אף אחת לא אוהבת להיכשל. זה לא נעים להרגיש שלא קיבלנו מה שרצינו. שלא הצלחנו. בתור נשים, יש לנו יותר סיבות לחשוש מכישלונות, וזה לא אנחנו אמרנו - אלא לא מעט מחקרים שמראים כי ההתמודדות של נשים עם כישלונות שונה מזו של גברים. אנחנו נשפטות בחומרה רבה יותר, אם על-ידי עצמינו ואם על ידי החברה, ולעיתים כישלון של אחת משליך על כל הנשים - גם אם לא עובדתית, זו התפיסה. הפחד מכישלון גורם לנו לקחת פחות סיכונים, לשים את עצמינו פחות בפרונט ולמעשה לצמצם את טווח ההזדמנויות שלנו. אנחנו "משחקות בטוח" בכל הנוגע לקריירה שלנו. לדברי לינדה קרמר ג'נינג, כפי שסיפרה למגזין גלאמור, "כתוצאה מכך חלק מהנשים לא מנצלות הזדמנויות להפוך למנהיגות. התוצאה היא שהן לא נמצאות בעמדות השפעה ולא יכולות לקדם שוויון מגדרי."

אז הגיע הזמן לשנות את המצב, אתן לא חושבות? למרות שזה טבעי לפחד מכישלון, אנחנו חייבות להפסיק לתת לפחד הזה לנהל לנו את החיים. הדרך היחידה היא פשוט לקחת סיכונים. כדי לקבל עוד קצת השראה, הנה עשר נשים שכולנו מכירות שנחשבות מצליחות מאוד, אבל חוו כישלון אחד או שניים בדרך. כן, כישלון אמיתי. מרסק וכואב ומפיל. אבל הן קמו אחריו, וברבים מהמקרים הוא מה שהניע אותן להמשיך. הן לא נתנו לטעויות שלהן לנהל אותן, ולא נתנו לפחד לקבוע מה הן כן או לא יכולות לעשות. הן בחרו להמשיך בדרך אל עבר מטרותיהן, וכל אחת מאיתנו יכולה לעשות זאת. תנו לסיפורים האלה לחלחל אליכן, לחזק אתכן ולגרום לכן לקחת את האתגר הבא. בהצלחה!

בלייק לייבלי

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

When you wear two giant mirrors on your eyeballs and happen to look at real life MAGIC. @disneylandparis @chanelofficial ???

A post shared by Blake Lively (@blakelively) on

בשנת 2015 הייתה לבלייק לייבלי חנות אינטרנטית בשם "פריזרב", אל היא נסגרה בשל חוסר הצלחה. לייבלי דיברה על הסגירה שלה ואמרה שהיא מתייחסת אליה כאל חוויה לימודית. "פריזרב לא הייתה משמעותית ואמיתית כמו שציפיתי", אמרה בראיון למגזין "ווג". המקרה של לייבלי מוכיח שוב שלא כל השאיפות שלנו צריכות להתממש בכל מחיר, וזה בסדר. "ידעתי איך זה ייראה", המשיכה לייבלי לספר על החלום שלא התגשם, "איך זה יהיה להתמודד עם הציבור והאנשים שמכירים אותי, זה כישלון מאוד פומבי כי אני אדם מוכר. אבל היה נראה לי הרבה יותר גרוע לשמור על האתר מתפקד ולבקש מהצוות שלי להמשיך לתפעל משהו שכבר לא עובד. זה לא הכי טוב שלנו. ולכן, החלטתי לקחת צעד אחורה ולחזור עם מוצר טוב בהרבה, שפשוט ירעיד אנשים". ואכן, לייבלי חזרה. אמנם לא עם פריזרב, אבל היא משמשת אייקון ללייפסטייל איכותי, בריא ומאושר.

אופרה ווינפרי

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

So proud of my daughter-girls from my Academy in South Africa. Thank you @peopletv for sharing their journeys.

