בשנות ה 80, כאשר הייתי בערך בת 14, קיבלתי במתנה ספר .
מתוך הכריכה ניבטה אלי בבועתה של האישה – כך חשבתי – היפה ביותר שאי פעם ראיתי מימיי. מרילין מונרו כך היה רשום. ספק ילדה ספק אישה, ספק בובה, ספק אדם. הבטתי ולא יכולתי להפסיק לגמוע בעיניי את היופי שלה. הפכתי בין רגע לפריס היווני שנופל ברשתה של אפרודיטה אלת היופי והאהבה. מאותו יום התחיל הקשר המיוחד ביני לבין מרילין מונרו. היא לימדה אותי כל מה שידעה. ואני ספגתי. והפנמתי. היא הייתה כל כך מוחשית ורגישה, כאילו אפשר לתפוס אותה, לחוות אותה. בעיני רוחי פגשתי חברה.

ברוניה בר ג. רז

מרילין מונרו היא דמות דמיונית שהפכה לאגדה . דמות שכולם אוהבים לאהוב. דמות שלא הייתה קיימת במציאות, שנבראה במוחה היצירתי של אישה בשם נורמה ג'יין ולאחר מכן הפכה לדמות שפרצה את גבולות הזמן. מאז שנוצרה בשנות ה 50 היא בעצם לא מפסיקה להתפרסם עד עצם היום הזה. נורמה הייתה כנראה גאונת שיווק ופרסום. שאפתנות הוא שמה המרכזי, ללא גבולות הוא שם משפחתה.

תוך כמה שנים דמותה של מרלין מונרו פרצה את גבולות הדימיון של נורמה ג'ין וקיבלה חיים משל עצמה. האם אפשר להתקיים בפיקציה לאורך זמן? אני טוענת שכן. וההוכחה לכך היא העידן שלנו כיום: פייק ניוז שהופך למציאות, פלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם המציגות שקרים על חיים מאושרים ושמחים של אנשים, כשהרגעים האפלים פחות מתועדים. לכן, סביר להניח שאפשר לחיות בשקר ונורמה ג'ין ידעה זאת והשתמשה בידע הזה לתועלתה. עיני העולם כולו היו נשואות אליה והיא שלטה, רוב הזמן, בסיפור.

אישה/ילדה/בובה, היא הייתה פעילה למען שחרור האישה, הצטיירה בתור האישה האידאלית , נערה עם פני בובה ילדותית, כוכבת השער הראשון שיצא במגזין פלייבוי . היא נוצרה בהוליווד, האמא והאבא הם ראש האולפנים והמצלמה. ייתכן שהם אלו ששלטו בהיקף אבל היא דאגה לכך שחייה יהיו מתועדים ומצולמים עד הפרט האחרון, כנראה הייתה כוכבת ריאליטי הראשונה.

הכריזמה הפיזית שלה והאנרגיה שלה (משולחת כל רסן) הניבה פרי מדהים והיא כבשה את העולם בסערה תוך כמה שנים ספורות. היא הייתה הכול וכלום, סימבול סקס, בלונדיניות, סמים, התמכרויות ופוזה, כוכבת ריאליטי ראשונה מסוגה שידעה לנצל את המצלמה לתועלתה. ובנוסף זמרת וקומיקאית–שחקנית אוטודידקטית מהסוג המשובח ביותר.

במשך שנים הופעתי, הלחנתי, כתבתי, שיחקתי, למדתי ולימדתי. תמיד סיפרתי סיפורים על כוכבי קולנוע, שרתי שירים מסרטים ובעיקר נהניתי לספר על מרילין מונרו. יום אחד החלטתי לכתוב מופע מחווה למרילין מונרו. כאשר כתבתי את המופע רציתי לשווק אותו והתגלגלתי ללימודי אימון. שם גיליתי את הכובע השני שלי - מאמנת ומנחת nlp.

השתמשתי במרילין לכתוב עבודות, לשיר, ועכשיו גם לשווק הופעות. והייתה זו מרילין עצמה שלחשה לי בעודי בטראנס עמוק בקול לחשני וענוג: "תיראי, הם יבואו לשמוע על מרילין ויצאו עם ברוניה".

במופע נפרשת דמותה המיוחדת של מרילין כפורצת דרך, אשת עסקים ממולחת וגם בן אדם אבוד. הממלכה שנקראת הוליווד כמו נבנתה במימד אחר. ממלכה מזויפת של קרטונים ורחובות מצוירים ומתוך התפאורה המושקעת הזו עולה דמותה של המריונטה.

דרכה אני שוזרת את העולם. דרכה אני מביאה את עצמי. היא פילטר , היא צינור שדרכו העבירו מסרים. מסרים על מיניות ופמיניזם, מסרים על שוביניזם וגברים, מסרים על אהבה ועל בדידות, מסרים על יופי וחושניות.

במופע אני שרה את השירים המפורסמים שהיא ביצעה בכמה משוברי הקופות שלה, בנוסף שוזרת שירים בצרפתית על רקע הרומן שניהלה עם איב מונטאן, שירים של פרנק סינטרה ושירים שלי שכתבתי כחלק מהסיפורים שאני מספרת אודותיה – שירי קברט ציניים/רומנטיים שנשזרים במופע כחלק מהסיפור.

האם כולם יכולים להצליח? ומה הגבול להצלחה? כנראה שנוסף על כישרון מיוחד, אותו יש לרבים וטובים, צריך גם מכונת שיווק יצירתית ומיומנת. אם דרכה של חברתי הטובה הראשונה אצליח להכיר לעולם את עצמי, אפילו קצת, ארגיש שניצחתי.

המופע של ברוריה יעלה במסגרת פסטיבל ״יוצר דופנ״ הראשון בפתח תקווה. פרטים וכרטיסים בלינק הבא .