אמנם עוד לא לגמרי התאוששנו מהחופש הגדול ושפע האטרקציות שהביא עימו, אבל סוכות זה סיפור אחר ומוצלח יותר בגלל מגוון סיבות: מזג האוויר ידידותי יותר למשתמש, יש אווירת חג באוויר, ומדובר בכמה ימים מוגדרים בלבד. בקיצור צאו מהסוכה ולכו להיות אושפיזין אצל אחרים. מדריך אירועי סוכות 2018:

סוכת הנשיא

הסוכה הראשונה שמחכה לכם היא הסוכה של האזרח מספר אחד ורעייתו- נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ונחמה ריבלין. יש רק יום אחד שכל מי שרוצה מוזמן לבקר בבית הנשיא והשנה זה קורה ביום חמישי 27.9, זו השנה החמישית שהנשיא ריבלין מזמין את המוני בית ישראל לסוכתו והשנה בסימן "חוגגים בריאות בסוכת הנשיא".  מה עושים? בכניסה יחכו ליצנים רפואיים, בהמשך יהיו אלו שחקנים מחופשים לפקחי בריאות שיספרו לכם איך לצחצח שיניים והאמן חנוך פיבן יצור דיוקנאות מפירות וירקות פרי הארץ. עוד במקום תערוכה חקלאית ואפשרות להציץ בדיוקנאות כל נשיאי העבר.

מתי: חמישי 27.9 החל משעות הבוקר.

הכניסה חינם

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בסוכה במשכן הנשיא עם ילדים. צילום קובי גדעון, לע"מ קישוט הסוכה לקראת חג הסוכות Photo by Kobi Gideon / GPO

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בסוכה במשכן הנשיא עם ילדים. צילום קובי גדעון, לע"מ

 

פסטיבל רמלה עיר עולם 2

רמלה היא העיר הכי קוסמופוליטית בארץ. מספרים שגרים בעיר תושבים מ-91 דתות, עדות וארצות מוצא, כך שזה מתבקש שיהיה אירוע חגיגי שיעניק ביטוי לכל הצבעים, הטעמים, התרבויות והמנהגים וגם שיהיה כיפי. במהלך פסטיבל "רמלה עיר עולם 2" ייערכו פעילויות ואירועים למשפחות, בהן הופעות של משה פרץ, יהורם גאון, שרית חדד, רותם כהן, סטפן, טברנה יוונית עם טריפונס ושמעון פרנס, מופעים והצגות לילדים ומסיבת צעירים עם לילה מלקוס. בנוסף לכך יתקיימו תערוכת מורשת קהילות רמלה, סיורים באתריה ההיסטוריים של רמלה, מסעות בעקבות כתבי חידה, אמנות רחוב, מתחם אקסטרים לנוער, סדנאות יצירה, מופעי מחול מודרני ופולקלור של להקות המורכבות מתושבי העיר, מופעי קרקס, קונצרטים, דוכני אוכל של מאכלי עדות ואוכל שוק ועוד. פעילויות מיוחדות ייערכו באתרים ההיסטוריים בעיר, כמו למשל בבריכת הקשתות שקיים משנת 789, במוזיאון רמלה המאגד עתיקות ואוצרות של העיר שנבנה לפני 1300 שנה, במסגד הלבן, במנזר הפרנציסקני, במרכז ליהדות בוכרה, במרכז למורשת העדה האתיופית, בשוק העירוני הססגוני ועוד.

מתי: 25-27.9 בשעות 23:00-11:00

מחיר: רוב האירועים בחינם, חלקם בתשלום סמלי

לפרטים: 08-9292650

קונצרט בבריכת הקשתות. פסטיבל רמלה עיר עולם 2. צילום: שמוליק דודפור

קונצרט בבריכת הקשתות. פסטיבל רמלה עיר עולם 2. צילום: שמוליק דודפור

הפנינג אימוץ כלבים

הפנינג אימוץ כלבים גדול ייערך בסוכות, ואין כמו להתחיל שנה במעשה טוב שהוא win-win. עמותת "המלאכים של רקסי" מזמינה להפנינג אימוץ כלבים, מיוחד שנערך זו השנה השמינית. כ-100 כלבים מקסימים מעמותות מכל הארץ, גדולים וקטנים, בכל הצבעים, גורים ובוגרים ישתתפו ובמקום יהיה צוות מקצועי שילווה וייעץ.

מתי: 26.9 בשעות 20:00-16:00

איפה: קניון דרורים, צומת בני דרור (כביש 4)

הפנינג אימוץ כלבים בסוכות בקניון דרורים. צילום: שרון חלבי

הפנינג אימוץ כלבים בסוכות בקניון דרורים. צילום: שרון חלבי

סוכות בעין גדי

סיורים ומפגשים עם חלוצי עין גדי שהגשימו חזון למציאות, סדנאות ותערוכת צלמים ואומנים מקומיים בקיבוץ שחוגג 62 שנים. בנוסף ייערכו במהלך חול המועד סיורים בגן הבוטני הייחודי, סיור מודרך רגלי או על גבי טרקטור.

