אחרי שהתפזר עשן הזיקוקים מחתונת המאה של הזוג המלכותי קים קרדשיאן וקניה ווסט, אנחנו מבינות שמישהו היה חסר, מישהו אבד מאחורי הצל הגדול שהותירה שמלת הג'יבנשי קאסטום-מייד של הוד קרדשיאניותה. והמישהו הזה הוא הזכר היחיד והכבשה השחורה במשפחה המטריארכלית הראשונה של עולם הבידור: רוב קרדשיאן. נערות היינו וגם בגרנו, וכבר ראינו לא מעט כוכבות וכוכבים עוברים התמוטטות עצבים וקורסים לנגד עינינו (או לנגד עיניי הפפראצי). אבל קשה לומר שכבר ראינו צלילה מתמשכת כזאת כמו של רוב קרדשיאן, בתוך משפחה שהכניסה את המצלמות אל תוך חייה באופן כמעט מוחלט, ולא לשלושה חודשים סמליים. אנחנו מדברות כאן על משפחה שמצולמת כל הזמן כבר שבע שנים, ועוד היד נטויה.

חתונת המאה. קים קרדשיאן וקניה ווסט (צילום מתוך perezhilton.com)

סיפור פרסומה של משפחת קרדשיאן מוכר, מההתחככות באליטה של לוס אנג'לס עד לתכנית הריאליטי בערוץ E!, כשמיד לפני פרק הבכורה "דלפה" קלטת הסקס של האחות קים, ומשם הכל היסטוריה. בשבוע שעבר צפינו במשפחה מגדילה את ההון שלה (הסימבולי, הפיזי ומה שתרצו) בהפגנת כוח נרקסיסטית וטראשית כמו שרק הן יודעות, בזמן שכל העולם עקב. איש לא החמיץ את היעדרותו של האח הסורר.

רוב קרדשיאן הוא האח הקטן של שושלת הנשים הקרדשיאנית. הוא נקרא על שם אביו המנוח (עורך הדין שהתפרסם בעיקר כסנגור של או.ג'יי סימפסון) ובהתחלה נראה שהוא האיש שייתן את הטון הטסטוסטורני בבית, כשאחרי מות האב נשאר לשאת לבד את העול הזכרי. והוא בהחלט ניסה. את רוב קרדשיאן הכרנו כבחור חתיך, רזה ואפילו קצת ביישן - שונה מאוד מהאחיות לבית קרדשיאן. הוא נרשם ללימודים באוניברסיטה בו אביו למד, ניהל מערכת יחסים בריאה יחסית ועבר לגור מחוץ לביתה של קריס ג'נר, הסופר-אמא של השושלת. אחרי שסיים את התואר במשפטים משפחת קרדשיאן כבר התחילה לעלות על הגל, ועם ההצלחה של הסדרה והמותג משהו התחיל להשתנות אצל רוב. הוא רצה גם.

הנשים לבית קרדשיאן ב-2006 (צילום: Shutterstock)

הנשים לבית קרדשיאן ב-2010 (צילום: Shutterstock)

אם חשבתן שהאחיות יפרגנו לאחיהן הקטן, אז טעיתן. לאורך כל העונות של הסדרה אנחנו רואות את רוב נלעג ומושפל על ידי אחיותיו, כשכל ניסיון שלו לעשות משהו בעצמו נרמס, ואיתו גם הכבוד העצמי שלו. יחסיו עם בת זוגו נגמרו, הוא לא הצליח להחזיק עבודה במקצוע אותו למד, והתפתה לדרכים מפוקפקות שיעזרו לו לעשות כסף, לפחות כמו זה שראה את הבנות עושות. קריס, הסופר-אמא/מנהלת/מייצרת-אושיות, לא באמת ניסתה להרים את רוב למקומות שהבנות הגיעו אליהם, ולבסוף הוא עבר מהבית העמוס שלה לבית של אחותו קלואי קרדשיאן ובן זוגה שחקן הכדורסל. שם הוא התחיל לאכול בבולמוסים, לשקר ולהסתיר את השאריות, אם כי את מה שהדבר עשה לגוף שלו קצת קשה לטשטש. בנוסף להשמנה, רוב בזבז כספים בלי הכרה והידרדר לדפוס המוכר של סמים-מכות לפפראצי-תביעות והסדרי טיעון. הוא חווה דיכאון קשה והתחיל להסתגר בבית, ההופעות שלו בתכנית הלכו והתמעטו, מלבד עימותים מצולמים שלו ושל בנות המשפחה בנושא המשקל שלו, בהם הוא אמר כי האוכל (ובצורה מרומזת, גם הסמים) הוא מה שעוזר לו להמשיך.

