מה עושה הורה משקיען, אחראי ומסור שהילדים חופרים לו חורף שלם לטוס כדי לראות שלג? לוקח אותם במרץ לחרמון, וזו לא התחלה של בדיחה ובכלל לא פשרה. רגע אחרי שכל הבהלה ללבן והתורים המייאשים נגמרו (טיפ – לא חייבים להיות הראשונים שנוגעים בפתיתי השלג) ארזתי שני-שלישים מהילדים ונסעתי איתם באמצע השבוע לחוות את השלג שלנו (טיפ 2 – לנסוע באמצע שבוע נעים בהרבה מלנסוע בסוף שבוע).

אז רגע לפני שנגמר הלבן המופלא הזה, ואגב באתר החרמון צופים שלג במפלס התחתון עוד לפחות חודש כי באמת שנת 2019 תיזכר שנת שיא בכל קנה מידה (1.5 מטרים במפלס העליון וכ-1.2 מטרים במפלס התחתון של שלג עבה וסמיך), נסענו לנסות סקי. כמשפחה שגרה בין הים למדבר לא ממש גדלנו על פסגות מושלגות, בין חמוקים עמוסי שלג רך. אז לפני שאני מוציאה ממיטב כספי ומרצי כדי שהילדים ינסו לגלוש, כדאי לקחת אותם לשיעור ניסיון בחרמון כדי למנוע מפח נפש של שבוע יבבות ותסכול בחו"ל. חוץ משיעור סקי מוצלח למדי ("ילדים מרגישים מהר מאוד שהמחליקיים הם חלק בלתי נפרד מהגוף שלהם ונעים איתם בטבעיות", סיכם זאת מדריך הסקי ואני כבר דמיינתי את הרילוקיישן לשווייץ), נהננו מאטרקציות נוספות כמו מתקן סקיי ריידר שבו מרחפים ולו לזמן קצר בין שמיים וארץ, ומזחלות הרים מהירות בנוף לבן וצח. לגולשי סקי וסנובורד יכולים ליהנות מסנופארק חדש עם מתקנים כמו קיקרים, רולרג'אמפ, בוקסים ועוד מילים של מקצועני שלג.

 

מסיבת גולשים. צילום: אתר החרמון

מסיבת גולשים. צילום: אתר החרמון

 

חרמון? כל השנה

אז אחרי שסימנו וי על חוויית השלג השנתית הגיע הזמן להפתעה מרעישה - אתר החרמון פעיל כל השנה ולא רק בחורף. בכל עונה יש כאן אטרקציות מהנות לכל המשפחה. מהאביב, כשהשלג מתחיל להפשיר, מתחילה פריחה מרשימה שמגיעה לשיאה בקיץ, אז עורכים באתר סיורים מודרכים בחינם (גם הכניסה לאתר בקיץ היא בחינם לגמרי) ומזג האוויר הוא הכי נעים שיש בארץ ביולי-אוגוסט, דהיינו קריר.

מה יש עוד בקיץ, באביב ובסתיו בחרמון? הרכבל פועל לאורך השנה, העלייה מותרת בכל גיל. במפלס התחתון פועלות מגלשות האקסטרים כל השנה ואפשר לחוות ריגושים במסלול באורך קילומטר שעליו נעה המזחלת במהירות של עד 45 קמ"ש. המתקן החדש - sky rider - פעיל כל השנה, ולקראת 2020 צפויים עוד חידושים. את הרכבל הוותיק צפוי להחליף רכבל קרוניות חדש ומתקדם עם אפשרות לעלות לפסגה כ-2,400 מבקרים בשעה לעומת כ-700 היום, כך שמסתמן די לתורים.

 

סקיי ריידר חורף 19. צילום: דביר להר

סקיי ריידר חורף 19. צילום: דביר להר

 

כבר בפסח הקרוב יערכו באתר החרמון סיורים מודרכים שישלבו מורשת, תוכן חינוכי, טבע ונופים. הסיורים יתקיימו פעמיים ביום (ב-11:00 ו-13:00) בשיתוף החברה להגנת הטבע. אפשר גם לצאת למסלולי הליכה עצמאיים, בדרגות קושי שונות. השיא הוא כמובן תצפית בגובה 2,070 מטרים שממנה נשקף הגולן כולו - שרשרת התילים הגעשיים בגולן, יער אודם, הכפרים הדרוזיים, הגבול עם סוריה, עמק החולה, הרי הלבנון וביום טוב אפילו הכנרת. אין ספק שהחרמון זכה בתואר "העיניים של המדינה" בצדק.

 

פסח בחרמון צילום: עדי פרץ

פסח בחרמון צילום: עדי פרץ

 

כמה זה עולה לנו?

על אף ההנאה הרבה (הילדים סיימו את היום במחמאות נדירות שזה אחד הימים המאושרים בחייהם), לא מדובר בחוויה זולה. אמנם בקיץ ובאביב הכניסה והסיורים בחינם, מה שמקל על הכיס, אבל האטרקציות בתשלום. 49 שקלים לאדם לרכבל, 30 שקלים לאדם במתחם "מזחלות האקסטרים", וה-sky rider גם ב-30 שקלים לאדם. אבובי הקיץ (tubing summer),עולים 30 שקלים ל-5 גלישות.

סקי בחורף עולה 250 שקלים עבור סקי-פס, השכרת ציוד 150 שקלים, ושיעור סקי או סנואובורד מ-110 שקלים לאדם בקבוצה עד 250 שקלים לשיעור פרטי. עצה שלי - בכל מקרה, אל תצאו לדרך לפני שאתם בודקים קופונים והנחות באתרים השונים (כרטיסי אשראי, מועדונים, ועדי עובדים וכו').