מתי: פעילות חלוצים - 26.9 בשעות 17:00-9:00; סיורים בגן הבוטני 25-30.9

איפה: באתר היאחזות עין גדי, מול בית הכנסת העתיק ובגן הבוטני בהתאמה

מחיר: הכניסה חופשית

לפרטים: 08-6594726

תיירות עין גדי. צילום: יח"צ

תיירות עין גדי. צילום: יח"צ

 

סוכות דיגיטלי במדעטק חיפה

תערוכת דיגיטלי – תערוכה חווייתית ואינטראקטיבית של טכנולוגיה, משחק, אמנות ומדיה, במדעטק חיפה, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל. התערוכה לוקחת את המבקרים למסע בו העולם הווירטואלי הופך לחוויה מוחשית, חיה פעילה ומרגשת. בנוסף ייערכו מיצג "משעמם לי" ושעת סיפור מדעית לפי הסיפור חמישה בלונים לגילאי 3-7.

מתי: 24-27.9 ו-1.10

איפה: מדעטק, שמריהו לוין 25, חיפה

מחיר: חינם עד גיל 5, 89 שקלים לילד/מבוגר (יש הנחות למשפחות)

תערוכת דיגיטלי במדעטק קיץ 2018. צילום: איל אמיר

תערוכת דיגיטלי במדעטק קיץ 2018. צילום: איל אמיר

 

סוכות ואתגרים בגבעת התחמושת

סיור מודרך במתחמי הגבעה בעקבות משחררי ירושלים. יומן מסע מרגש במוזיאון היחיד המציג את תרומתן של כלל החטיבות שלחמו במערכה על ירושלים ב-67'. סיפורים אישיים ויחידתיים היוצרים פסיפס היסטורי מרתק, ביקור באתר הקרב, בתעלות, בבונקרים ובהיכל ההנצחה, וכן צפייה במיצג אורקולי הממחיש את סיפורם של הלוחמים בדרך אל הכותל. במהלך החג יוכלו הילדים לעבור במסלול אתגרי בתעלות, לצפות במופע מוזיקלי, להשתתף ביצירה ועוד.

מתי: 25-27.9 בשעות 16:00-10:00

איפה: גבעת התחמושת, זלמן שרגאי 5, ירושלים

מחיר: מבוגר - 25 שקלים, ילד - 30  שקלים

לפרטים: 2967*

צילום: אלון ולד. המוזיאון החדש בגבעת התחמושת

צילום: אלון ולד. המוזיאון החדש בגבעת התחמושת

סוכות ברובע היהודי

באחד משלושת הרגלים מתבקש לטייל בירושלים. במהלך החג ייערכו סדנאות מוזיקליות, סדנת יצירה, ביקור באתרי הרובע היהודי בירושלים, כמו הבית השרוף, בית כנסת החורבה, חצר היישוב הישן ברובע היהודי, הרובע ההרודיאני, מרכז דוידסון, ועוד, סיורים מודרכים מותאמים למשפחות ועוד, והכל גם במחירים מיוחדים בזכות ה-JTICKET – כרטיס תיירותי משולב ומוזל של האטרקציות והאתרים בעיר העתיקה. בנוסף ייהנו רוכשי הכרטיס המשולב משתי סדנאות ללא תוספת תשלום: בגג רמב"ן - במרפסת בית כנסת החורבה תתקיים סדנת מסע לעולם הקצב בנושא כלי ההקשה מרחבי העולם; ברובע ההרודיאני תתקיים סדנה מוזיקלית למשפחות ברוח החג שבה המשתתפים ישירו וילמדו את שירי החג והקשר לירושלים העתיקה.

מתי: 25-27.9 בשעות 20:00-10:00

איפה: רחבי הרובע היהודי ובעיר העתיקה

מחיר: עד 275 שקלים למשפחה (למשל משפחה של שני הורים ושני ילדים ב-175 שקלים)

לפרטים: 4987*

לחיות את התנך הרובע היהודי. צילום: יחצ

לחיות את התנך הרובע היהודי

מסע בין כוכבים בפתח תקווה

מוזיאון פתח תקוה לאמנות בשיתוף מצפה הכוכבים עורכים פעילות "מסע בין כוכבים" לכל המשפחה, הכוללת צפייה בכוכבים, הצגה לילדים, סדנאות יצירה, מפגשים בתערוכות המוזיאון ועוד. בין הפעילויות: מפגש מודרך של האמנית הצרפתייה טטיאנה טרובה בחלל הלבן שגורם לתחושה של הליכה בתוך מפה ענקית וחסרת גבולות, הרצאה על ההיווצרות של החלל החיצון, מערכת השמש, חורים שחורים ואפילו חייזרים; צפייה בכוכבים באמצעות טלסקופים מיוחדים שיגיעו למוזיאון ללילה אחד ממצפה הכוכבים בגבעתיים ועוד.

מתי: 25-26.9

איפה: ארלוזורוב 30, פתח תקווה

מחיר: 30 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר

טטיאנה טרובה במוזיאון פתח תקוה. צילום: שירה טבצניק

טטיאנה טרובה במוזיאון פתח תקוה. צילום: שירה טבצניק

מחנה סקי מים

אטרקציה קצת שונה אבל סוגרת פינה לכל החופש: מחנה וויקבורד וסקי מים בחול המועד סוכות באגם המלאכותי LAKETLV בפארק דרום בתל אביב. המחנה מתאים לילדים מגיל 6 עד גיל 16 היודעים לשחות, עם ובלי ניסיון קודם בגלישה. במהלך הקייטנה ירכשו המשתתפים את כל טכניקות ומיומנויות הגלישה הבסיסיות שיאפשרו להם לגלוש ברמה גבוהה.

