מזל טוב, ביטוי חדש נולד והוא אקטואלי מתמיד! אמנם באנגלית הוא נשמע טוב יותר, אבל בעיני הוא ממש יכול להתאים גם לשפת הקודש, כי בסופו של דבר מדובר במילים שמתארות מצב מנטלי אוניברסלי, שישראליות יכולות להתחבר אליו באופן טוטלי ומיידי.

אתמול אתר האינטרנט של The Guardian הודיע באופן רשמי שמייגן מרקל הופכת לשם דבר, או יותר נכון - לשם פועל. ומעתה אפשר לומר "לעשות מייגן מרקל", שבהרבה מילים זה אומר להעריך את עצמך ואת בריאותך הנפשית מספיק כדי שבמידת הצורך תעזבי את הסיטואציה/ את המקום/ את הסביבה שבהם העצמי האותנטי שלך לא רצוי, או לא מתקבל על ידי האחרים.

כמובן שההקשר בין הפעולה לדוכסית הסוררת היא שרשרת האירועים שבזכותם מרקל כובשת כותרות בכל העיתונים ואייטמים בטלוויזיה ורדיו – העזיבה שלה ושל בעלה, הארי, את משפחת המלוכה הבריטית ובחירה בחיים רגועים יותר ובעצמאות כלכלית. בערך.

מייגן מרקל, וכמובן גם הביטוי שלה, באו בזמן, כדי להזכיר לכולנו כמה אנחנו צריכים להעריך את עצמנו. הרי נורא קל לְרָצוֹת אחרים, נורא נוח לחיות בכלוב הזהב, כשלכאורה לא חסר לך לכלום - חוץ מהאמת הפנימית והחופש שלך.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“After many months of reflection and internal discussions, we have chosen to make a transition this year in starting to carve out a progressive new role within this institution. We intend to step back as ‘senior’ members of the Royal Family and work to become financially independent, while continuing to fully support Her Majesty The Queen. It is with your encouragement, particularly over the last few years, that we feel prepared to make this adjustment. We now plan to balance our time between the United Kingdom and North America, continuing to honour our duty to The Queen, the Commonwealth, and our patronages. This geographic balance will enable us to raise our son with an appreciation for the royal tradition into which he was born, while also providing our family with the space to focus on the next chapter, including the launch of our new charitable entity. We look forward to sharing the full details of this exciting next step in due course, as we continue to collaborate with Her Majesty The Queen, The Prince of Wales, The Duke of Cambridge and all relevant parties. Until then, please accept our deepest thanks for your continued support.” - The Duke and Duchess of Sussex For more information, please visit sussexroyal.com (link in bio) Image © PA

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

מרקל היא נסיכה מודרנית, גם אם היא נולדה ללא טייטל או ייחוס כלשהו, כפי שאוהבים במשפחת המלוכה הבריטית. מודה, אני חולה על משפחת המלוכה ובמיוחד על המלכה אליזבת', שכפי שמציירים אותה עכשיו בתור "אישה שהקריבה את חייה למען המדינה" ופעמים רבות ויתרה בדיוק על הערכים האלה למען הכתר.

אבל חייב להיות איזון בעולם. לכל מלכה עם כתר ומלוכה חייבת להיות נסיכה סוררת, שעומדת מנגד. הנמסיס שלה. וזה תקף גם לפנימיות של כל אחת מאיתנו: כל אחת מאיתנו יכולה לבחור מתי להיות המלכה הזאת, שקובעת כללים' ומתי להיות הנסיכה הסוררת ששוברת אותם. הדבר המשותף בשני המקרים הוא הדרישה לכבוד. לא משנה מה את עושה, לא משנה מה את בוחרת – כל עוד את שומרת על הדיגניטי שלך, על הכבוד העצמי שלך בעיני עצמך, את בסדר גמור. גם אם זה מעצבן מישהו.

אבל בואו נחזור לביטוי החדש ונראה מתי כדאי להשתמש בו:

במערכות יחסים

האקס שולח לך "ערה?" בשעה שתיים בלילה, אחרי שהתעלם ממך חודשים ארוכים. מה את עושה? את עושה לו מייגן מרקל כמובן, לא עונה וממשיכה לישון. בדיוק למצבים האלה המציאו מצב "לא להפריע" במכשירי הטלפון הסלולריים.

בעבודה 

הבוסים מתעלמים מהעובדה שאת עושה את כל העבודה במשרד ולא מעלים לך שכר כבר שנתיים ולא מקדמים אותך לתפקיד אחר? זה הזמן לעשות מייגן מרקל ולמצוא עבודה אחרת, בה מעריכים אותך. אותו דבר אם את מרגישה מתה מבפנים ובוכה בכל פעם כשאת נוסעת לעבודה. את לא חייבת להישאר במקום שלא טוב לך בו (וכן, ברור שזה נכון לא רק בתחום הקריירה).

בחיי חברה ובילויים

כן, גם כאן את יכולה לעשות מייגן מרקל בקלות. תקפידי על הגבולות האישיים שלך, במיוחד אם זה מערב אלכוהול. בסופו של דבר את לא רוצה למצוא את עצמך מקיאה על הרצפה בחדר ומסמסת לאקס, נכון?

רבות נכתב ודובר על ענייני הכבוד העצמי, אבל זה עדיין לא מספיק. אנחנו זקוקות לתזכורת תמידית למה זה נכון וחשוב, כי בסופו של דבר לאף אחת לא בא להצטער על זה בהמשך.

אני הולכת לאמץ את הביטוי ולהשתמש בו. אני גם הולכת להציע לאחרות להשתמש בו, כשהן צריכות. אחרי ששנים חינכו אותנו להיות נוחות ונעימות, נחמדות ומְרָצוֹת, בואו להיות כל אחת קצת מייגן מרקל.