יש לי שריטה. אני לא נרדמת בלילה בלי להיכנס לאינסטגרם ולצפות בעדכונים היומיים בסטורי של אביבית בר זוהר. כן, כן.

שניה לפני שאתם מנפנפים אותי ועוברים הלאה, תנו לי לשתף אתכם בהיקף השריטה וגם לנמק אותה.

מדובר באישה, בשר ודם, שפשוט מתחברת ומתנתקת מהמוסכמות איך ומתי שבא לה. כמו קוד לא מפוצח, היא לא דופקת חשבון ומתלבשת בלבוש שלא יבייש שער במגזין גברים ראוי לשמצה, אבל כשיושב לידה איש דתי במטוס היא מתכווצת והולכת להתכסות (לא מאמינים? הכל מתועד). היא מאמינה באלוהים, למרות שלכולם נראה כאילו אין לה אלוהים.

היא נראית כמו הטיפוס שכל לילה ישן במיטה אחרת, אבל כמי שצופה בה אני יודעת שהיא כל לילה ישנה לבד (לא לפני שצילמה תמונה עם תחתון כל כך קטן שיכול היה לשמש את משה דיין כרטייה, כן?). היא מרצה ומעבירה סדנאות על זוגיות, רק שלה אין כזאת, אבל היי – אני בזוגיות מגיל 20 ותכלס יש לה כמה תובנות לא רעות.

היא דוגלת בדרך חיים שהיא מאוד לא פמיניסטית ('שהוא יקנה ואני אהיה יפה ומפתה'), אבל כל ההתנהלות שלה נובעת ממקום עמוק של בחירה מודעת – ואם זה לא פמיניזם טהור, אני לא יודעת מה כן.

 

אביבית הזאת, שכל כך קל לזלזל בה, נוסעת בערך כל חודש ליעד אקזוטי אחר, על חשבון אנשים שרק רוצים לפנק אותה. בזמן שאתם מגלגלים עיניים וצוחקים מעוד הלעגה שלה, היא צוחקת כל הדרך לחוויה המסעירה הבאה. למילאנו היא טסה רק במחלקה ראשונה כמובן, ישנה במלון 7 כוכבים, חס וחלילה 5 כוכבים, ובנונשלנט היא משתפת את העוקבים בעניין פעוט - "יא, תראו שמרו לי את הבגדים ששכחתי כאן שנה שעברה". מיותר לציין שמדובר במלתחה שלמה, והכל מותגים.

ומה עם כל האימפריה סביבה, סטייל הקרדשיאנס? יש לה ספר צמוד, נהג ומנקה כמובן, וכשהיא חוזרת מחופשה בתאילנד מחכה לה מגדל 10 קומות של שוקלדים בבית מלא בלוני הליום מוזהבים של לבבות וכיתובים כמו "אביבית התגעגענו". אתם קולטים?

לא ראיתי אותה באותו הלוק פעמיים. לעומת זאת ראיתי אותה מתארגנת ליציאה, חוזרת הביתה כשנהג המונית מחכה לה בחוץ, ומחליפה את כל הטוטאל לוק כולל שיער ואיפור - כי פתאום זה לא מה שבא לה ללבוש. ראיתי כובעים מוגזמים, תסרוקות מוגזמות, עגילים ומשקפיים עצומים ומחשופים עמוקים שלא משאירים מקום לדמיון – ויש דמיון פורה כשמדובר באביבית. אם תשמעו אותה שרה, זה לא רק דמיון, זה מדע בדיוני.

אני מוכנה להתערב איתכם ששאלתן את עצמכם לפחות שלוש פעמים עד כאן "מאיפה הכסף", "מי מממן אותה" וכאלה. כאמור, היא עושה סדנאות והרצאות, כשמשעמם לה היא מפיקה לה מיני מיזמים של איפור, וכשלא זה ולא זה – אז זה לא ענינכם, תכלס, מה אכפת לכם מאיפה?

 

אביבית בר זוהר היא שד טזמני שגר בראש שלי. יש לי יחסי אהבה קנאה איתה, כי לשנוא אותה אי אפשר. תודו.

ואם חשובה לכם תובנה אמיתית מהסיפור של אביבית ולמה היא שווה מספיק כדי שתעריכו אותה, אז זו התשובה שלי: כי היא פשוט עושה. היא לא נקברת תחת השוטף ששוטף אותנו, העבודה או הזוגיות שמתסכלים אותנו. כשהיא תגיע לגיל שבו חלק מאיתנו ירגישו החמצה, היא תסתכל במראה ותגיד: וואו, היו לי פאקינג חיים עצומים! וגם שפתיים.