מחיר: 350 שקלים ליום, מ-1,150 שקלים לשבוע מחנה

לפרטים: 03-7208866


צילום: מיקי סויסה

 

פסטיבל מסיק זיתים בצפון

זו השנה החמישית שארגון "השומר החדש" מארגן פסטיבל מסיק זיתים חווייתי בסוכות למשפחות. המשתתפים יסיירו במטע הזיתים כדי ללמוד על הגידול, המסיק והפקת השמן, ימסקו בעצמם ויכינו זיתים לקחת הביתה. בנוסף ייערכו סדנאות יצירה, הכנת פיתות בטאבון, חידון ארץ ישראל, הצגה לילדים ועוד.

מתי: 27-26.9 בשעות 16:00-9:00

איפה: כרמי הזיתים, כדורי

מחיר: חינם

מתחברים לאדמה השומר החדש. צילום:RITVO PHOTOGRAPHY

מתחברים לאדמה השומר החדש. צילום:RITVO PHOTOGRAPHY

סוכות בסביון

בבית התרבות בסביון ייערכו מגוון של מופעים, ביניהם המופע המוזיקלי 'טררם סטא-גא-דיש!', מופע אינטראקטיבי המשלב מגוון סגנונות המוזיקליים ומשתף את הקהל בחגיגה. המקצבים מנוגנים על תופים שונים, חביות, כלי מטבח, כלי עבודה, וכן תיפוף וירטואוזי על הגוף; המופע 'מי רוצה לנצח?' קונצרט מיוחד לילדים מגיל שש ולכל המשפחה בניצוחו של רונן בורשבסקי ומקהלת האיחוד שבו תינתן ההזדמנות גם לילדים להיות מנצחים; ומסיבת 'כל הילדים רוקדים' (הכניסה חינם) - אחר צהרים שכולו מוזיקה מרקידה עם מדריכי בית הספר למחול IndepenDance בניהולו של אורון דהאן, לילדים והורים.

מתי: טררם סטא-גא-דיש 25.9 ב-17:00, מי רוצה לנצח? 26.9 ב-17:00, כל הילדים רוקדים 27.9 ב-17:00

איפה: בית התרבות, סביון

מחיר: 80-30 שקלים לכרטיס

לפרטים: 8234*

 

פסטיבל "צלילי ילדות"

בתיאטרון חולון יארחו את פסטיבל "צלילי ילדות" עם שלל מופעים והפקות מקור לכל המשפחה, בהם הדג נחש, רבקה מיכאלי, אבי גרייניק, עידן אלתרמן, ירדן בר כוכבא, יוסי מרשק, אדון שוקו ולהקת התפוזים, התזמורת הסיפונית חיפה, רוברט הארנב ומר פרוקופייב, הדיירים של דירה להשכיר, חייל הבדיל, החתול במגפיים, הצרצר והנמלה, ועוד. בנוסף יתקיימו מידי יום פעילויות במתחם ללא תשלום בשעות 19:00-17:00 עם הקוסם עומר לביא ותיאטרון בלבלו.

מתי: 25-27.9

איפה: תיאטרון חולון

מחיר: 90-30 שקלים לכרטיס, חלק מהפעילויות בחינם

לפרטים: 03-5023001

פסטיבל צלילי ילדות 2018. מופע מחול חייל הבדיל. צילום: יוסי צבקר

פסטיבל צלילי ילדות 2018. מופע מחול חייל הבדיל. צילום: יוסי צבקר

סיורים ביקב כרמל

יקב כרמל בזיכרון יעקב מארח מבקרים לסיור הכולל הסבר קצר על ההיסטוריה של היקב, הסבר על תהליך הכנת היין, סרטון קצר, ביקור במרתף בן 120 שנה וטעימת תירוש. ייערכו גם סיורים באנגלית.

מתי: 25-27.9 ו-30.9, מדי שעה עגולה בשעות 16:00-12:00

איפה: מרכז תרבות היין, דרך היקב 2, זיכרון יעקב

מחיר: 15 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד מגיל 6

לפרטים: 04-6391788

 

פסטיבל העת העתיקה בנמל קיסריה

החברה לפיתוח קיסריה ורשות הטבע והגנים מקיימות את פסטיבל העת העתיקה המסורתי - חוויה תיאטרונית לכל המשפחה המבוססת על אירועים בתקופה ההרודיאנית ומשלבת אקרובטיקה אווירית, לוליינות, נגינה בכלי מוסיקה שונים, מיצגי תאטרון הומוריסטיים ועוד. בנוסף לפסטיבל  אפשר לצפות במיצגי "מסע בזמן".

מתי: 24-27.9 בשעות 16:00-10:00

איפה: גן לאומי נמל קיסריה

מחיר: הפסטיבל בחינם, הכניסה לגן הלאומי בתשלום - 39 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד), חינם למנויי מטמון

פסטיבל העת העתיקה קיסריה. צילום: ורד שריג

פסטיבל העת העתיקה קיסריה. צילום: ורד שריג

סוכה למחשבה בשדרות

עיריית שדרות ומשרד התרבות והספורט עורכים את פסטיבל "סוכה למחשבה" בדגש על סוכות חושבות, מבדרות, מאתגרות: סוכות מוזיאון הילדים בנושא מפגש בן-דורי, סוכת תנ"ך, סוכת משחקי חשיבה, סוכת רובוטיקה, סוכות בריחה (בנושא 70 שנה למדינה), סוכת צבא וביטחון, סוכת דמוגרפיה ועוד. במקביל ייערכו מופעי תאטרון רחוב, הופעה של רינת גבאי ואדון שוקו (משירי אריק איינשטיין), הפעלות, הרצאות, סדנאות, הופעות ואטרקציות לכל המשפחה בהם חידונים, מסלולי חבלים, מתחמי קרקס, משחקי לייזר-בול, פינות יצירה, סדנאות מוזיקה, אמנות, סיורים ברחבי העיר ויריד דוכנים תוצרת שדרות ועוטף עזה.

