כשנפתח מלון לקשרי חדש, רוב התגובות הנלהבות הן מבריכת האינפיניטי על הגג או הבאטלר הייעודי באמבטיה. כמה חודשים אחר כך גוועת ההתהלבות. אבל ההכרזה מהשבוע על מלון היי-אנד צפויה להישאר בתודעה זמן רב מהרגיל.

כן, תמצאו כאן את הדברים המתבקשים באתרים כמו הפור סיזנס: מצעים נוחים, נופים מרהיבים, טיולים בשטח וגינה. אז מה הופך את המלון הזה למיוחד כל כך? ובכן, הוא ממוקם בחלל.

האורחים יחוו חיים ללא כוח משיכה למשך שבועיים. צילום: מתוך האתר

האורחים יחוו חיים ללא כוח משיכה למשך שבועיים. צילום: מתוך האתר

אורורה סטיישן, פיתוח של חברת אוריון ספאן (Orion Span), היא תחנת החלל המודולרית הראשונה ומלון החלל הלקשרי הראשון. שישה אנשים יכולים להתארח בו בכל רגע נתון, כולל שני אנשי צוות, למסע של 12 יום שבמהלכו הם יחיו כמו אסטרונאוטים אמיתיים.

״האורחים יחוגו במלון, כ-300 קילומטר מעל הקרקע, ויחוו אפס גרוויטציה לאורך כל שהותם״, אמר לי פרנק בונגר, מנכ״ל החברה. ״אנחנו גם נבצע פה מחקר חלל אמיתי, כמו גידול מזון בחלל, שאותו ניתן לאורחים שלנו לקחת הביתה כמזכרת. בנוסף תהיה לנו חוויה של מציאות מדומה, שאותה אנחנו מכנים ׳הולודק׳, כמחווה לסטאר-וורז. ובסוף, כשהאורחים שלנו יחזרו הביתה, לכדור הארץ, נעניק להם קבלת פנים של גיבורים״.

כשנשאל לגבי המגורים, בונגר אמר שהם יהיו טובים בהרבה מאלו בתחנת החלל הבינלאומית (ISS). ״אצלנו, בניגוד לשם, יהיה מאוד נקי, מצוחצח למראה״, חשף. ״כל הטקסטילים והחומרים יוחלפו מדי טיסה, והאורחים יוכלו לשמור על קשר עם האהובים שלהם בבית באמצעות חיבור אינטרנט אלחוטי ומהיר״.

עוד אביזר מגניב שלא תפגשו בריץ קרלטון או במנדרין אוריינטל? המלון יקיף את כדור הארץ מדי 90 דקות, כך שהאורחים יזכו לראות 16 שקיעות וזריחות בכל יממה.
הרעיון הפרוע הזה נוצר על ידי ותיקי תעשיית החלל שנחושים בדעתם להביא מטיילים לחלל מהר יותר - ובמחיר נמוך יותר - מאי פעם. ״באופן היסטורי, תיירי חלל שטסו לתחנת החלל הבינלאומית, התאמנו בערך שנתיים לפני הטיסה״, אומר בונגר. ״אנחנו קיצרנו אתהתהליך הזה לשלושה חודשים, מה שהופך אותו לנגיש יותר מבחינה כלכלית״.

למרות שפרטי תהליך האימון טרם הושלמו, בונגר אומר שהוא יתרחש בשלושה שלבים. בשלב ראשון, יהיה קורס מקוון שיימשך חודש, אחריו 4-6 שבועות של אימונים ביוסטון, טקסס, והשלב האחרון יתקיים בתחנת אורורה. אחרי שישלימו את ההכשרה, האורחים יקבלו אישור שישמש אותם בנסיעות עתידיות כשייפתחו אפשרויות נוספות להרפתקאות בחלל. ״אנחנו מקווים שהאישור הזה ישמש את תעשיית החלל״, ציין בונגר.

אז כמה יעלה לחיות כמו אסטרונאוט למשך שבועיים? סכום מסחרר של 9.5 מיליון דולר. לאדם. ״זה אולי נשמע הרבה״, מודה בונגר. ״אבל החבר׳ה שטסו לתחנה הבינלאומית שילמו בין 20 ל-40 מיליון דולר, ואחד המתחרים שלנו, ביגלו ספייס, מבקש סכום שמגיע לשמונה ספרות״.

תחנת החלל אורורה. חופשה של 12 יום בחלל. צילום: מתוך האתר

תחנת החלל אורורה. חופשה של 12 יום בחלל. צילום: מתוך האתר

עבור אלו שעשרה מיליון דולר מכבידים להם על הכיס, דעו שכרגע ניתן לשלם מקדמות של 80,000 דולר - שיוחזרו במקרה של ביטול - עבור שהייה עתידית בתחנת אורורה. המסע הראשון צפוי לצאת בסוף 2021, ולקבל את פני האורחים הראשונים ב-2022.
״רשימת ההמתנה נפתחה בתחילת אפריל״, אומר בונגר. ״יש הרבה התלהבות מהחלל כרגע, זאת רק תחילתה של התעשייה״.

למרות שמלון החלל הוא השלב הראשון ברשימה המתארכת של משימות העומדות בפני אוריון, הם כבר התחילו לחשוב קדימה על פרויקטים כמו הדירות הראשונות בחלל. ״אנחנו מניחים שאלה כמו הימים הראשונים של תעשיית התעופה המסחרית, שנראתה בזמנו כמו רעיון מטורף״, אומר בונגר. ״אבל אחרי שנה או שנתיים, זה הפך לשגרה. המטרה שלנו היא לגרום לטיסות לחלל להיות אפילו יותר אפשריות כלכלית עם הזמן״.

 

לכתבה בפורבס ישראל

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: