סטירה אחת, זה מה שהיה צריך טקס האוסקר לשנת 2022 כדי להפוך לפיאסקו של ממש. כל זה קרה כשהקומיקאי כריס רוק בחר ללעוג למחלת האלופציה של ג'יידה סמית', שגלגלה עיניים לאמירה המקוממת, ובתגובה וויל סמית' התפרץ לבמה וסטר לו. האירוע הבזוי נמשך מספר שניות נוספות כשסמית' צרח לעבר רוק "תוציא את השם של אישתי מהפה המז#*@! שלך". רוק התנער במהירות מקצוענית מהמבוכה וסינן 'זה התגלגל להיות האירוע הטוב ביותר בהיסטוריה הטלוויזיונית' והמשיך את מהלך הטקס אך לכל הנוכחים והצופים היה ברור שזה ה-אירוע, בה' הידיעה, שכל העולם ידבר עליו.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Onlife (@onlifeil)

נתחיל מההתחלה- אלופציה היא מחלה שגורמת להתקרחות ובשום מקום זה לא מקובל לצחוק על החולים בה, בטח שלא על הבמה הנצפית בעולם. בין רוק לזוג סמית' יש ביפ היסטורי בו רוק, בהיותו כריס רוק קלאסי, מתבדח על משפחת סמית' ללא הכרה כבר תקופה ממושכת. כבר ב-2016 כשג'יידה החרימה את הטקס בשל חוסר בייצוג, הסטדנאפיסטים אמר , 'זה שג'יידה מחרימה את הטקס זה כמו שאני אחרים את התחתונים של ריהאנה- בכלל לא הוזמנתי". בתגובה לסטירה המדוברת בנם של הזוג סמית', ג'יידן, צייץ בטוויטר: "ככה אנחנו עושים את זה".

הנוכחים באולם היו בטוחים תחילה שמדובר במערכון מבוים והשקט באולם היה ניכר. רוק ההמום הצטדק בטענה שזאת בדיחה, והמשיך את ניהול הטקס כרגיל וכאשר המסך התחלף דנזל וושינגטון נשמע מנסה לפייס בין השניים. אך האירוע הבעייתי הזה לא מסתיים רק באלימות המביישת על פני המסך הנצפה ביותר בעולם, בערב הנצפה ביותר בשנה, כי בהמשך הערב אותו סמית' שהתפרץ באלימות דרמטית נוסח הפיפטיז קיבל גם את האוסקר הראשון שלו בקריירה על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת" שם הוא מגלם את ריצ'רד וויליאמס, אביהן של הטניסאיות העולמיות ונוס וסרינה.

אז מה למדנו מהטקס הזה? או אם תרצו- אמל"ק שכל מה שצורח 'וואטדפאק?': בשנת 2022 עדיין יש גברים חושבים שזה לגיטימי להתבדח על מראה או תסמינים של אישה חולה. בשנת 2022 עדיין יש גברים שמרגישים צורך להגיב בשם אישה ולא לתת לה מרחב להתבטא בעצמה. בשנת 2022 עדיין יש גברים שבוחרים להגיב באלימות פיזית ומילולית כאקט לגיטימי. בשנת 2022 גבר שהתנהג באלימות מקבל פרס רגעים ספורים אחרי התקרית.

ונכון, צריך לומר בגילוי נאות- כריס רוק שם בשביל הבדיחות. זה התפקיד שלו. הוא קומיקאי, וגם אחד כזה שמוכר וידוע לכלל בעיקר בזכות ההומור השחור והחתרני שלו. אך עדיין הבדיחה שלו הייתה חסרת טעם ולא במקום כלל. ולוויל סמית' מגיע אוסקר על תפקידו המשובח בסרט. אך במציאות שבה ג'וני דפ עדיין לא מלוהק לסרטים למרות שאמבר רוד – שעדיין מועסקת בתעשייה- הודתה שהיא הכתה אותו ולא הוא אותה, אי אפשר שלא לתפוס את הראש ולתהות, איזה מין מסר התעשייה וחברי האקדמיה מעבירים כאן? זה בסדר להתבדח על נשים חולות? זה בסדר לנהוג באלימות? לא, זה לא.

וויל התנצל על האירוע בדמעות כשעלה לבמה לקבל את הפרס השחקן הטוב ביותר. "ריצ'רד וויליאמס הגן בנחישות על משפחתו", אמר סמית' בהתייחסות לדמות שגילם ולאירוע שהתרחש דקות קודם לכן, והוסיף "אני יודע שצריך לקבל ביקורת ומילים רעות כדי להצליח בעסק הזה, יהיו אנשים שלא מכבדים אותך ואתה חייב לחייך ולהעמיד פנים שזה בסדר". הוא המשיך ואמר: "אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה ובפני כל שאר המועמדים. זה רגע יפהפה, ואני לא בוכה בגלל שזכיתי בפרס, אלא בגלל שזכיתי להאיר על אנשים, כל הצוות של הסרט ומשפחת וויליאמס. האמנות מחקה את החיים, אני נראה כמו האבא המטורף מהסרט, אבל האהבה גורמת לך לעשות דברים מטורפים".

ואסיים עם אזכור לזה שביפ עתיק יומין בין שני כוכבים לא חייב להסתיים באלימות פיזית מכוערת. ראו ערך קרב החתולות המפורסם בין מיילי סיירוס לניקי מינאז' שתפס מקום על במת טקס פרסי הVMA בשנת 2015 והסתכם ברגע שניקי אמרה: "מיילי, וואט'ס גוד?" ראו ערך גברים, ככה מסיימים ביפ בקלאס.