מתי: 26-27.9 בשעות 17:00-10:00

איפה: בפארק עזריאלי שדרות

מחיר: הכניסה חופשית למעט כמה פעילויות בעלות סמלית

פסטיבל סוכה למחשבה בשדרות. צילום: יוני בביאן

פסטיבל סוכה למחשבה בשדרות. צילום: יוני בביאן

פסטיבל ירון ה-16

חגיגה של תיאטרון לילדים ולכל המשפחה: במהלך חול המועד סוכות יתקיים פסטיבל ירון ה-16 ע"ש הצנחן ירון ירושלמי, ובמרכזו 17 הצגות של תיאטרון אורנה פורת האיכותי. בין ההצגות בהן שרלוק הולמס, בגן של ביאליק, רובין הוד, אדיסון, טרופותי, מחסן השטוזים של דתיה, שבת הזהב, מולאן, זהבה ושלושת הדובים ועוד.

מתי: 26-28.9

איפה: מוזיאון תל אביב לאמנות

מחיר: מ-40 שקלים לכרטיס

לפרטים: 03-5111444

 

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר

לא להאמין אבל פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר מתקיים כבר 39 שנים. השנה ישתתפו שמונה הצגות תיאטרון ותשעה מופעי רחוב בתחרות הנערכת במסגרת הפסטיבל וכן יתקיימו הצגות שת"פ בינלאומי, הצגות במסגרת בינלאומית, הצגות אורחות, עשרות מופעי רחוב לכל המשפחה, דמויות שטח, פסלים חיים, ערב ספוקן-וורד ועוד. הפסטיבל יתקיים גם הפעם על רקע נופיה של העיר עכו, בדגש על היסטוריה בת אלפי שנים ודו-קיום של כלל התושבים. בין המופעים : 'כתפיים' – 20 רקדנים יוצאי אתיופיה מכל הגילאים בשיאו של טקס חגיגת החיים, 'ועידת חריגים' - ערב ספוקן וורד ש בו יעלו משוררים שיטיחו מילות מחאה בסגנון שירה מדוברת, 'בום' - במדינה רווית מלחמה, תשעה נערים ונערות מוצאים מקלט בתוך תיאטרון נטוש ומחליטים להקים את 'בום', הרפובליקה הראשונה ללא מבוגרים. מבוסס על המחזה 'הרדופים' מאת מאור זגורי. כמו כן יעלו כ-40 מופעי תיאטרון רחוב וכ-400 הרמות מסך במתחמים המרשימים של העיר העתיקה.

מתי: 24-27.9

איפה: רחבי עכו

מחיר: 75-20 שקלים להצגות, מופעי רחוב ומופעים נוספים בחינם

לפרטים: *9066

פסטיבל עכו rachel dane. גולשים בזמן

פסטיבל עכו rachel dane. גולשים בזמן

אירועי זמן גליל מערבי

עמותת זמן גליל מערבי לקידום התיירות מארגנת כמה אירועים לסוכות, בהן סדנאות של פעם: "מה עושים מחרובים?" עם עפר אבל (ב-8.9 מ-10:00, 120-90 שקלים למשתתף, 050-7405367); ​סדנאות להכנת אוכל גלילי טבעוני ובריא ביישוב כליל עם חגית לידרור ואינסאף, בשלנית מכפר יאסיף וכן סדנאות שוקולד טבעוני לזוגות, משפחות וקבוצות (28-24.9, 052-6464884); פעילות בבית גלידת בוזה בקיבוץ סאסא – סיורים וסדנאות להכנת גלידה טרייה (1.10-24.9, מ-30 שקלים לילד, 04-6918880); פעילות בציר למשפחות ביקב יפתחאל, כולל הכנת תירוש (1.10-22.9 מ-9:00 בבוקר, 40 שקלים למשתתף, 052-4641849); ארוחות גבינות מיוחדות לסוכות במחלבת שירת רועים (בתשלום, 052-2548052) ובמחלבת אלטו (04-9854802).

 

בתים מבפנים

רגע לפני סוכות יתקיים פסטיבל "בתים מבפנים - תל אביב יפו" בפעם ה-12, אירוע האדריכלות הגדול בישראל. בין המבנים המיוחדים שייפתחו לביקורים: וולודרום, ספינה מבפנים, בית כנסת מ-1840 ביפו העתיקה ובית ספר ביכורים החדש בשרונה. גם הלהיטים של בתים מבפנים חוזרים עם כניסה למנחת המסוקים שעל גג עזריאלי, הצצה למקלט האטומי בדיזנגוף סנטר, ביקור במאפייה התת קרקעית של לחמים ובמעון השגריר הבריטי. כמו כן הקהל הרחב יכול לבקר בבתים פרטיים, דירות, מבנים היסטוריים ומבנים עירוניים, בהם מוזיאון הטבע החדש ע"ש שטיינהרדט, מלון דה דריסקו, מלון פבריק, ומלון לייטהאוס. בין שלל המבנים המסקרנים - בניין חדש במדרחוב נווה שאנן המדגים את המהפך שעוברת השכונה בימים אלו ובניין לשימור בלב תל אביב ידגים מהו בניין לשימור. כמו כן, יתקיימו עשרות סיורים העוסקים בסגנונות בנייה ואתגרים אדריכליים.

