רק עד לפני כמה חודשים, נחשבה מייגן מרקל לתקוות העולם החדש. השחקנית האמריקאית נכנסה בשערי המוסד הבריטי המיושן ובחינניות ניקתה ממנו אבק ועשתה בו סדר, משל היתה מרי פופינס. החתונה שלה עם הנסיך הארי היתה מפגן של מיזוג בין מסורת לקדמה, והאירוע הצליח להוכיח שאהבה באמת יכולה לנצח הכל. אלא שאז התחילו השמועות על כך שמשהו רקוב בממלכה.

אחרי האירועים של השבועות האחרונים, כבר אפשר לומר כמעט בוודאות שמעולם לא היתה ירידה חדה כל כך בדעת הקהל כמו במקרה של מייגן, וכי מיקירת התקשורת והאזרחים הבריטים, היא הפכה מהר מאוד לסמל לכל מה שרע בארצות הברית ולכל מה שאיים להשתלט על המלוכה לאורך כל שנותיה. הקש היה ללא ספק ההחלטה המפוקפקת לשכור את שירותיה של חברת Sunshine Sachs לניהול משברים, שבעבר טיפלה במייקל ג'קסון ובהארווי ויישנטיין – לא בדיוק חברה טובה להיות בה. כך שבאופן ארוני דווקא הניסיון להחזיר למייגן את תדמיתה החיובית עלול להיות זה שיעלים אותה סופית. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

This evening, The Duke and Duchess of Sussex attended #TheLionKing European premiere in London at the Odeon Theatre. In celebration of the film’s release, The Walt Disney Company announced #ProtectThePride, a global conservation campaign to support efforts protecting the rapidly diminishing lion population across Africa. As a part of their commitment to this cause, Disney also made a donation to The Duke of Sussex’s upcoming environment & community initiative which will be formally announced this autumn. The Duke and Duchess are committed to advancing conservation efforts across Africa and around the world, and working with communities to ensure a sustainable future for the planet. This evening Their Royal Highnesses had the pleasure of meeting the cast and creative team behind the film, as well as supporters of @africanparksnetwork, of which The Duke is President. Photo credit: PA images / Getty images - Chris Jackson

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

 

כזכור, הידיעות השליליות בהקשר של מייגן התחילו עוד לפני החתונה, אחרי שאביה ואחותה התמרמרו באופן פומבי להחריד על ההתעלמות החד צדדית מצד הדוכסית. אלא שבמקרים הללו היה קל לבחור בצד של מייגן, מאחר ושני בני משפחתה עשו הכל על מנת לייצר כותרות צהובות ולנצל את הפרסום של מייגן כדי לקבל את 15 דקות התהילה שלהם. אחר כך דיווחו לנו על חילופי הצוות המהירים בפמליה של מייגן - עוזרות אישיות שהתפטרו במהירות מפתיעה, אנשי צוות שעבדו בארמון במשך שנים שהחליטו לפרוש דווקא כשהעבירו אותם לזוג הטרי וסך הכל חמישה אנשים שאיבדו את עבודתם בתוך מספר חודשים ספורים. לצד זה, החלו לדווח על סכסוך בין מייגן לבין גיסתה, קייט, שעל פי השמועות ראשיתו ביחס המחפיר של מייגן כלפי עובדות בזמן ההכנות לחתונה. מייגן וקייט אמנם השתדלו לאחרונה להצטלם במשותף באירועים ולהציג חיוכים מושלמים, אבל כמובן שכל זה זניח לאור ההחלטה של הארי ומייגן לעבור ממגורים בשכנות לוויליאם וקייט בנוטינגהאם קוטג' לטובת פרוגמור קוטג' המרוחק.

לפני כשבוע שוב היחסים בין שני הזוגות עלו לכותרות, אחרי שמייגן, הארי וארצ'י הקטן נסעו לחופשה יוקרתית באיבזה במטוס פרטי, ואז עוד נסעו במטוס פרטי נוסף לניס, לביקור אצל חבר המשפחה, סר אלטון ג'ון. כשגעשו הרוחות על כך שדווקא זוג שכל כך מרבה לדבר על איכות הסביבה בוחר לזהם את האוויר במטוסים פרטיים, יצא סר ג'ון להגנתם ואמר: "אחרי שנה של עבודה קשה וממושכת ומסירות למיזמי צדקה, דיוויד ואני רצינו שהמשפחה הקטנה תבלה חופשה פרטית בסביבה הבטוחה והשלווה של ביתנו. כדי לשמור על רמה גבוהה של אבטחה הכרחית, סיפקנו להם טיסה במטוס פרטי. כדי לכבד את מחויבותו של הנסיך הארי לסביבה, וידאנו שהטיסה שלהם תשמור על מאזן פחמן ניטרלי. אני קורא לתקשורת לחדול מרצח האופי הזה, שמתרחש על בסיס יומיומי".  

