את הקונספט שבו אנשים מוכרים מסתתרים תחת תחפושות מרהיבות ושרים תחת מעטה המסתורין הביאו מקוריאה. תכנית בידור כמו שהצהיר עליה עידו רוזנבלום בראיון טלפוני בתוכנית הרדיו של טל ואביעד שנערך ביום הקרנת פרק הבכורה. "תכנית לכל המשפחה זו תוכנית פאן, היא מצחיקה היא כיפית והביצועים שם, הם שרים מדהים" הוא סיפר בהתלהבות והוסיף "וזה תכנית ללא חשש לצפייה עם ילדים, לא מעליבים, אווירה מאוד משפחתית ונורא כיף לצפות עם הילדים כי זה באמת משחק שאתה משחק".(השגיאות במקור)
רוזנבלום לא ידע מי יהיו המשתתפים עד רגע החשיפה, אך בתום ההקלטות ובשעת הראיון, הוא כבר היה מודע היטב מי הם הזמרים או כמו שהוא כינה אותם באותו הראיון "סלבריטאים אמיתיים". וה"זמר" שנחשף שלשום אינו סלבריטאי, הוא יותר נכון ידוע לשמצה וראוי שיישאר כזה.

רגע החשיפה לווה בצווחות פליאה של הקהל וצוות השופטים באולפן אך עבור כמה נשים רגע החשיפה בפרק השני היה יותר רגע של בהלה, מאשר הפתעה. האיש שהיה סיוט יומיומי במקום העבודה שלהן הופך "שובב" כפי שכונה בסרטון הרמזים ששודר לפני שפרץ בשירה או "איזה חמוד" אחרי שנחשף. זהו, עכשיו זה רשמי- מגל מתקבל בזרועות פתוחות למיינסטרים הישראלי כסלבריטאי מהשורה, ממש פאן משפחתי במקום שיתקבל כדוגמא לבנים וגברים שכך לא מתנהגים ולבנות ונשים כהבהרה שלאיש אסור להתנהג אליהן ככה.

איזה מותק אתה! יש בנות שבכו בגללו, שעזבו את העבודה בגללו, אבל איזה מותק אתה! בכל במה שקיבל אחר כך הכפיש וקילל בנות...

פורסם על ידי ‏‎Racheli Rottner‎‏ ב- יום רביעי, 30 בספטמבר 2020

קשת אינם היחידים אשר מלבינים את מעשיו של מגל, בעצם חלוקת אולפן הרדיו עימו ב103, בן כספית מקבל וסולח לו על מעשיו. קבלתו לעבודה בערוץ 20 מתעלמת מהצלקות שהותיר בנשים שעבדו עמו.
רק מלקרוא את הפוסט שכתבה רחלי רוטנר, האישה שהתלוננה על מגל, עיתונאית וואלה לשעבר העובדת כיום במאקו (שלוחה של קשת, כן?) ניתן להבין את עומק הפגיעה ותחושת הבגידה שהיא חשה. זהו מפגן של חוסר הגיון בסיסי ואתי של מפיקי ועורכי התוכנית. הכנסתו לבתים של כולנו בשעת שידור שיא, מעניקה את החותמת כאילו לא היו דברים מעולם או שזה רק היה מעשה קונדסות והוא, כלל אינו מזיק. רק חסר כעת שישאלו את רוטנר פעם אחת נוספת אם היא בטוחה שמגל לא היה פשוט דלוק עליה וזו דרכו לפלרטט.

בתגובות לטקסט מסתתרת תגובה אחת קטנה וכואבת של רוטנר עצמה "ודווקא הם, אני פאקינג עובדת חדר לידכם". האכזבה כמו בכל כך הרבה מקרים של הטרדה היא חוסר התמיכה מהסביבה, חוסר האמונה, הסליחה שניתנת לפוגע בקלות יחסית, העונשים הקלים אם בכלל וההחלטה שהפוגע כבר שילם על מעשיו מספיק. כמו במקרים בהם קשת החזירו את הזמר הכי מפורסם בארץ לכל בית או עיתונאי הספורט בנו תרחישים בהם עומר אצילי ודור מיכה יוכלו לשוב למגרשי הכדורגל, גם כאן עולה השאלה שכל נפגעת שאלה בליבה, האם לפוגע שלי גם יסלחו כך?,

ינון מגל אינו 'חמוד', 'מתוק' או 'שובב'. הוא סברס דוקר ומסוכן, הוא אינו ממי לאומי, הוא מטרידן שהסתתר תחת מעטה של נחמדות וחיוך מקסים אשר הותיר נשים שעבדו עמו פגועות ובטראומה.

הנה, תיקנתי את זה..

פורסם על ידי ‏‎Oran Adler‎‏ ב- יום רביעי, 30 בספטמבר 2020

יכול להיות שהאדם היחיד בהפקת התוכנית שהבין שמגל לא צריך להיות חלק מהתוכנית הוא העורך המוזיקלי שבחר את השיר שליווה את הסברס אל במת הזמר במסכה, השיר של  אמ.סי.האמר Can't touch this. אני רוצה להאמין שהיה אדם אחד בכל המערכת המשומנת הזאת שהרגיש שכדאי להזכיר שמהאיש הזה צריך להיזהר.

***

לא מעט נשים חשות כלואות בביתן היום יותר מתמיד. לקריאת תמרורי האזהרה שכתבו בפורום מיכל סלה כנסי ללינק הבא 

חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת