הפעם הראשונה שבה השתמשתי בשירותי AIRBNB היתה קצת מהוססת. המפתח חיכה לנו בחנות מאובקת בפינת רחוב והאיש שליווה אותנו נראה מעט מפוקפק, אבל ברגע שנפתחה הדלת, נשמנו לרווחה. בפנינו התגלתה דירה מרווחת, מרוהטת ונעימה עם מרפסת שמשקיפה על כנסיית לה סגרדה פמיליה של גאודי בברצלונה. כשחיפשנו מקום להשאיר את המזוודות בין הצ'ק אאוט לטיסה, מצאו עבורנו בעלי הדירה פתרון: בבוקר חיכה לנו מנהל הבניין והכניס אותן למחסן נעול.

בפעם השנייה כבר לא התפלאתי שנדרשנו לחפש קיוסק ברלינאי שבו נמצא המפתח. הגענו לבניין ישן ומתוחזק, בעל חצר פנימית נעימה, שדרכה נכנסנו לדירה מעוצבת למשעי, די קטנה אך מרווחת מספיק עבור סוף שבוע בעיר. מאז אנחנו משתדלים לבלות את חופשותינו בדירות ולא במלונות, אבל מעולם לא חשבנו על האפשרות הזו גם בישראל.

לרגל החגים הבאים עלינו לטובה, חיפשנו ב-AIRBNB בתי חלומות ישראליים, שיכולים לשמש כתשובה מופלאה לשאלה המאוסה מכל: "אז איפה אתם בחגים?"

לחיות בתקופה הצלבנית

הטירה בכרם מהר"ל היא מבצר צלבני מהמאה ה-11, הממוקם בנקודה הגבוהה ביותר בכרם, ומשקיף על עמק מהר"ל, הרי הכרמל והים. הטירה מוקפת בגן ירוק מוצל בעצי זית, מדשאות מטופחות, באר מים וטווסים. הטירה מכילה שלוש סוויטות שאפשר להתארח בהן בנפרד, או לשכור את כל הטירה, שיכולה להכיל עד 14 איש.

מחיר: 5,799 שקל ללילה.

להיות בארץ ולהרגיש בהמפטונז

תמיד חלמתם לדעת איך נראים החיים ביישובי הפאר דוגמת סביון? הווילה הזו מציעה לכם שתי חוויות במחיר אחד: בית בסביון שנבנה בסגנון בתי הפאר בהמפטונז, המקום שכל עשירי ניו יורק בורחים אליו בקיץ. מדובר בבית שיכול להכיל שמונה אורחים, בעל ארבעה חדרי שינה, ארבעה חדרי אמבטיה, מטבח מצויד, חצר מרווחת ובריכה. כדי לגור בבית החלומות הזה, תידרשו לשריין לפחות ארבעה לילות, אבל אם תשהו שם שבוע – תזכו להנחה של 10%.

מחיר: 3,002 שקל ללילה.

שלווה במדבר

מה דעתכם על בריכה קרירה בלב המדבר, שמשקיפה על נופי הערבה המסעירים? בבית בצוקים תוכלו לחוות את התחושה. מדובר בבית לא מפואר במיוחד, אבל למי שמחפש חוויה מדברית רגועה ומנותקת, מבלי לוותר על הנוחות ומקור המים הצמוד – כנראה שזה המקום. הבית, בעל שני חדרי שינה, שתי מיטות וכמה ספות, יכול להכיל עד עשרה אנשים. צוקים הוא יישוב קטן, הממוקם 75 דקות נסיעה מאילת. במרחק הליכה תוכלו למצוא שתי מסעדות, גלריות אמנות ומגרשי משחקים לילדים.

מחיר: 1,186 שקל ללילה.

לחיות על הצוק

את היישוב הרסוף עוטפת הילה מסתורית. הוא מגודר, נמצא על צוק שנושק לים קצת אחרי הרצליה ולפני שפיים ומעטי סגולה זכו לבקר בו. מתברר שיש שם בית חופשה שאפשר לשכור. הווילה בעלת חצר פראית גדולה, עם בריכה, משקיפה לים, שנמצא כמה צעדים במורד הגבעה. 10 דיירים יוכלו לחלוק שלושה חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה ומטבח מאובזר, וליהנות מחופשה שקטה עם בריכה וים, ממש במרכז הארץ.

מחיר: 2,222 שקל ללילה.

לחיות במגדל יוקרה תל-אביבי

רוצים להרגיש כמו האלפיון העליון בעיר הגדולה? ברוטשילד פינת אלנבי, ממש בלבה הסואן של תל אביב, ניצב לו מגדל מאייר היוקרתי, שמציע גם בריכה פרטית ושירותי קונסיירג' 24 שעות ביממה. הדירה, בת שלושה חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה ומטבח מאובזר, יכולה להכיל עד שישה אורחים, ואת האזור שופע המסעדות, בתי הקפה והברים קצרה היריעה מלתאר במלואו. רק נאמר שמדובר בחוויה עירונית של ממש, בין אם בטיול בשדרה, באכילה באחת ממסעדות הגורמה הפזורות מתחת למגדל, או אפילו סתם ישיבה על מרפסת הדירה, המשקיפה לשדרה.

מחיר: 1,697 שקל ללילה.

לישון בעיר העתיקה

חופשה בירושלים יכולה להיות הרבה יותר מעניינת ואותנטית, אם ישנים בדירה ברובע היהודי של העיר העתיקה. בשתי קומות נפרשים להם שני חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה. ארבעה דיירים יכולים לגור בין כותלי האבן הירושלמית ולהרגיש כאילו חזרו כמה מאות לאחור, והם מטיילים להם ברחבי ההיסטוריה היהודית. רק קיומם של אינטרנט וטלוויזיה מזכיר לאורחים באיזו מאה הם נמצאים.

מחיר: 1,029 שקל ללילה.

לחזור לתקופה העות'מאנית

בסמטאותיה של העיר העתיקה בעכו ניצב מבנה בן 300 מהתקופה העות'מאנית, ובמרכזו חצר פרטית. בשלושה חדרי שינה תמצאו קירות אבן, רצפות מצוירות ורהיטים עתיקים. עד 12 אורחים יוכלו לחלוק את כל האושר הזה, לשבת להם בחצר הפנימית ולהירגע עם המזרקה, לאחר ששבעו מארוחת דגים בנמל.

מחיר: 2,089 שקל ללילה.

ליהנות מהים ומהטבע

בבית משפחתי מקסים במושב הבונים, המשקיף על שמורת הטבע חוף הבונים, מחכים לכם שני זוגות אופני מבוגרים וזוג אחד לילדים, שיוכלו לקחת אתכם למסלולים נפלאים באזור. אם זה לא מתאים לכם, תוכלו לצעוד בכל בוקר רק 800 מטר כדי לעשות טבילה קצרה בים, או לקרוא ספר לרחש הגלים. עד חמישה דיירים יכולים לחיות בבית עם שני חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה, מטבח מאובזר והרבה ספייס.

מחיר: 999 שקל ללילה