זה לא רק שזכינו, שדפקנו את האוסטרים ושהשארנו את הקפריסאית באבק. זה לא רק חדוות הניצחון. זה הניצחון של נטע ברזילי -שהיא זמרת לא שגרתית,  חדשנית ומלאת הפתעות, שעלתה לשיר שיר חצוף וצוחק, ובעיקר באה להעביר מסר  - והיא הצליחה לעשות את שני הדברים האלה די בקלות.

גם בראיונות לפני הזכייה וגם ברגע שבו נתנו לה את הפרס ביד, היא לא שכחה למה היא באה: לנצח, כן, אבל בעיקר להזכיר לכל אחת ואחד - שכמו שאתם, עם הכישרון שלכם, והתשוקה שלכם, והמידה שלכם והעבר והעתיד שלכם - אתם מנצחים, ולא משנה מה יגידו לכם. מה שעשרות קמפיינים מנסים לעשות כבר כמה שנים טובות, האישה הזאת עשתה בזמן המאוד קצר שאנחנו מכירים אותה.

אבל היא עשתה עוד משהו, מפתיע מאוד

מה שנטע לא באמת תכננה שיקרה, הוא שתוך שלוש שעות היא הצליחה לחבר מדינה (שעסוקה ביום יום לשנוא את עצמה) ליחידה אחת גאה, מאושרת וצרודה. בשלוש השעות של המופע הגרנדיוזי מליסבון אפשר היה למצוא ברשת מיליוני פוסטים של ישראלים שקראו לכל חבר, ידיד, מכר, בן דוד רחוק שחי באירופה – להצביע לנטע.

ומרוב שהם היו עסוקים בלדאוג שנטע תזכה, ולעקוב אחרי ההצבעה בציפורניים כסוסות – הם שכחו משהו. הם שכחו שהם שמאלנים או ימנים, הם שכחו שהם גייז או הומופובים או שמנופובים, שכחו שהם אשכנזים וספרדים, הם שכחו שהחרדים לא רוצים ללכת לצבא והם שכחו ש"שוברים שתיקה" לא שותקים בכלל.

איכשהו, האישה הזאת, שבאמת לא עושה עניין משומדבר – לא מהעובדה שמאות מיליוני אנשים צפו בה הלילה מחלקת "כפרה עליכם" לכל עבר, ולא מהעובדה ששואלים אותה בלי סוף האם היא תרזה או תישאר כמו שהיא ואיך זה שהיא כל כך שלמה עם עצמה – משומדבר – מצליחה לחבר את האנשים החמוצים והמלוחים והמתוקים במדינה הזאת לעיסה אחת דביקה.

איך היא עשתה את זה?

כי היא אמיתית, והיא לא דופקת חשבון לאף אחד מכם, והיא כבר לא מוכנה לאכול שיט מאף אחד שחושב שהוא יודע יותר טוב ממנה, והיא באמת אוהבת את מה שהיא עושה, ועושה את זה בתשוקה אמיתית וברצון אמיתי לשמח את כל מי ששומע. היא לא עסוקה בחישובים קרים למי היא צריכה להיות נחמדה ולמי לא, ולא מוטרדת במיוחד אם השיר יצא מושלם או אם היא נראית מעולה, ואנחנו כל כך לא רגילים לכוכבת כזאת – נטולת מניירות, חזקה, חכמה, ומפוצצת בכריזמה.

בקטנה:

תכלס, הצ'ופר הכי גדול של הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון, הוא שבמיליוני בתים, הלילה בישראל, ישבו ילדים צעירים ונערות צעירות וראו איך האישה המופלאה, הצבעונית, הגדולה והחוצפנית, עושה קסמים, בביטחון עצמי, בכישרון מתפוצץ.

ויום אחד – הם גם ירצו להיות נטע ברזילי.