A post shared by Oprah (@oprah) on

אופרה ווינפרי הפכה במרוצת השנים לאחת הדמויות הכי בולטות ומשפיעות בארצות-הברית, ובעולם כולו. היא נחשבת למלכה הבלתי מעורערת של התקשורת האמריקאית אבל גם באמתחתה לא מעט כישלונות, עליהם היא לא מתביישת לדבר. ווינפרי מספרת שבאחת העבודות הראשונות שלה, בתחנת הטלוויזיה WJZ בבולטימור, היא חוותה השפלה על בסיס יום יומי, ולך הוסיפה גם הטרדה מינית. ווינפרי פוטרה מעבודתה וסיפרה מאוחר יותר ש"לא כל הזיכרונות שלי מבולטימור נעימים, אבל גם הלא נעימים הפכו אותי לאישה אמיתית. באתי בתמימות, לא מיומנת, לא ממש ידעתי משהו על העסק – או על החיים, אבל בבולטימור גדלתי, ולמדתי".

 

איימי פולר

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Happy Birthday Beautiful! I hope you had an incredible day ??❤️ ______________________________________________ #AmyPoehler #Beautiful #RoleModel #Inspiration #AmyPoehlerLove

A post shared by Amy Poehler ? (@amypoehlerdaily) on

איימי פולר היא אחת השחקניות הכי מצחיקות ואהובות, ואך טבעי שתספר על הכישלונות שלה בלי להתנצל. "נכשלתי מיליון פעם על הבמה", סיפרה פולר. "סיפרתי בדיחות לא מצחיקות, נתתי לאנשים אחרים להתערב ברעיונות שלי, גם כשידעתי שמדובר בהחלטה שגויה. אני חושבת שהשאלה שאת צריכה לשאול את עצמך בכל פעם שאת עומדת בפני החלטה חשובה – היא איך את רוצה להיכשל? האם בצורה שמכבדת את סט הערכים שלך? את העקרונות שאת מאמינה בהם". התשובה נמצאת בגוף השאלה.

 

ורה וואנג

אחת המעצבות הכי מצליחות ובולטות בעולם, מספרת שהאופנה לא הייתה החלום המקורי שלה. ורה וואנג רצתה להיות מחליקה מקצועית ושאפה להגיע לאולימפיאדה, אבל עבודתה בבוטיק של איב סאן לורן בניו-יורק שינתה את החלום ההוא. "מה שלמדתי בתור מחליקה, הוא שכשאת נופלת, את צריכה להרים את עצמך למעלה ולהתחיל מחדש. את לא נותנת לשום דבר להרתיע אותך. את פשוט עושה", סיפרה למגזין "ווג" בשנת 2013, שהייתה מוצלחת עבורה במיוחד.

 

ביונסה

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

אפשר לחשוב שהחיים של ביונסה מושלמים, נכון? למרות שקווין בי נעלמה מהרדאר בשנה האחרונה, היא עדיין נחשבת לאחת הזמרות הכי אהובות ומצליחות בעולם, אם לא "ה". אבל, הכישלון הראשון של ביונסה היה אי שם בגיל 12, כאשר הופיעה יחד עם קבוצת בנות בשם "גירלס טים", בתכנית חיפושי כשרונות בשנת 1993. כמו הכוכב הבא, אבל בגרסה הפחות נוצצת. מקוות שהבנתן שביונסה שלנו הפסידה הפסד צורב עם להקת הבנות, ולמרות שזה נשמע לא משמעותי – גיל 12 – מתברר שהכישלון הזה צרב את ביונסה כהוגן. "באותו זמן לא הבנתי שאני יכולה גם לעבוד מאוד מאוד קשה ולתת כל מה שיש לי, וגם להפסיד. אבל, אני חושבת שאת אף פעם לא מספיק טובה כדי להפסיד. את אף פעם לא מספיק גדולה כדי להפסיד".

