לנה דנהאם, יוצרת "בנות", חוזרת עם "קמפינג", סדרה נוספת שכתבה והפיקה, אחרי שרק לפני שנה ירדה הסדרה פורצת הדרך מהמסך, בתום עונה שישית שהניבה רגעים מבריקים כמו גם מאכזבים. "בנות" הפכה לקלאסיקה מהפרק הראשון, חובת צפייה שכולם, לא רק נשים, דיברו עליה, לטוב ולרע, "קמפינג" (Camping) גם היא מבית HBO, מסתמנת כפחות מבטיחה .

השבוע שודר הפרק השני בפרויקט החדש של דנהאם, הסדרה מבוססת על סדרה בריטית בשם זהה שכתבה ופיתחה השחקנית ג'וליה דייויס. דנהאם ושותפתה ג'ני קונר, שגם ביימה איתה את "בנות", קנו את הזכויות להפיק את הגרסה האמריקאית של קמפינג. דנהאם כתבה שישה מתוך שמונת הפרקים בסדרה והפיקה אותה.

"קמפינג", קומדיה חצי קרינג'ית חצי נונסנס, מתרחשת בסוף שבוע אחד של קמפינג בטבע שאותו מארגנת קתרין – גיבורת הסדרה. בדומה לדמויות ב"בנות" גם קתרין היא טיפוס מעצבן ונוירוטי שלא ברור איך בכלל יש לה חברים לצאת איתם לסוף שבוע בטבע. השחקנית ג'ניפר גארנר ("זהות בדויה", "פתאום 30") שבדרך כלל משחקת דמויות חביבות ולא מזיקות, עושה עבודה מדהימה בגילומה של קתרין, חולת שליטה אגוצנטרית שלא מפסיקה לדבר על הבעיות הרפואיות שלה.

ג'ניפר גארנר בקמפינג. צילום מסך

סוף השבוע של הקמפינג מהגהנום, נערך לרגל יום הולדתו של וולט, בעלה של קתרין, שחוגג 45, ולכבודו היא ארגנה את הטיול. הכל מתוכנן בקפידה, כולל שעות הארוחות, טיולים בטבע ומתי אפשר להתרחץ באגם אבל, כפי שמתברר די מהר, קתרין לא יכולה לשלוט באנשים שאיתה. היא לא הביאה בחשבון את הבעל הרופס שלה, שמשחק דיוויד טננט (ד"ר הו, ג'סיקה ג'ונס) שרוצה לעשות סקס באוהל לכבוד יום ההולדת שלו, לא את האורחים הלא רצויים בטיול – ג'נדיס, החברה ההיפית של החבר הכי טוב של בעלה וסול הבת החורגת המרדנית של אחותה. היא ממש לא הביאה בחשבון שיש דובים ביער ושצריך לירות בהם ברובה אוויר, והיא לא הביאה בחשבון שרוב האנשים בטיול הזה לא סובלים אותה.

כל אחת מהדמויות בסדרה קמפינג, נתעבת בדרכה שלה, ואולי בגלל זה היא כל כך כאוטית אבל גם מצחיקה. וולט, הבעל המביך של קתרין, הוא אבטיפוס של גבר מרצה שנחמדות היתר שלו קצת מצחיקה וקצת מקוממת. ג'נדיס, המצטרפת החדשה לחבורה, שמשחקת ג'ולייט לואיס המבריקה, היא טיפוס היפי מהסוג שמכין את הגבינה שלו בעצמו, הילרית-דיג'יי-נוטריון. אין לה שום בעיה להיכנס לאגם עירומה לחלוטין חצי יום אחרי שפגשה את החבורה, היא ההפך הגמור מקתרין וכל שיחה ביניהם היא טעונה ופסיבית אגרסיבית עד לרגע הפיצוץ הבלתי נמנע.

אל תצפו למצוא ב"קמפינג" רגעי אחווה קיטשיים ומסרים חברתיים סמויים. אם הסדרה "בנות" עשתה לעצמה שם של "הקול של דור ה-Y" הסדרה קמפינג היא קול של דור שהתייאש מלחפש את הקול שלו. קתרין וולט וחבריהם הם חבורה של בני 40 פלוס שנאחזים בציפורניים בשפיות שלהם ואפילו לא מנסים לשמור על חזות מסודרת. חלקם מדחיקים ובולעים את הרגשות שלהם, נמנעים מקשר עין, מדברים על מזג האוויר ומנסים להישאר יציבים. חלקם פשוט מתפשטים, מקיאים ועושים סקס בפומבי. כל אחד והדרך שלו לשרוד.