רוב קרדשיאן, לפני ואחרי (צילום מתוך hotshiitake.com)

טירוף החתונה של הזוג קימייה הביא את כל המשפחה המטורללת ונספחיהם עד פריז, כשרוב קרדשיאן הטיס איתו את המאמן האישי שלו, בתקווה להמשיך את שגרת האימונים גם שם. אתרי הרכילות נהנים לספר שרוב נתקף פאניקה מכמות העניין והצלמים סביב כל יציאה של מי מבנות ובני המשפחה מהמלון, והרגיש שהוא לא מסוגל להצטלם בתמונות המשפחתיות בחתונה. עם התמונות של המשפחה ושל רוב שהציפו את הרשת התחילו גם תגובות הנאצה בטוויטר, מה שגמר את רוב סופית, וכנראה מה שגרם לו להחליט שהוא חוזר הביתה. הוא עזב את פריז לפני שהשיירה יצאה לחתונה. בשדה התעופה הוא הסתיר את פניו מפני הפפראצי ונראה שפוף מאוד. ההתמוטטות של רוב, כמו שאתרי הרכילות קוראים לזה, מסמלת את השיא בהידרדרות האיטית שלו. עזיבה של בן משפחת קרדשיאן את המאורע לו חיכו, השיא של עשור בו הן בונות את השם קרדשיאן למותג ששווה מיליארדים, משולה לאיבוד השפיות.

אחרי שלא הצליח יותר, כנראה, לסבול את התגובות, נכנס רוב לטוויטר והתחיל לענות לשונאים. הוא ניסה להוריד מהעוקץ ואמר שהוא יודע שהוא שמן והוא יעבוד על עצמו כשהוא יבחר ויהיה מסוגל לזה, דבר שגרר עוד תגובות שמנופוביות וגועליות. לשבת ולנסות לענות לאמירות כאלו זה דבר שדורש הרבה כוחות. כפי הנראה, התגובות האלימות שהגיעו אחר כך להיו כבר יותר מדי בשבילו, משום שהוא פשוט עבר ומחק את כל הציוצים בנושא – פעולה שאומרת יותר מהרבה מילים שיכולות להיכתב.

רוב בשדה התעופה, עוזב את החתונה המתוקשרת של אחותו (צילום מתוך celebuzz.com)

משפחת קרדשיאן היא המשפחה היחידה כרגע על המסך שמציגה מבנה משפחתי בו האימא מנהלת את המשפחה, והיחס הוא כל כולו לטובת הנשים. הגברים בחיים שלהן לרוב לא יוצלחים ונוטים, במקרה או שלא, להידרדר נפשית ופיזית אחרי מערכת יחסים עם בת למשפחת קרדשיאן. משפחה מטריארכלית, נכון, אבל בעולם פטריארכלי, בו את צריכה לשחק את המשחק כמו גברים ובשביל גברים. אומרים שאמא קריס שלחה את הבנות כבר בגיל העשרה לסדרות של ניתוחים פלסטיים, ולאיש אין ספק מי עומדת מאחורי המהלך השיווקי של קלטת הסקס של קים או הצילומים לפלייבוי. קריס למדה את הנוסחה להצלחה, ועכשיו היא מרוויחה ממפלצות הישבן-שיער גדול-ריסים מלאכותיים שהן הבנות שלה. מאחורי כל אחת מהקרדשיאניות ניצב צוות של סטיילסטיות, מאפרות ומעצבות שיער. הן נמצאות בטירוף דיאטות וכושר שתועד בשיאו עם תום ההיריון של קים, כשכל העולם עקב אחרי כל גרם "שהצליחה" (הידד!) להוריד, ואיך היא עשתה את זה. לאנשים שלא נראים כמו "שצריך" אין מקום בעולם המתוקתק והמתועד שלהן. בתוך כל זה, איזה מקום יש לרוב? מה המשפחה שפיצחה את הקוד ל- Branding מושלם יכולה להרוויח ממנו ברגע שהוא "איבד" את המראה שלו?

קים קרדשיאן ב-2006 (משמאל) וב-2012 (מימין). ניתוחים מגיל העשרה (צילום: Shutterstock)

כל מי שחוותה תקופה של חוסר בטחון במראה החיצוני שלה יודעת מה זה לעבור מול מראה ולא לרצות לראות את הדמות שמשתקפת. זה בערך מה שרוב קרדשיאן חווה, רק פי מיליון בערך. הוא חי עם מצלמות בתוך הבית, ויוצא אל גדוד צלמים שמתעד כל תזוזה שאולי מישהו פספס. הוא נאלץ לראות את תמונות ה"לפני-אחרי" עם כותרות משפילות ומזוויעות שמתמקדות אך ורק במשקל שלו, ובחוסר התאמה שלו לגזע הקרדשיאנס. מול קהל שמוכן לסבול את ההתמוטטויות של המפורסמים שלו כל עוד הם רזים, מול משפחה שמשפילה ומבזה אותך ברגעים הכי קשים שלך וגם טורחת לתעד את כל זה, איזה סיכוי יש למישהו כמו רוב קרדשיאן להחלים נפשית, ולהגיע למקום מאוזן ובריא?