יש מעט מאוד סדרות שגם אחרי שנים מרגע ירידתן מהמסך הן מצליחות לעמוד במבחן הזמן ולגרום לאנשים להתמכר לשידורים החוזרים שלהן. כזו היא "חברים", שהפרק האחרון שלה שודר בדיוק לפני 15 שנה, אבל היא עדיין חיה, רלוונטית, בועטת ומצחיקה כתמיד. היום ככל הנראה כבר לא יצלמו סדרה על חבורת אינפנטילים בעיר הגדולה (אנחנו כבר צינים ומפוקחים מדי כדי להאמין שיש אנשים מובטלים שיכולים לגור בדירה כזו מגניבה בלב מנהטן), אבל אז, בין ספטמבר 1994 למאי 2004, הסדרה "חברים" הפכה עוד בחייה לקאלט וכל הסיטקומים על חבורות שצולמו אחריה כבר היו חיקוי זול שלה.

ראיתי את "חברים" ברצף מתחילתה ועד סופה שלוש או ארבע פעמים. וזאת מבלי לחשב את עשרות הפעמים בהן צפיתי בפרקים בודדים עליהם נפלתי במקרה באחד מהשידורים החוזרים. למעשה, עד היום כשאין מה לראות בנטפליקס (וזה קורה), אני תמיד יכולה לצפות בפרק או שניים. או שלושה.

"חברים" הייתה סדרה מושלמת לבינג' עוד לפני שהמציאו את המושג הזה בהקשר להרגלי הצפייה. במהלך 10 העונות ניתחו היוצרים כל סיטואציה אנושית אפשרית – החל מחברות דרך זוגיות ויציאה מהארון ועד להרגלי ניקיון והפרעות אכילה. את כל זה הם עשו דרך חקיקת משפטים שהפכו לחלק מהלקסיקון שלנו, כמו "How you doin…" עם קריצה דבילית ו-"We were on a break". וכך "חברים" השתרשה עמוק בתת-המודע הקבוצתי שלנו ובדיחות פנימיות שכל אחד מבין מחצי מילה.

עכשיו, אחרי שחצי כדור נשאב ללופים של שידורים חוזרים, רשת HBO אישרה כי מוניקה, צ'נדלר, רוס, פיבי, ג'ואי ורייצ'ל ישובו לפרק איחוד חד פעמי. לכבוד חגיגות האיחוד  אספנו את 15 הסצנות הכי מצחיקות בתולדות הסדרה - כמובן שאתם מוזמנים להוסיף עוד משלכם, יש מספיק לכולם. אונגי.

#1 – רוס ומכנסי העור

במסגרת ההחלטות לשנה החדשה, רוס מחליט להיות יותר נועז. הוא רוכש לעצמו זוג מכנסי עור מאוד צמודים ומיד יוצא איתם לדייט. אין מה להוסיף, אתם מכירים את ההמשך.

 

#2 – רוס סופר עד שתיים

כיאה לאיש האקדמיה, רוס מאד קפדן. אבל זה לא ממש עוזר לו כשהוא הולך למכון שיזוף.

 

#3 – מוניקה מקבלת כוויה ממדוזה וג'ואי סובל מחרדת ביצוע

הפרק בבית על החוף מפורסם גם בזכות סצנת המכתב הארוך שרייצ'ל כתבה לרוס, אבל הוא לא היה יכול להיות מושלם בלי התקרית על החוף.

 

#4 – משהו עובר על השיער של מוניקה 

כשרוס נוסע לברבדוס לכנס מדעי חשוב, כל החבורה קופצת על ההזדמנות ומצטרפת אליו לחופשה. אלא שלשיער של מוניקה יש תוכניות משלו.

 

#5 – פול, מכונת האהבה

ברוס וויליס צץ בתפקיד אורח כאביה של החברה הקטינה של רוס וגם בן זוגה של רייצ'ל. העניינים מסתבכים כשרוס תופס אותו ברגע אינטימי מאוד.

 

#6 – פיבי ורוס בדיון על אבולוציה

פיבי מטילה ספק בתורת האבולוציה ורוס מתקשה לקבל את זה.

 

#7 – רייצ'ל מכינה קינוח שאף אחד לא אוהב חוץ מג'ואי

רייצ'ל מחליטה להשקיע ומכינה טרייפל, אבל בדרך דפי הספר נדבקים ויוצא לה מתכון-מוטציה.

 

 

#8 – רוס מכין פאהיטות ונתקף קנאה

אתם בטח זוכרים את אותם כמה ימים בהם רייצ'ל וג'ואי ניסו להיות ביחד. כשרוס וצ'ארלי אירחו אותם לארוחת ערב, היה מאוד חשוב לרוס להראות שהוא "בסדר". זה נגמר, כמובן, בכוויה.

 

#9 – רוס מפחיד את פיבי ואת רייצ'ל

רוס מסביר לשאר החברים על חשיבות המודעות העצמית. מכאן והלאה פשוט צפו.

 

#10 – ג'ואי לובש את כל הבגדים של צ'נדלר

צ'נדלר מחביא את התחתונים של ג'ואי ולכן ג'ואי מחליט לנקום.

 

#11 – רוס מאבד את זה בגלל כריך הודו

עם תום חג ההודיה, רוס חוזר לעבודה עם כריך הודו טעים שהכינה לו מוניקה. אבל אז אחד הקולגות באוניברסיטה מפלח לו אותו ורוס לוקח את הדברים מאוד קשה.

 

#12 – רוס מגלה על מוניקה וצ'נדלר

אחרי שהוא מתאושש נפשית מתקרית הסנדוויץ'', רוס מוכן לחזור לעבודה ואפילו מודיע על כך למנהל שלו, אבל...

 

#13 – ג'ואי עושה גבות

את הסצנה הזו ראינו אחר כך בכל סדרה קומית המכבדת את עצמה. אבל ג'ואי טריביאני היה הראשון להיכנס למכון יופי כדי לסדר גבות.

 

#14 – ארמדילו של חנוכה

בן רוצה לחגוג כריסמס ומחכה לסנטה קלאוס, אבל לרוס חשובה דווקא המסורת היהודית.

 

#15 – ג'ואי לומד צרפתית

ג'ואי חייב את זה בשביל התפקיד ופיבי מתנדבת לעזור.