אומרים שצריך שניים לטנגו. ובגדול, זה נכון - יש דברים בחיים שאי אפשר לעשות לבד, ויש גם ריקודים שפשוט אי אפשר לרקוד לבד. או שמא?

ברידג'ט טילי היא ילדה בת 11 מהמפשייר, אנגליה, שמצליחה להרעיד את הקרקע בתחרויות הריקודים הסלוניים העולמיות. בגילה הצעיר היא כבר הספיקה לזכות במספר תארים בכל העולם וכבשה את המקום הראשון בתחרות בינלאומית בפריז, אבל בימים אלו היא באמת עושה היסטוריה – טילי החליטה לוותר על הקונספט של פרטנר ולהתחיל לרקוד בתחרויות הריקודים הסלוניים לבדה.

בראיון לחדשות BBC, טילי סיפרה כי המחסור ברקדנים בנים בגילה הפכו את המשימה למצוא פרטנר ראוי לבלתי אפשרית. המחסור הזה עלול היה לפגוע בהצלחתה, אם היתה מוצאת שותף לא מתאים או פחות מוצלח משמעותית ממנה, או פשוט לא מוצאת בכלל. במקום, הרקדנית הצעירה חשבה ביצירתיות, וכך החליטה לערער על אחת ההגדרות הבסיסיות ביותר בתחומה, ולרקוד לבד.

"את מתמקדת בעצמך, את פשוט צריכה לעשות את הקטע שלך", אמרה טילי בראיון. "ילד סטריאוטיפי משחק כדורגל. אני חושבת שזה רק טבעי בשביל בן, לא להיכנס לאווירה כזו. אבל אני חושבת שרוב הבנים שכן עושים זאת די נהנים מזה".

אכן, למרות שהיא רק בת 11, נראה שטילי כבר הבינה משהו משמעותי על העולם שבו היא חיה. כבנים וכבנות, אנחנו לא באמת יכולים לבחור לעסוק במה שאנחנו אוהבים – יש דברים שהחברה מכתיבה לנו שהם יותר "לבנים", ויש כאלה שהם "לבנות", ואם במקרה אתה בן שרוצה לרקוד ריקודים סלוניים, כנראה שתצטרך להתמודד עם הרבה מאוד הערות מהסביבה ומהחברה שלא בטוח שכילד, אפילו לא מתבגר, תוכל להתמודד איתם. זה רק "טבעי" שבנים יבחרו לשחק כדורגל ולא לרקוד ריקודים סלוניים, כשכל הבנים סביבם משחקים כדורגל וריקודים נחשבים למשהו של "בנות". טבעי – לא כי כך הטבע עובד, אלא כי ככה החברה מכתיבה לנו מגיל צעיר מאוד.

הרקדנית בת ה-11 שמנצחת בלי פרטנר לצידה

רוקדת עם עצמה, ומנצחת. ברידג'ט טילי, צילום מסך

אין ספק, מדובר בילדונת חכמה ומוכשרת במיוחד, עם דחף אמיתי להצטיין ולהצליח בתחומה.

"בפעם הראשונה בה צפיתי בה רוקדת התחלתי לבכות, הייתי כל כך גאה בה", אמרה אימה לוסי בראיון. "אני פשוט אוהבת לראות אותה רוקדת. אני חושבת שזו הרגשה שכנראה רק הורה יכול להרגיש. קשה לתאר את זה, פשוט לצפות בילדה שלך עושה משהו שהיא אוהבת ושהיא מבריקה בו".

הרקדנית החלה לרקוד לבדה זמן קצר אחרי שניצחה בתחרות הבינלאומית לריקודים סלוניים בפריז. "זה היה ממש מיוחד, כי הם ניגנו את ההמנון הלאומי, ואמא שלי עמדה שם ובכתה, ואבא שלי בכה, והפרטנר שלי בכה", היא נזכרת בשעשוע. "כולם בכו, אבל אני לא בכיתי". "היא פשוט נראתה כל כך אלגנטית וחיננית", אמרה אימה.

ואמנם, גם עכשיו האם יודעת לא פחות נחת מבתה המבריקה. "זה די אמיץ לדעתי, לצאת לרחבת הריקודים לבדך, מבלי שמישהו אחר יהיה איתך שם", אמרה בראיון.

הרקדנית בת ה-11 מתאמנת 5 פעמים בשבוע, עם מורה שמלמד אותה כיצד לרקוד, ומתמודד יחד איתה עם האתגר החדש שהיא לקחה על עצמה – לרקוד לבדה ברחבה כאילו יש שותף שהיא רוקדת עימו, אוחזת בידו ומגיבה לתנועותיו.

אחרי שקטפה את מדליית הזהב בתחרות הריקודים הסלוניים, כעת טילי מכוונת אל היעד הבא – לזכות בתואר 'כוכבת העתיד'. אמנם, מדובר בתחרות ריקוד בריטית ששואפת לסמן את הצעירים המוכשרים ביותר בתחום, אבל מבחינתנו כבר אין ספק שהצעירה הזו כבר נושאת על גבה את התואר המבטיח, ושעוד נראה את הנערה המבריקה מככבת ופורצת גבולות גם בעתיד.