הנה היא חזרה לחיינו, "חתונה ממבט ראשון". ואוי, כמה שהתגעגענו. אחרי הטלטלה שכולנו חווינו בשבועות האחרונים בעקבות הפרידה והחזרה (תודה לאל) של שירי ולירן, מבליחים אט אט לחיינו בזה אחר זה זוגות חדשים, מרגשים ומרוגשים, שהחליטו לפתוח את הלב שלהם לעיני כל המדינה ולהרשות לעצמם לחפש אהבה. החידוש של העונה בשלב הזה הוא הזוג שפתח אותה, אריק ודובי. או כמו שרובנו מכנים אותם "הזוג בפרק ב'". ולמרות שדניס והדר שנישאו בפרק אתמול הם לא פחות אטרקטיביים ומעוררי עניין, הפעם נתמקד בזוג המבוגר יותר, בעיקר בגלל שהם מייצגים בצורה מדויקת את המורכבות במציאת אהבה, בכל גיל.

הפרק אתמול התחיל במעמד החתונה של השניים. אריק חיכה לדובי מתחת לחופה עם ורד לבן ועיניים בורקות, לצידו עמדו הילדים שלו ושלה וסל של תקווה להתחלה חדשה. לעומת האנרגיה השקטה של החתן, הכלה בת ה-60 עשתה את הדרך לחופה בריצה וצהלולים, מחלקת כיפים כמו כוכבת רוק שעולה להופיע, מה שלא היה רחוק מהאמת כי גם כשהתחיל הטקס זה היה סוג של מופע יחיד.

למרות שאריק ניסה להיאחז במשהו, דובי התקשתה להושיט לו יד שלא לומר להביט עליו. היא דאגה לחבק אחד אחד את כל מי שעמד תחת החופה, ורק לחתן שלה שכל כך רצה להרגיש שיש מישהי איתו שמחויבת לתהליך, היא לא הצליחה להראות חיבה שלא לומר להיות נחמדה.

מופע האימים המביך הזה המשיך גם במסיבת החתונה. דובי רקדה, זרמה (כביכול), הייתה קלילה (כביכול), פיזרה חיוכים לבביים (כביכול), ואפילו ניגשה לחבק את האורחים של "האיש שהיא תעשה מאמץ להיות בקשר איתו", אבל לא הייתה מסוגלת לסבול את נוכחותו של אריק שכמובן נפגע עד עמקי נשמתו מכל הסיטואציה. לא עזרו החברים של החתן שרדפו אחרי הכלה עם המנטרה הבלתי נסבלת "תשתחררי", והפכו את כל המעמד למעיק ומשפיל הרבה יותר.

אז הלב באמת יוצא אל אריק, הוא קיווה וציפה והגיע בזרועות פתוחות, עם רצון אמיתי להכניס שוב אהבה לחייו ונראה שבשלב הזה זה לא עומד לקרות. אבל למרות שדובי מצטיירת כרגע כקלפטע קרירה וקשוחה, הלב יוצא עוד יותר אליה כי כל הרעש והצלצולים שהיא מפזרת מכסים על אמת עצובה.

כולם כרגע אוהבים לשנוא את דובי ולא רואים שבסך הכל, בדומה לרובנו, היא מפחדת להיפגע. דובי, שמלאה בשכבות של ציניות ומגננות שכנראה הצטברו על רקע פגיעות כאלו ואחרות שעברה, עשתה דבר ענק ויצאה בגיל 60 לחפש אהבה בפריים טיים, ואם זה לא פשוט לבני 30 לחשוף את עצמם ולהודות שהם רוצים כבר את המישהו הזה אבל צריכים עזרה, זה בטח ובטח לא פשוט לאישה בשנות ה-60 לחייה. נכון, זה היה מאוד צורם לראות את אריק רוצה כל כך ומנסה להתקרב ולמצוא חיבור כלשהו שיראה שיש סיכוי, אבל זה היה עוד יותר צורם לראות את דובי בורחת. היה אפשר לראות כמה קשה לה נפשית כשהיא אפילו לא הצליחה להסתכל לו בעיניים כשהצלם ביקש, ודבר שהיה אמור להיות כל כך פשוט, הפך להיות עצום ורגשי עבורה. היא כמובן לא התעכבה על הרגע הזה, זרקה מבט חטוף וניסתה לשדר קלילות.

אריק ודובי. חתונה ממבט ראשון. קשת 12

אריק ודובי. חתונה ממבט ראשון. קשת 12

רובנו מקנאים באנשים "זורמים" ו"קלילים" שמשדרים ביטחון והכל קטן עליהם, אבל  הגיע הזמן להבהיר את זה אחת ולתמיד ולחשוף את הבלוף - "קלילות" היא התירוץ הטוב ביותר עבור אנשים שמפחדים להביע רגש, כי כשאתה משדר לעולם שאתה שמח וחיובי ודבר לא עובר דרכך מי יכול לקלוט שאתה כל כך מפחד מהעולם? ולמרות שנראה שאנשים ששמים את הרגשות שלהם על כף היד הם חלשים יותר, דווקא אלו שמנסים לשדר חוסן ומסרבים לחשוף את הקלפים, מתמודדים עם קושי הרבה יותר גדול. כי כשאתה מודה ושלם עם העובדה שאתה פגיע, לאנשים הרבה יותר קל לעכל אותך ולהבין את המקום שלך, והכי חשוב – אתה לא עוצר את עצמך מלהרגיש. כי אי אפשר באמת למצוא אהבה בלי להיות חשוף. וזה השיעור שכולנו צריכים ללמוד מדובי ואריק - לאפשר לעצמנו לפעמים להיפתח באמת למרות הפחד מפגיעה, ולשים בצד את השטויות שאנחנו מוכרים לעולם.

כמו שנראה בפרק ששודר אתמול הסיכויים של הזוג בפרק ב' לא מבטיחים. היא פגעה בו, הוא הובך מול החברים שלו, וכולנו יודעים איך גברים שפגעו להם באגו מתנהגים. נותר לנו רק לקוות שמשהו שם "ישתחרר", כמו שאמר החבר המעיק של אריק, ולהיזכר איך היינו מיואשים כשלירן ושירי רק נפגשו.