מתי: 20-22.9

איפה: רחבי תל אביב ויפו

מחיר: הכניסה חופשית, חלק מהאירועים בהרשמה מראש באתר

פסטיבל בתים מבפנים תל אביב. צילום: יוסי סליס. סגנון: נטשה חיימוביץ

פסטיבל בתים מבפנים תל אביב. צילום: יוסי סליס. סגנון: נטשה חיימוביץ

פסטיבל הבירה בים האדום

פסטיבל הבירה באילת חוזר בפעם השישית עם יותר מ-40 מותגי בירות מהארץ ומהעולם בשדרה מלאה ברזים כולל בירות מיוחדות. מידי ערב תתקיים הופעה, בין המופיעים: מוקי, דודו טסה, חנן בן ארי, התבלינים והיהודים.

מתי: 24-27.9

איפה: אילת, מול קניון מול הים.

מחיר: הכניסה חינם

פסטיבל בירה באילת מוזגים בפסטיבל. צילום: יהודה בן יתח

פסטיבל בירה באילת מוזגים בפסטיבל. צילום: יהודה בן יתח

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-34 חיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה מציג השנה את 'דוקולינריה' - ארבעה סרטים תיעודיים ספרדים שעוסקים במטבח כגשר בין תרבויות וכדרכו של האדם להגדיר את מקומו בעולם.  הסרטים ילוו בשיחות עם שפים ומסעדנים ישראלים מובילים ובארוחת טעימות ויין על טהרת מסעדות, שפים ויקבים מוערכים באזור חיפה והצפון. בין המשתתפים מאיר אדוני, שלום קדוש, הילה אלפרט, רמה בן צבי, מיכאל גרטופסקי ועוד. במסדרת הפסטיבל יוקרנו עוד עשרות סרטים בנושאים שונים, בהם גם סרטים לבני נוער.

מתי: 1.10-22.9

איפה: חיפה

מחיר: 85 שקלים לסרט, שיח וארוחת טעימות ויין

 

אתגר הבריחה ביקב

יקב הרי גליל מפעילים בחג חדר בריחה עם כמה מתחמים שבו ינסו המשתתפים למצוא את נוסחת ייצור היין הסודית שאבדה בממלכת היין, וכל זה על רקע התפאורה הטבעית של היקב ושימוש בטכנולוגיות המִשְׂחָקִיּוֹתGamification  ומציאות מדומה.

מתי: 23-30.9

איפה: יקב הרי גליל, ליד יראון

מחיר: עד חמישה בני משפחה – 100 שקלים (עד גיל 4 בחינם)

לפרטים: 04-6868748

כרמי יקב הרי גליל. צילום: עמית גרון

כרמי יקב הרי גליל. צילום: עמית גרון

סיור שטח לילי בכרם בראון

פעילות חדשה של יקב רמת הגולן: סיור שטח לילי יוצא דופן בכרם בראון במהלך ספטמבר ואוקטובר. מסע מיוחד על גבי ג'יפים לכרמים של היקב דרך משעולים מפותלים ותלי געש רדומים, כשבדרך מחפשים חיות בר כמו תנים, שועלים, זאבים וציפורי הלילה. בסוף מגיעים גם לבקתת הכורמים לטעימות יין וגבינות ומסיימים במדורה וקינוח. משך הסיור כשלוש שעות.

מתי: ימי חמישי בספטמבר ואוקטובר, בתיאום מראש

איפה: רמת הגולן

מחיר: 250 שקלים למשתתף

לפרטים: 04-6968435/09

 

גלגולו של פלסטיק

מוזיאון האדם והחי ותאגיד המיחזור אל"ה מציגים תערוכה ירוקה לכל המשפחה בחול המועד סוכות על עולם הפלסטיק עם תשובות לשאלות כמו: כמה פסולת אנו מייצרים ביום, ממה היא מורכבת, כיצד מיוצר הפלסטיק, למה השימוש בו כל כך נפוץ, ומה מייצרים מפלסטיק ממוחזר. במוזיאון ייערכו מגוון פעילויות כולל ההצגה לכל המשפחה "בוקי ובקבוקי" בנושא מיחזור.

מתי: 25-27.9

איפה: מוזיאון האדם והחי, הפארק הלאומי רמת גן

מחיר: 20 שקלים לילד, 26 שקלים למבוגר (הנחות לתושבי ר"ג, לאזרחים ותיקים ולמביאים בקבוקי מיחזור)

לפרטים: 03-6315010, יש להירשם מראש

פלסטיק בוקי ובקבוקי. צילום: תיאטרון עתיד בהיר

פלסטיק בוקי ובקבוקי. צילום: תיאטרון עתיד בהיר

סוכות בנאות קדומים

מסע בעקבות המים ותערוכת הסוכות הייחודית בעולם בפארק נאות קדומים. המשתתפים ילמדו על תלות החקלאות בגשם, שימוש בבור מים, והיכרות עם מתקני מים קדומים. בנוסף תהיה במקום תערוכת סוכות ייחודית, הופעות לכל המשפחה ועוד.

