אפשר לספור על שתי כפות ידיים את בתי המלון המיוחדים בארץ, כאלו שיש בהם משהו מעבר לפינוק ולנוחות. אחד מהם הוא גליליון. מה שהופך אותו למיוחד, בעיני, הוא התוכן והקולינריה וכל זה לצד כמה משמורות טבע מדהימות – שמורת החולה ואגמון החולה הסמוכים.

המלון מעולה לזוגות שמחפשים חופשה מפנקת אבל כזו שיש בה יותר מחדר או ספא, מפנקים ככל שיהיו. בזכות הטבע הסובב והאגמון מרקט החדש, הוא מתאים גם למשפחות או לקבוצה של חברות או חברים כי כל אחד ואחת, בראשם הילדים, יוכלו למצוא מה לאכול לפני או אחרי הטיול ומה לעשות.

בסופ"ש שבו שהינו במלון החדש והמעוצב, התקיים פסטיבל יין חביב במתחם אגמון מרקט, שהיה מוקדש ללוקאל פטריוטיות והשתתפו בו רק יקבים מאזור הגליל והגולן. וכדי לא לשתות על בטן ריקה – בכל זאת, היו יותר מ-20 יקבים לטעום – שמחנו שהמרקט מציע שלל דוכני אוכל ואפילו כמה מסעדות (קפה נמרוד הנפלאה ומסעדת GALLIANO האיטלקית של השף גיא בן שמחון).

צילום: שלומי מוצפי

שנייה לפני שפשטנו על המרקט, התלהבנו מהחדר, שהציע נוף לאגמון החולה וללהקות של עגורים שחצו את השמיים ממש מול המרפסת שלנו. אין כמובן נדידת בעלי כנף לאורך כל השנה, אבל כשיש – זה המקום להיות בו. לאחר מכן התעניינו בסיורים מודרכים שיוצאים מהמלון ליקבים באזור ולאטרקציות נוספות, סדנאות יין, סדנאות שף ועוד, שכן הקונספט הוא ערך מוסף ושילוב כוחות אזורי. בקיץ יש בריכה מרווחת ופעילה ויש גם כדור פורח ענקי שרואים גם מהכביש (בתשלום נוסף). בחורף אפשר ליהנות גם מטיפולי ספא, סאונה וחמאם תורכי.

צילום: אלירן אביטל

כשהגענו למקום, באגמון מרקט כבר ניצבו שורות של דוכני יין של היקבים הרי הגליל, דלתון, לוי, אסף, מילס, שטרן, הר אודם, רימון, גליליאו, סקוריה, אור הגנוז, חרשים, לוריא, זמר, שמאי ועוד (50 שקלים לכרטיסייה של 10 טעימות יין). התחלנו סבב טעימות במסגרת הפסטיבל (שייערך בממוצע אחת לחודש. כדאי להתעדכן מראש באתר של המרקט). אהבתם יין מסוים? את הקנייה עצמה עורכים בחנות היין היפה "אדום ולבן", שמציעה מבצעים שווים על יינות אזוריים.

צילום: רון חכמון

כדי לא להישאר רעבים סקרנו את כל 4,000 המטרים הרבועים של השוק המקורה, שפועל מידי יום כולל בשבת (בשישי רוב הדוכנים נסגרים ב-16:00 ונפתחים שוב בשבת בבוקר), במטרה לקבל החלטה מושכלת ומאוזנת. לאחר דיון ער "איפה כדאי לאכול" אכלנו בבסטה הירושלמית של אביב משה שתי מנות נפלאות של בשר בבישול ארוך בלחם פרנה טעים ועסיסי, אחר כך המשכנו גם לקינוחים במאפיית הבוטיק La Farina ולפטיסרי וונדרלנד - קונדיטוריה מארץ הפלאות ובה הקינוחים הכי יפים ומושקעים שראינו (כדאי לעקוב אחריהם, הם מעלים יצירות מדהימות לרשתות החברתיות). אגב, בסוף החופשה הזוגית, רגע לפני שנסענו הביתה לילדים, העמסנו להם המבורגרים וצ'יפס בדוכן Bear Burger ועוגה טרופית יפהיפה בפטיסרי.

במתחם יש גם דוכן צ'ורוס, לה שקשוק המציע שלל שקשוקות, בת הרים - מחלבה גלילית,  בוטיק שוקולד שולמן, אישתלה - שווארמה ופלאפל בסגנון תורכי, פיקניקים - סלי פיקניק חמים וקרים, ארוזים בצידנית רכה או במארז מהודר עם כל מה שצריך כדי לצאת לטבע וליהנות מחוויה טעימה (מושלם למשפחות עם ילדים אנרגטיים ולטיילים שלא רוצים לפספס אף שקנאי, וכאמור קפה נמרוד המרווח שמציע מגוון ארוחות בוקר, סלטים גליליים, כריכים, פסטות ומאפים, ועוד.

הרעיון הוא שתמיד קורה משהו באגמון מרקט. כך למשל בימי שני ורביעי נערכות פעילויות תוכן והצגות למשפחות ולילדים ללא תשלום, בסופי שבוע מקיימות הופעות חיות (לצד בירה קרה) ובין לבין מתקיימים אירועים קולינריים וקונספטואליים מתחלפים.

צילום: מתת בן שושן

כדי להרגיש בכל זאת שנשמנו את האזור, נסענו כמה דקות דרומה לשמורת החולה (לא להתבלבל עם האגמון) – שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בארץ - כדי לצפות ממש מקרוב בבעלי החיים שממלאים אותה. מלבד הליכה על שביל עץ הצף מעל המים וצפייה מקרוב בשפמנונים, עגורים, מיני אנפות, שקנאים, עדר תאו, שחפיות, נוטריות ועוד, ביקרנו במרכז המבקרים שבמקום ולמדנו על ייבוש החולה שהתברר כטעות מרה, על השיקום ועל נדידת בעלי הכנף דווקא כאן. היה מרתק ומעשיר במיוחד בחורף, כשהנדידה נמצאת בשיא תפארתה.

מלון גליליון, על כביש 90, בקרבת אגמון החולה, 04-6978008, אגמון מרקט, צמוד למלון גליליון,