טקס פרסי המוזיקה והטלוויזיה של MTV נפתח אתמול דווקא בהענקת הפרס על ההופעה המפחידה של השנה. גל גדות נבחרה להעניק את הפרס לסנדרה בולוק, על תפקידה בסרט "קופסת הציפורים", ובהתאם למונטין שיש לשוטרת הכי פופולרית בקולנוע, כולם ציפו לנאום זכיה משעשע שיהלום את הפרס ואת האירוע. אבל בולוק – אמנם בדרכה ההומוריסטית – בחרה דווקא לרגש את הקהל, ואם נודה על האמת - אז גם אותנו.

בולוק פתחה את הנאום שלה בתיאור כיצד הסבירה לילדיה מדוע בחרה להשתתף בסרט המצמרר. "עשיתי את 'קופסת הציפורים' כי הילדים שלי שאלו אותי למה אף פעם לא עשיתי סרטים בשבילם. אז כש'קופסת הציפורים' נקלעה לדרכי, ידעתי שזה סרט שאני צריכה לעשות כי הוא על משפחה. כשסיימתי לצלם את הסרט, הלכתי לילדים שלי ואמרתי להם: 'הנה, אמא ​​עשתה את זה בשבילכם, ואף על פי שאתם לא יכולים לראות את הסרט עד גיל 21 - כי מסתבר שסרט על אימהות הוא סרט אימה – כשתראו את זה תדעו שאין שום דבר שאני לא הייתי עושה למענכם.

"רציתי שתראו איך נראית משפחה", הוסיפה בולוק, "לפעמים נולדים למשפחה, לפעמים צריך למצוא אותה, לפעמים היא מוצאת אותכם. לא משנה איך היא מתחברת, אבל כשזה קורה, המשפחה היא מה שנלחמים עליה, מה שמגינים עליה, ומה שראיתם בסרט זה מה שאמא שלכם תעשה למענכם".

עוד הוסיפה בולוק "לא משנה מה, אתם המחשבה הראשונה שלי בבוקר, אתם המחשבה האחרונה שלי בלילה. הגעתי לעולם הזה כדי להגן עליכם, אתם העולם שלי. אני אוהבת אתכם כל כך ואני אזיז הרים כדי לוודא שאתם בטוחים".

את דבריה המרגשים היא סיימה בנימה הומוריסטית – כי בכל זאת המעמד מחייב – וסיפרה שכאשר סיימה לנאום בפני ילדיה, בנה הביט בה "עם עיניו הגדולות והיפות ואמר 'אמא, התכוונתי לסרטי גיבורי-על. אלו הסרטים שאת צריכה לעשות. אלו הסרטים שבאמת משנים את העולם'. אני ריתקתי אותו".  

כזכור, בראיון שנערך עם בולוק לפני שנה ל- InStyle magazine, היא סיפרה בין השאר על תהליך האימוץ של שני ילדיה מבתי יתומים - לואיס בן התשע וליילה בת השש. על לואיס אמרה שהוא "חכם ונדיב. ראיתי את זה כשהושיטו לי אותו. היה בו רושם רוחני, ואני מיד חשבתי 'אני מקווה שאני לא אהרוס את זה'". על ליילה סיפרה שהיא "פשוט לא פוחדת. היא לוחמת, וזו הסיבה שהיא כאן היום. היא נאבקה לשמור על הרוח שלה ללא פגע. הו, אלוהים, מה היא עומדת להשיג. היא תביא לשינוי אמיתי". ואין סיבה שלא, עם אמא כזו.