מתי: 25-28.9 בשעות 17:00-9:00 (בשישי עד 14:00)

איפה: פארק נאות קדומים, ליד מודיעין

מחיר: 45 שקלים למשתתף מגיל 3

לפרטים: 08-9770770

סוכות בנאות קדומים צילום: אלדד מאסטרו

סוכות בנאות קדומים צילום: אלדד מאסטרו

ציפורי בסוכות של שלום

חוויה בגן לאומי ציפורי בפעילות למשפחות וילדים, בדגש על שילוב בין מסורות החג לתקופת המשנה והתלמוד. ברחובות העיר העתיקה יוקמו ארבע סוכות החג: סוכת אתרוג, סוכת לולב, סוכת הדס וסוכת ערבה, ובקרבתן יפגשו המבקרים שחקנים המגלמים דמויות מימי המשנה והתלמוד: רבי יהודה הנשיא, רבי עקיבא, ריש לקיש ואלישע בן אבויה. המבקרים ייחשפו למלאכות קדומות וייהנו ממופע מוזיקה, חפירה ארכיאולוגית, משחקי רחוב, סדנת כתב עברי קדום, סיורים מודרכים ועוד.

מתי: 25-26.9 בשעות 15:00-10:00

איפה: גן לאומי ציפורי

מחיר: 28 שקלים למבוגר,14 שקלים לילד, חינם למנויי מטמו"ן

ציפורי - סוכות של שלום. מנו גרינשפן

ציפורי - סוכות של שלום. מנו גרינשפן

האימפריה חוזרת לבית שאן

הקיסר מגיע לסקיתופוליס (בית שאן) ומזמין את העם לחוויה לילית ייחודית, לקול צלילי הנבל ובמופע להטוטי אש, יחד עם שוק לאורך הקארדו ומאכלים של תושבי סקיתופוליס. עוד לפני כן אפשר להגיע למתחם הסראייה ופארק האקליפטוס, שיהפכו בשעות אחר הצהריים לסוכת ענק. הילדים יוכלו להשתתף בפעילויות יצירה ללא עלות וליהנות מהצגות של יובל המבולבל, יניב המגניב ופרופסור פוקס. בכל אחר צהריים תפעל מזרקת שכשוך לילדים עם סילוני מים ואורת צבעוניים, בנוסף יתקיימו במקום סדנאות קרקס, מעגלי מתופפים, משחקים, הופעות של חנן בן ארי, עינת שרוף, קובי פרץ והופעה של סטפן.

מתי: 26-27.9

איפה: גן לאומי בית שאן, מתחם הסראייה ופארק האקליפטוס

מחיר: 28 שקלים למבוגר,14 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון

בית שאן האימפריה חוזרת. צילום: טל גליק

בית שאן האימפריה חוזרת. צילום: טל גליק

תחרות פיסול בחול בחוף פלמחים

תחרות פיסול בחול בנושא "זמן" לכל המשפחה. תחרות משפחתית, שמתקיימת בפעם השביעית בחוף פלמחים, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים. בנוסף יתקיימו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ועוד. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. אפשר גם להיכנס למים, מדובר בחוף הרחצה מוסדר ושירותי הצלה.

מתי: 29.9 בשעות 14:00-9:00

איפה: גן לאומי חוף פלמחים

מחיר: 30-25 שקלים כניסה לרכב פרטי

 

משתה המלך בהרודיון

מרקוס אגריפה, יועצו ויד ימינו של קיסר רומא, בא לבקר את הורדוס, והארמון רוחש ומתרגש לקראת הביקור. חוויה לכל המשפחה כולל מפגש עם לגיונרים ממשמר המלכה,  השתתפות במופע קרבות גלדיאטורים עם חרבות ואש בתיאטרון, מפגש עם המלך הורדוס ודמויות מעברו בהצגה בטרקלין המלכותי שבארמון. הסיורים באתר העליון כוללים עצירה בהצגות. כמו כן ייערכו סדנאות למלאכות קדומות בכל שעות הפעילות ובתשלום סמלי.

מתי: 27.9 מ-10:00

איפה: פארק (גן לאומי) הרודיון

מחיר: 29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד, חינם למנויי מטמו"ן

לאירועים נוספים של רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il

מנו גרינשפן. הרודיון

מנו גרינשפן. הרודיון

תצוגות חדשות בגן החיות התנכ"י

בגן החיות התנכ"י בירושלים חוגגים עם שתי תצוגות חדשות: תצוגת האיגואנה הקרנפית - זוחל גדול בעל קשקשים מעובים החי באיים הקריביים, ותצוגת סנאי 5 פס.  כמו כן יתקיימו סדנאות ומפגשים לכל המשפחה, האכלות מודרכות ומפגשים עם בעלי החיים.

מתי: 2.10-23.9

איפה: גן החיות התנכ"י בירושלים

מחיר: ילד - 44 שקלים, מבוגר - 58 שקלים

סוכות בגן החיות. צילום: יערה פורסט תמרי

סוכות בגן החיות. צילום: יערה פורסט תמרי

אירועי סוכות בצפון הנגב

חג האסיף הוא זמן אידיאלי להגיע לביקור בצפון הנגב. במהלך חול המועד ייערכו שני שווקים מלאים במיטב של התוצרת החקלאית האזורית, יהיה אפשר לבקר בחממות אננס מתוק וטרי, לקטוף עגבניות במשק 77, להצטרף לסיור וטעימות בחוות הקקטוס הגדולה בעולם, לטעום גבינות צאן במחלבת הבוטיק צאלה, לקטוף שלל ירקות ב"שביל הסלט", להשתתף במסיק והכנת שמן זית ב"ביתן הבד", לסייר בבוסתן ארבעת המינים, לטעום מפירות העונה בחוויות יונה ועוד. כל זאת לצד טיולי אופניים או טרקטורונים, ביקור במרכזי מבקרים, חוות חקלאיות ועוד שלל פעילויות לכל המשפחה.