במובנים רבים קתרין היא האנה ומארני (שתיים מהדמויות הראשיות בסדרה בנות) שהתמזגו לאישה אחת שהתחתנה, הביאה ילד, והתבגרה ב-10 שנים. יש בה את הצורך בוודאות, חוסר הסבלנות והאובססיביות של מארני, וגם את הריכוז העצמי, ומודעות היתר של האנה. היא לא אישה שקל לחבב אבל בניגוד למארני והאנה, העבר של קתרין מלא במשברים, כאב וטראומה, ולכן ההתנהגות שלה קצת יותר נסלחת.

הבחירה של דנהאם לשלב בסדרה את הסיפור האישי שלה בנוגע לכאבים כרוניים ובעיות בריאות היא מעניינת. לפני כ-5 שנים דנהאם הודיעה שהיא לוקחת חופשה בין צילומי הסדרה בנות כדי לטפל במחלה שהיא סובלת ממנה כבר זמן רב – אנדומיטריוזיס. דנהאם חשפה באופן פומבי ברשתות החברתיות את הטיפול הממושך במחלה והכאבים הכרוניים שהיא סובלת מהם וסיפרה על הטיפול הלקוי שהיא קיבלה בהתחלה מרופאים שפשוט לא האמינו שהיא סובלת מכאבים.

בפברואר 2018, בכתבה שכתבה למגזין "ווג" האמריקאי, שיתפה דנהאם בתהליך המכאיב והקשה שעברה כשבחרה לעבור כריתת רחם כמוצא אחרון לכאבים שסבלה מהם. "עם כאבים כאלה, לעולם לא אצליח להיות אמא של אף אחד. גם אם אי פעם אוכל להיכנס להריון, לא יהיה לי מה להציע בתור אמא", כתבה היוצרת. הבחירה האמיצה של דנהאם כמו גם החשיפה הציבורית, הפכו אותה לדוברת בנושא מחלות שלא רואים ואנדומיטריוזיס בפרט, והיא ממשיכה לעדכן בחשבון האינסטגרם שלה על מצבה הרפואי. בשבוע שעבר היא העלתה תמונה ממיטתה בבית החולים שעות ספורות אחרי שעברה ניתוח נוסף. הכיתוב המצורף לתמונה מספר את הסיפור כולו: "אתמול עברתי ניתוח להסרת השחלה שלי, שלחצה על עצב באגן, הכאבים לא אפשרו לי ללכת או לעבוד. הרבה אנשים כתבו לי שאחרי כריתת הרחם הייתי "אמורה" להרגיש טוב יותר אבל למדתי שבריאות היא לא מצב ליניארי ולפעמים דברים משתפרים ואז שוב מדרדרים." כותבת דנהאם. "אני מרגישה מבורכת וברת מזל שיש לי ביטוח בריאות וכסף להשלים את מה שהביטוח לא מכסה. אבל אני המומה וזועמת מכך שטיפול רפואי הוא פריבילגיה ולא זכות במדינה הזאת. כנשים אנחנו צריכות לעבוד קשה יותר רק כדי להוכיח מה שאנחנו כבר יודעות על הגוף שלנו ולהתחנן למה שאנחנו זקוקות לו כדי להרגיש טוב. זה משפיל". קתרין, הדמות הראשית ב"קמפינג", עברה גם היא כריתת רחם וסובלת מכאבים כרוניים, דנהאם משרבבת פנימה דרך קתרין את הסיפור שלה עצמה כבר בפרק הראשון בסדרה. קתרין מזכירה את כריתת הרחם בצורה צינית ועצובה - "הבן שלנו לקח את הרחם שלי ושתי השחלות. אבל הוא היה שווה את זה, הנס הקטן שלנו."

לנה דנהאם אולי לא יצרה יצירת מופת נוספת שתישאר איתנו לנצח, אבל בדרכה שלה היא ממשיכה להילחם עבור נשים שסיפוריהן צריכים להיות מושמעים. קמפינג היא קומדיה צינית, מרירה וכאוטית שמספרת איך אישה אחת נואשת מנסה להשליט סדר בעולם של כאב, אובדן והישרדות.

 

"קמפינג" משודרת בימי שני ב-23:00 yes OH

בימי שלישי ב-22:00 ב-HOT HBO

וב-HOT VOD ובסלקום טיוי (בשידור שבועי סמוך לשידור בארה"ב)