אלא שאז, כקונטרה שקטה אך עוקצנית, בחרו קייט וויליאם לטוס על טיסה מסחרית של חברת התעופה המוזלת פלייבי (Flybe) בדרכם למעון הקיץ של המלכה אליזבת בסקוטלנד. ויליאם אף צולם סוחב את המזוודות כאחד האדם, ולכן ההשוואה בין אורח החיים השונה של שתי המשפחות היתה בלתי נמנעת. כל שכן, כשמצד אחד עומד זוג שנהנה עד כה מתדמית של אכפתי וצנוע ועם זאת בוחר בסגנון חיים רהבתני, ומהצד השני עומד זוג שלא אומר הרבה, אבל שוב ושוב מספק הוכחות לכך שהוא מסתפק במועט (יחסית, כן?).

כנראה שמה ששבר את הדימוי המושלם של מייגן היתה הידיעה על החיפושים שלה אחר בית לרכישה במאליבו, מקום מושבם של סלבים נוצצים (ומן הסוג שאוהב לנצוץ ולא בדיוק מחפש שקט) כמו ליאונרדו דיקפריו, קים קרדשיאן וג'ניפר אניסטון. ראסל מיירס, כתב משפחת המלוכה של הדיילי מירור, אמר בראיון ל-ITV שהדוכסית "חולת געגועים" לארה"ב. "הם הקימו קרן צדקה חדשה, קרן סאסקס רויאל, ומתכננים שתהיה לה גם זרוע באמריקה - אז אני לא מתפלא בכלל. אבל ברור שזה מגיע גם עם שאלות רבות, כמו מי ישלם עבור הבית? מי יהיה אחרי על ההיבט הביטחוני?".

אבל מעל לשאלות הפונקציונאלית, עומדת שאלה אחת גדולה: האם כל תדמית הפיה העדינה של מייגן היא בעצם רק כיסוי להיותה תאוות פרסום וחיים טובים? על פי הצהובונים הבריטים, זה אכן המקרה. די כצפוי, הרכילות מהרה להכריז על מייגן כעל סוג של קים קרדשיאן במסכה, וכמובן להעלות את ההשארה שהיא גוררת את הארי, הנסיך טוב הלב, יחד איתה. אלא שגם הפעם מדובר בהנחות מיזוגיניות: גם אם מייגן לא קדושה כמו שרצינו שהיא תהיה, אין זה אומר שהארי הוא בובה נטולת עמוד שדרה שמייגן יכולה לתזז מקצה עולם לקצה השני – על מטוסים פרטיים, כמובן - מבלי שתהיה לו שום דעה בנושא.

ובכלל, אולי הבעיה נעוצה דווקא ברצון שלנו שמייגן תהיה קדושה, בציפיות שטיפחנו כלפי אישה שהיא בכל זאת אנושית, כמונו. היא הגיעה לעולם בעל קודים שונים לחלוטין מאלו שמהם היא באה ולכן סביר שיהיו אנשים שעימם היא לא תסתדר, וסביר שפה ושם היא תעשה טעויות, והכי סביר שהיא באמת תהיה חולת געגועים, במיוחד לאור הביקורות שהיא חוטפת, ולאור העובדה שהיא אמא טרייה שנאלצת לגדל את בנה בסביבה שכל כך לא טבעית לה וכמעט ללא תמיכה קרובה (למעט אמה). ולכן, באופן פרדוקסלי, הדרך היחידה להחזיר את אותה מייגן נינוחה אך לוחמנית שפגשנו לפני כשנתיים, היא פשוט להניח לה. לתת לה להסתגל למעמד החדש – זה של הדוכסית וגם זה של האמא. לא לבקר ולמדוד כל צעד שהיא עושה, ובטח שלא להשוות אותה לקייט (שעוד לפני שהתחתנה עם נסיך היתה שייכת למעמד הגבוה של החברה הבריטית האצילית). רק כך, כשהיא תרגיש שוב ביטחון, היא אולי תוכל להוציא מתוכה שוב את אותה ילדה שבגיל 11 כתבה מכתב זועם לאשת הנשיא דאז, הילרי קלינטון, על פרסומת שוביניסטית, ואולי אפילו לקדם את המעמד שניתן לה לא רק כדי לטוס לאיביזה אלא גם כדי להפוך את העולם לקצת יתר נסבל.