מתי: 2.10-23.9

איפה: יישובי צפון הנגב

מחיר: תלוי בפעילות, מידע באתר

סוכות בצפון הנגב צילום: מיטל סטרז

סוכות בצפון הנגב צילום: מיטל סטרז

פסטיבל הכתב הראשון

מוזיאון ארצות המקרא בירושלים עורך בחג את פסטיבל הכתב הראשון בישראל: יריד אמנים בנושא אותיות, סיורים בעקבות פיענוח כתבי סתרים ושפות עתיקות, התנסויות וחריטה בכתב יתדות, יצירת כתב מצרי עתיק, חתימה על קיר חותמות ענק, כתיבה בנוצה ועוד.

מתי: 25-27.9 בשעות 16:00-10:00

איפה: מוזיאון ארצות המקרא, שמואל סטפן וייז 21, ירושלים

מחיר: 44 שקלים למבוגר, 22 שקלים לילד (יש הנחות באתר)

לפרטים: 02-5611066

 

פסטיבל אייקון

בחול המועד סוכות ייערך פסטיבל אייקון - אירוע הדגל השנתי של חובבי המדע הבדיוני, הפנטזיה ומשחקי התפקידים. השנה יתקיים הפסטיבל סביב הנושא "אהבות". הפסטיבל מאורגן בידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטזיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל. בפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה-22 ברציפות, צפויים להשתתף השנה כ-10,000 חובבי הז'אנר מכל הגילאים. התוכנית כוללת השנה כ-450 אירועים, בהם מופעים, אירועים לילדים ולנוער, אירועי חוצות, תחרות תחפושות, הקרנות בכורה של סרטים, הרצאות על מדע, מדע בדיוני ופנטזיה, משחקי תפקידים, משחקי לוח וקלפים, סדנאות כתיבה עם מיטב כותבי ז'אנר המדע הבדיוני והפנטזיה בארץ, סדנאות יצירה לכל המשפחה, שעשועונים, השקות חגיגיות של משחקים וספרים ועוד. אורחת הכבוד בפסטיבל היא הסופרת האמריקאית אן לקי ("יושרה שניונית").

מתי: 25-27.9

איפה: ברחוב הארבעה בתל-אביב - בסינמטק תל אביב, מתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א'

פסטיבל אייקון - האלבום הרשמי - נימרוד_סקאל sml

פסטיבל אייקון - האלבום הרשמי - נימרוד_סקאל sml

המוזיאון לאמנות האסלאם

במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים יתקיימו שלושה ימים של חגיגה עם שלוש הצגות של מיטב תיאטראות הילדים בישראל העוסקות כולן בחברוּת, קבלת האחר וסבלנות – 'הוא לא נמר', 'בלב הים הגדול' ו'חברים על הגשר'. לצד ההצגות יתקיימו סדנאות יצירה בנושאי החג וסיורים מודרכים. המוזיאון פועל למען דו קיום, דיאלוג, שוויון ורב תרבותיות.

מתי: 25-27.9

איפה: המוזיאון לאמנות האסלאם, הפלמ"ח 2, ירושלים

מחיר: 40-20 שקלים למבוגר, ילדים בחינם

לפרטים: 02-5661291

מוזיאון האסלאם. ההצגה הוא לא נמר. תאטרון גברת. צילום: רותי אמנו

מוזיאון האסלאם. ההצגה הוא לא נמר. תאטרון גברת. צילום: רותי אמנו

סוכות במרכז מהותי

פעילות חווייתית במרכז מהותי מבית "מהות החיים" עם פעילות סביב כתב החידה המסקרן "הרפתקה באי", הצגה "מסע בארץ האור" והפנינג מדליק במרפסת המרכז. כחלק מהפעילות במרכז הצטרפו משחקים חדשים בהם גלגל השאלות שעליו שאלות כמו מה החלום שלי? מה מצחיק אותי? במה אני גאה?, קיר מגנטים גדול על גביו יכולים הילדים ליצור בצורה חופשית בעזרת מגנטים בצורות שונות, לצד הפעלות נוספות, עמדת לגו, יצירה ועוד.

מתי: 22.9 ו-25-29.9 בשעות 17:30-10:00

איפה: מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת  הקאמרי)

מחיר: 25 שקלים לילד , 10 שקלים למבוגר

לפרטים: 03-7181333

מהותי. צילום: אמית הרמן

מהותי. צילום: אמית הרמן

סוכות בערד

עמותת תיירות ערד ועיריית ערד מזמינים עם שלל פעילויות מגוונות וטיולים: פסטיבל ערד עם מופעים של סאבלימינל, ג'יין בורדו ועוד. לצד הפסטיבל יצאו במהלך חול המועד מגוון טיולים מדבריים מודרכים, בהם טיול ירח בנחל פרצים (24.9), טיול "בעקבות עולמם של השורדים במדבר" (26.9) המספק למטיילים הצצה על בעלי החיים והצמחייה במדבר, טיול זריחה למצדה (27.9) ועוד. בנוסף לטיולים המודרכים, יצאו מערד מידי יום, מגוון רחב של טיולים אתגריים מטעם חברת wild trails בהם טיול סאגווי ברחבי ערד, טיול סנפלינג לילי בדרום מדבר יהודה ועוד. כמו כן, ייערכו סדנאות יצירה, למשל הכנת סבונים מצמחי המדבר אצל יונת המדבר ועוד.

