קלואי קרדשיאן

בשלהי פברואר 2019 לא רצינו לשמוע עוד על הבחירות הראשונות בישראל לשנת 2019, על טראמפ או על ברקזיט. לרגע אחד, כל מה שהיה מעניין היה הפרטים בסקנדל האחרון, ואולי הגדול מכולם, של משפחת קרדשיאן. בפברואר 2019 התפרסמו ידיעות לפיהן בן זוגה ואבי בתה של קלואי, טריסטן ת'ומפסון, בגד בה עם ג'ורדין וודס - לא אחרת מחברתה הטובה ביותר של קיילי ג'נר, אחותה הקטנה של קלואי. כל מי שמכיר את המשפחה מבין את גודלו של הסקנדל - ג'ורדין נחשבה לבת בית אצל משפחת קרדשיאן ואף התגוררה בביתה של קיילי. הסערה נגמרה בריאיון בתוכנית של ג'יידה פינקט סמית' שבו וודס סיפקה את גרסתה לאירועים, פרק דרמטי ב"משפחת קרדשיאן", פרידה של קלואי וטריסטן, ונכון לדצמבר 2019 - שום סימנים של פיוס בין אף אחד מהצדדים. אבל קלואי לא הגיעה לרשימה הזו רק משום שהיא סיפקה לנו אקשן, אלא בגלל שהיא הרימה את הראש, התמקדה בגידול הבת המתוקה שלה והסבירה בדרכה לעולם שלמרות הסיפוק שהעולם חווה מהתעסקות בדרמה הפרטית שלה, אלה עדיין החיים שלה.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me and my bunny 🐰

A post shared by Khloé (@khloekardashian) on

פיבי וולר-ברידג'

השחקנית והתסריטאית האנגליה הייתה אחראית ליצירתן של שתי סדרות שזכו לתשומת לב רבה אצל המבקרים והצופים כאחד: הדרמה הקומית "פליבג", והמותחן "להרוג את איב". המבקרים משבחים את היכולת שלה לייצר דמויות ייחודיות עם אופי מעניין וכן לשחק את הדמויות ככאלה - בייחוד פליבג, אישה צעירה שחיה בלונדון ועל שמה קרויה הסדרה. וולר-ברידג' זכתה השנה בשלושה פרסי אמי על "פליבג", הייתה מועמדת לאחד נוסף עבור "להרוג את איב", הופיעה על השער של "ווג" ונראה שהיא בתחילתה של קריירה משגשגת.

אריאנה גרנדה

אריאנה התחילה את 2019 בנקודת זינוק משמעותית אחרי שב-2018 היא לא ירדה מהכותרות בזכות האלבום sweetener שיצא בקיץ, האירוסין המתוקשרים לפיט דייוידסון, ובסופו של דבר הפרידה שהולידה את הלהיט thank u, next. שנת 2019 המשיכה את רכבת ההצלחה של אריאנה, ובעיקר היוותה שנה של הצלחה מקצועית, בה ביססה את עצמה בתור אחד הכוחות הגדולים בפופ של ימינו. היא הספיקה לזכות בגראמי על sweetener, להוציא אלבום מצליח נוסף (תוך פחות משנה!) ולשחרר להיט כובש-מצעדים נוסף - 7 rings. גרנדה הצליחה לקחת את כל הדברים שעברה, קטנים כגדולים, ולהפוך אותם למוזיקה כנה, בוגרת וגם כיפית להפליא. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ariana Grande (@arianagrande) on

סלין סיאמה

הבמאית הצרפתית שעומדת מאחורי הסרט "דיוקן של נערה עולה באש", אשר יצא השנה, יצרה סערה בין היתר בשל העובדה שהדמויות בסרט הן כולן נשים. למעשה, זמן המסך לו זוכים גברים בסרט מסתכם בדקות בודדות, והדמויות שוליות. שתי הדמויות המרכזיות מנהלות ביניהן רומן והעלילה מספרת סיפור על נשים, עם ייצוג עמוק וכנה יותר של נשיות. לצד הסערה בקרב מבקרי וחובבי הקולנוע השמרנים (ויש שיגידו - המיזוגנים) יותר, הסרט גם זכה לביקורות משבחות בזכות הזווית והסיפור המיוחד שסיאמה מצליחה לספר, וגרף את פרס התסריט בפסטיבל הסרטים בקאן.

 

סלין סיאמה.צילום: shutterstock

סלין סיאמה.צילום: shutterstock

טיילור סוויפט

מרגיש כאילו טיילור סוויפט נמצאת בכל מקום. אלבומה השביעי, Lover, יצא באוגוסט האחרון וזכה כצפוי לביקורות משבחות, וגם "Cats", הסרט בכיכובה שמבוסס על המחזמר של אנדרו לויד ובר יצא החודש אחרי קידום נרחב בתקשורת. השנה גם הייתה סוויפט מעורבת בדרמה, אחרי שהזכויות על אלבומיה הראשונים נמכרו לסקוטר בראון, מנהל רב השפעה בתעשייה, שלדבריה התעמר בה במספר הזדמנויות.

אין להכחיש שטיילור סוויפט היא מלכה. אחרי 2018 מוצלחת, גם השנה היא הצליחה להתעלות על עצמה ואף זכתה בתואר "אמנית העשור" בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית. היא בתקופה בה היא לא מפחדת להסתבך עם התקשורת או עם "הייטרים", אז היא מרגישה יותר בנוח להגיד את מה שהיא רוצה - כמו לבקר בפומבי את ההתנהגות של סקוטר בראון, או להוציא שיר וקליפ שמביעים תמיכה בקהילה הלהטב"קית. מרימות לה.

מייגן מרקל

הדוכסית מסאסקס רחוקה מלהיות קונצנזוס בממלכה המאוחדת, והרבה יצקצקו בלשונם למשמע שמה, בעיקר בשל הכנות והפתיחות בהן היא מתבטאת בתקשורת. מה שפה בישראל נתפס כרמיזה עדינה, יכול להיתפס בתור שבירת מוסכמות גסה בבריטניה. מייגן מהווה במידה רבה ניגוד לקייט מידלטון הכביכול מושלמת, אשר תמיד מציגה חזות חיננית ומתוקתקת. השנה הפכה הדוכסית לאמא, ובמספר הזדמנויות ציינה שהחוויה הזאת מציבה בפניה אתגרים, כולל בסרט המפורסם שבו בני הזוג המלכותי דיברו על הקשיים שלהם. נשים כמוני שמסתכלות על בית המלוכה מבחוץ ובעיניים פחות שמרניות, מעריכות את התעוזה שיש מאחורי הכנות הזו. אני רוצה להאמין שאישה, ובפרט אישה שזוכה לתשומת לב הציבור, יכולה ואף צריכה לחלוק את הקשיים שלה, ובהם גם הקשיים באימהות. מדובר במחווה קטנה וכנה, שאולי לא מתכתבת עם החזות שבית המלוכה רוצה להציג, אך מקדמת תפיסה יותר אנושית ומציאותית של נשים בעולם, וסביבה בה יש יותר פתיחות לדבר על האתגרים הללו.

בילי אייליש

אי אפשר היה להתעלם השנה מילדת הפלא בילי אייליש, אשר חגגה 18 רק לפני ימים בודדים. הזמרת האמריקאית התחילה את דרכה המוזיקלית בגיל 13 כאשר השיר שלה, Ocean Eyes, הפך לוויראלי. השנה יצא האלבום הראשון שלה תחת חברת הקלטות גדולה, ואיתו הגיעה הצלחה מסחררת. שיריה הגיעו למקום הראשון במצעדים ברחבי העולם, והיא מועמדת ללא פחות משישה פרסי גראמי. הקסם שלה, מעבר לכישרון העצום שלה, הוא כנראה בזה שהיא באמת פשוט טינאייג'רית מגניבה שמצליחה להביא סגנון וסאונד מאוד רעננים לעולם הפופ, שהפך מעט מונוטוני בשנים האחרונות. אייליש, אגב, עדיין גרה בבית הוריה, וכל שיריה נכתבים ומופקים על ידי אחיה הגדול - מה שהופך אותה לאפילו יותר מגניבה.

 

נועה קירל

הגרסה המקומית שלנו לטינאייג'רית מגניבה. נועה קירל זוכה, כצפוי, להרבה זלזול אך זו לא הפעם הראשונה בהיסטוריה שאמנית צעירה מתפרסמת בעולם הפופ ומיד מבקרים את האופן שבו היא מתלבשת או רוקדת ומזלזלים באיכות המוזיקה שלה. בריטני בשנות ה-90 זכתה לאותו יחס בדיוק, והיום מעטים האנשים שלא יקפצו לרקוד כש- "Oops I Did It Again" מתנגן. אז נכון, זו מוזיקת פופ עם הרבה הפקה, והשם של השיר המצליח ביותר שלה השנה היה "פאוץ'" ולא משהו עמוק יותר, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שנועה קירל היא מוכשרת, בעלת איכויות של כוכבת ובסך הכל בחורה חכמה. היא הצליחה למנף את ההצלחה שלה כך שהיום אין הרבה אנשים שלא מכירים אותה וסוף סוף, אחרי שנים של פופ משעמם מאוד בארץ, יש לנו פופ סטאר אמיתית משלנו.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

❤❤❤❤❤❤

A post shared by Noa Kirel (@noakirel_) on

 

ננסי פלוסי

כל מי שצפתה בחדשות בחודשים האחרונים וודאי שמעה את השם ננסי פלוסי אינספור פעמים. יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית - האישה הראשונה למלא תפקיד זה - הובילה את בית הנבחרים במהלך היסטורי להדחת דונלד טראמפ מתפקידו כנשיא ארצות הברית, מסיבות שכללו ניצול לרעה של כוח ושיבוש הליכים. פלוסי ניהלה תהליך מורכב שכלל שעות על גבי שעות של מתן עדויות ועמדה בלחץ אדיר מהתקשורת ומהציבור - אלה שמחכים לכל סיבה לראות את טראמפ מוותר על הנשיאות ואלה שחושבים שמדובר בציד מכשפות ובקונספירציה של הדמוקרטים. לבסוף , היא התייצבה אל מול המצלמה כדי לשתף את העולם בהחלטה של בית הנבחרים להמליץ על הדחתו של טראמפ מין הנשיאות ועשתה זאת בחן ובביטחון. אני מאחלת לכולנו להיות כל כך נועזות וכל כך פעילות בגיל 79.

ננסי פלוסי. צילום: shutterstock

ננסי פלוסי. צילום: shutterstock

 

גרטה טונברג

קשה להתווכח עם מגזין TIME, אשר הכתיר את בת ה-16 השוודית בתור Person of the Year. טונברג, אשר פועלת ברחבי העולם כדי לקדם מודעות ופעולה בדרג מדיני כנגד תופעות שינוי אקלים, שבתה את העולם בזכות הכנות הבלתי מתפשרת שלה וביכולת שלה להצית קבוצות וארגונים שלמים לפעול למען הסביבה. אני לא יודעת לשים בדיוק את האצבע על מה גרטה עושה אחרת, אבל אני יודעת להגיד שבכל פעם שבחרתי להשתמש במוצר פלסטיק חד פעמי בחצי השנה האחרונה, או לעשות אי אלו מהפעולות אשר מגדילות את טביעת הרגל הפחמנית שלי, הרגשתי אשמה באופן אישי - מה שהרבה קמפיינים לא הצליחו לעורר בי לפני כן. גרטה הצליחה להפוך את הבעיה הזו מבעיה של "העולם" לבעיה של כל אחד ואחת מאיתנו, וגם אם היינו מודעים לרצינות ולהשלכות של שינויי אקלים, היא גרמה לזה להרגיש אישי - ובכך הצליחה לסחוף אחריה פעילים רבים ולייצר שיח קצת שונה על נושא אקוטי. היא אפילו הסתכסכה עם דונלד טראמפ בטוויטר, מה שרק מקנה לה נקודות זכות נוספות. מלכונת.