דומיננטי בחלל. ניתן להעביר אך ורק באמצעות גוונים תחושות קור או חום, מינימליזם או עומס. הגוונים שייבחרו ירעננו ויכתיבו את סגנון הבית כולו בהתאם לאופי ולטעם האישי.

אני ממליצה בשימוש בפלטת צבעים בהירה בגוונים מונוכרומטיים לחלל כולו למעט אזורים מוגדרים שיודגשו באמצעות צבעים עזים כמו כחול /ירוק /צבע לוח גיר. האזורים המוגדרים יצרו עניין ושינוי אווירה בחלל.

בנוסף, ניתן להשתמש במדבקות קיר ליצירת גרפיקה מעניינת. את המדבקות אפשר להזמין באתרים כמו aliexpres, שם תמצאו מגוון עצום של דוגמאות במחירים נמוכים.

צילום: יפעת גבאי

צילום: יפעת גבאי

 

ריצוף בדירה

חיפוי רצפה ישנה בפרקט למינציה הוא פתרון מעולה כשמנסים לשדרג את הבית בתקציב דל. מדובר בחומר זול יחסית שניתן למצוא אותו במגוון גוונים וטקסטורות באיכות מעולה. הוא קל מאוד לשימוש: פשוט מניחים מעל רצפה קיימת ללא צורך בפירוק וללא לכלוך. הפרקט יוצר תחושה חמה ונעימה בעבודה קצרה ויעילה שמסתכמת ביום אחד ומספקת תוצאה נפלאה!

ממליצה לבחור גוונים אחידים ממשפחת האלון ובכך לייצר תחושת מרחב. בשלב זה כאשר הבית צבוע והרצפה חופתה בפרקט אחיד מתקבל חלל צעיר ורענן יותר.

צילום: יפעת גבאי

המטבח

בימינו, המטבח הוא לב הבית. בשונה מבעבר היום, לרוב, המטבח פתוח לכל והוא חלק מהחלל הציבורי ולכן חשוב שיתכתב עם השפה העיצובית שיצרנו בבית.

היות שהחלפת מטבח כרוכה בהוצאה גדולה אפשר להסתפק בשדרוג המטבח במקום החלפתו על ידי צביעת החזיתות בתוספת החלפת ידיות או לחלופין החלפת החזיתות לחלוטין והלבשתן על גוף מטבח קיים. כך או כך מדובר בחיסכון עצום.

טכניקת הצביעה פשוטה מאוד ומאפשרת לכולם לחדש את הרהיטים בשיטת "עשה זאת בעצמך".

השלבים:

הכנת הנגרות לצבע ע"י שיוף והסרת צבע קודם

דילול הצבע במים

צביעה באמצעות מברשת

המתנה כ-3 שעות עד לייבוש מלא

מריחת לכה .

זהו!

אחרי ששדרגנו את המטבח עצמו אפשר ורצוי להוסיף אלמנטים כמו מדפים עבור צנצנות או כדים שמעשירים את מראה המטבח.

את הקיר ניתן לחפות בטפט גזור מויניל ולייצר "קיר בריקים " או פשוט לצבוע בצבע שמן

צילום: יפעת גבאי

אקססוריז וטקסטיל 

מדפים, עציצים, מראות, תמונות, שטיחים ו-ווילונות  מכניסים לבית המון רוך, חן וחיוניות. פרטי רהוט ודקורציה כאביזרים משלימים וכחלק מהתפאורה הכוללת שיצרנו ניתן למצוא במחירים אטרקטיבים באיקאה, באאוטלט של חנות העיצוב "פלורליס" וכמובן באתרים כגון etsy ו- aliexpress.

צילום: יפעת גבאי

צילום: יפעת גבאי

הדפסי תמונות

פרטי אומנות מקורים לא נכנסים לתקציב דל אבל גם לזה יש פתרון יצירתי.

ישנם לא מעט אמנים המוכרים הדפסי ציור מקור. הכוונה היא לתמונות מקור המודפסות על קנבס בתוספת צבע שמן. כך למעשה מקבלים הדפס שנראה איכותי וקרוב לציור המקור במחיר נמוך משמעותית.

בנוסף ,אפשר כמובן לחפש באינטרנט אשר מהווה מאגר שופע עבור הדפסים מגוונים לכל סגנון או חלל שתחפצו. העלויות מסתכמות בדולרים בודדים. שימו לב- עליכם להוריד תמונות חינמיות ללא זכויות יוצרים. תמונות אחרות עשויות לחשוף אתכם לתביעות.

 

ליצירת קשר עם עדית לוי מסטודיו סמפל