מתי: 25-30.9

איפה: רחבי ערד והסביבה

לפרטים: www.travelarad.com

יונת מדבר - סיור בעקבות צמחי המרפא בערד. צילום: יוני גרינצר

יונת מדבר - סיור בעקבות צמחי המרפא בערד. צילום: יוני גרינצר

סוכות בקיבוץ יד מרדכי

בתיירות קיבוץ יד מרדכי עורכים משחק מרוץ חוויתי לכל המשפחה בשם "המירוץ בזמן", משחק הבנוי מחידות ואתגרים. במסגרת הפעילות, יוזנקו המשפחות מאתר הראשונים בסמוך לקיבוץ רוחמה ויעברו משימות המשלבות ניווט, חשיבה, היגיון, שיתוף פעולה ומזל, כאשר יעברו בנקודות חשובות בהיסטוריה של המדינה. בנוסף ייערכו פעילויות בבית הדבש והדבורה כולל היכרות עם עבודת הדבוראי וחיי הדבורים בכוורת;  סיור מיוחד בקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור כולל ביקור ב"בית קיבוץ של פעם". במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות גם מכניסה גם לאתר שחזור הקרב. באתר יהיה שחקן שילווה בהדרכה מומחזת את סיפור הקיבוץ והקרב ההרואי. במקביל, יוכלו הילדים לרוץ בין תעלות הקשר המקוריות, לטפס על טנקים שבמקום ולטייל בין הנופים המרהיבים המקיפים את הקיבוץ.

מתי: 24-30.9

איפה: קיבוץ יד מרדכי והסביבה

 לפרטים: 08-6720559

הרפת, באדיבות תיירות קיבוץ יד מרדכי. צילום: Gilad Kavalerchik.

הרפת. באדיבות תיירות קיבוץ יד מרדכי. צילום: Gilad Kavalerchik.

סוכות בערבה

ברחבי הערבה מציעים שלל פעילויות בסוכות:
פסטיבל "קמפינג בקצב" בפארק תמנע (28-30.9) - חוגגים חמש שנים לפסטיבל הקצב עם הופעות של נטע ברזילי, להקת הווקה פיפל, אליעד נחום, סבלימינל במופע שקיעה ועוד והכל בליווי קמפינג מדברי (לפרטים: 08-6316756, 08-6616976); פסטיבל "זורבה הבודהה" – אשרם במדבר (26-29.9) עם ארבעה ימים של הילולה בלב נווה המדבר הירוק של האשרם, עם שלל סדנאות מודעות והופעות, מסיבות שמחות ומפגשים (לפרטים: 052-5443349); שוק איכרים ויריד אוכל ואמנות ומופע הקרקס של ג'וסי ולוסי בקיבוץ יהל (25.9 מ-18:00); מסלולי טיול ברגל, ברכב ובאופניים ברחבי פארק תמנע, עם אפשרות להשתתף בסיור עששיות, שיט בסירות פדאלים, יצירה בחול צבעוני ועוד. הפארק פותח שעריו למטיילים ומציע שפע מסלולים ברגל, ברכב או באופני הרים. המבקרים ייהנו מביקור במרכז המבקרים ובו מפות, ממצאים מחפירות ארכיאולוגיות וסרטונים קצרים אודות אורח החיים וכריית הנחושת, צפייה במיצג מולטימדיה ויציאה לסיורים עצמאיים באתרי הפארק – הר בורג, מקדש האלה ח'תחור, עמודי שלמה, הפטרייה, אתר הקשתות ואחרים (לפרטים: 08-6316756); מרכז המבקרים של פארק יטבתה – הפארק חושף את סודות המדבר והטעם של יטבתה, בטכנולוגיה מתקדמת, לצד פינות משחק ומתקני אתגר וחוויה. ביקור בארבעה חללי תוכן מעשירים וחצר פעילה הכוללת מזרקות מים מרעננות (38 שקלים למבקר, לפרטים: 08-6356346); אקו-כיף לכל המשפחה בקיבוץ לוטן - סיור מודרך במרכז לאקולוגיה יצירתית, היכרות עם קהילת לוטן והאקולוגיה בקיבוץ (35 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד, לפרטים: 054-9799030); הפנינג הצפרות הגדול של סוכות - הפנינג לכל המשפחה בפארק הצפרות שבכניסה לאילת. המבקרים יפגשו ציפורים וחוקרי ציפורים מתחנת המחקר וישמעו סיפורים מרתקים על כל ציפור ועל תופעת נדידת הציפורים. במסגרת ההפנינג ייערכו סיורים מודרכים, היכרות עם מיני הציפורים, סיורים לבריכות הפלמינגו ועוד (28-29.9 בשעות 14:00-9:00, הכניסה חינם, 050-7671290 ); טיול של כשלוש שעות בעקבות נדידת הסתיו – היכרות עם המסלול שעוברים מיליוני הציפורים ובעלי הכנף (25-26.9 ב-10:00, חינם, לפרטים והרשמה: 08-6616976).