 

אנה ווינטור

עורכת האופנה האגדית של מגזין "ווג", שנראית כאילו לא דבק בה רבב מעולם והחיים שלה הם הם הקטלוג עצמו, חוותה כישלון אחד או שניים בחייה. אנה ווינטור מספרת שבשנת 1975 פוטרה מעמדת עורכת המשנה של "הארפרס באזאר", כי הצילומים שארגנה למגזין נחשבו "אדג'יים" מידי, כלומר לא מתאימים למגזין המהוגן באווירתם החתרנית. ווינטור אומרת שהיא מודה על הפיטורין באלה, כי "כל אחת צריכה להיות מפוטרת לפחות פעם אחת במהלך הקריירה שלה. השלמות לא קיימת. זה חשוב שיש נסיגות אחורה – זו המציאות של החיים".

 

קארי וושינגטון

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Details. #FashionFriday Earrings @auratenewyork

A post shared by Kerry Washington (@kerrywashington) on

כוכבת "סקנדל" סיפרה שלפני השתתפותה בסדרה המצליחה, היא לקחה חלק בשני פיילוטים שלא צלחו. כלומר, הם צלחו – אבל בלעדיה. קארי וושינגטון סיפרה שהוחלפה בשחקניות אחרות, פעמיים, מה שגרם לה ללא מעט כאב לב. פייר? מעליב. "כשאני מסתכלת אחורה על דברים, אני מוצאת בהם הרבה הגיון", אמרה אז וושינגטון. "אבל, אם הייתי יודעת אז מה שאני יודעת היום, הייתי בוכה הרבה פחות".

ליידי גאגא

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Thank you @criticschoice for these honors! ? @jonkop415 @gettyentertainment

A post shared by Lady Gaga (@ladygaga) on

ליידי גאגא, אשר ממציאה את עצמה מחדש כל פעם, חוותה כישלון אחד צורב בשנת 2006, כאשר חתמה על חוזה הקלטות עם חברת "איילנד דאף ג'אם", שפיטרה אותה לאחר שלושה חודשים וביטלה את החוזה שלה. היום מנהלי החברה מכים על חטא, בעוד גאגא סיפרה שכאשר קיבלה את הבשורה על העזיבה הנדרשת, הלכה לביתה של סבתה. "אמרתי לאמא שלי – אני רוצה לראות את סבתא. שם ישבתי על הספה ומיררתי בבכי. היא הסתכלה עליי ואמרה לי שהיא מאפשרת לי לבכות עד לסוף היום, אבל אז אני צריכה להפסיק לבכות ולהתחיל לבעוט".

 

טינה פיי

"בהופעה הראשונה שלי בסאטרדיי נייט לאב", סיפרה טינה פיי, הקומיקאית האהובה והמוכשרת, "כתבתי מערכון שעוסק בביל קלינטון. במהלך הקריאה המקדימה אף אחד לא צחק. הרגשתי מובכת וזה עבר בי בכל הגוף, יכולתי להרגיש את זה בעמוד השדרה. אבל אחרי השתיקה המביכה, אמרתי לעצמי – אוקיי, זה קרה. אני לא מתה. מאז אני יודעת שאנשים צריכים לחוות כישלון כדי שיבינו שהם יכולים לשרוד אותו". פיי נשארה ב-SNL במשך תשע שנים ונחשבת עד היום לאחת הכישרונות הכי בולטים וייחודיים שצמחו מהתכנית. ובצדק.

 

ריס וויתרספון

ריס וויטרספון משחקת לא אחת דמויות מצליחניות, שנראה שכל מה שהן רוצות – קורה ואפילו בקלות. היא מהכוכבות האלה שתמיד נראות זוהרות ונוצצות, ושחייהן הכי קרובים למושלמים. היא אפילו מנהלת חברת הפקה בשם "הלו סאנשיין" שמתמחה ביצירת סרטים המספרים את סיפוריהן של נשים. אבל למרות זאת, וויתרספון מספרת בגלוי על הדרך שלה להתמודד עם כישלונות. "אני בהחלט חושבת שהכישלון חשוב", אמרה בראיון למגזין מארי קלייר, "זה היבט גדול בהצלחה. אם את לא נכשלת, את לא באמת לומדת. זה הכל חלק מתהליך למידה".