לרגל צאת הסרט המדובר "אושן 8", שכולו על טהרת הנשיות, התראיינה הכוכבת שלו, סנדרה בולוק. כצפוי, לצד השיח על הקריירה המרשימה שלה, היא נשאלה לא מעט על אימהות, ולשם שינוי היא גם הסכימה לענות. בולוק היא אמא לשני ילדים וסביר להניח שעד לפני כמה דקות הייתי מוסיפה להם את התואר "מאומצים", אבל כעת אני מוותרת עליו, משום שבולוק בכבודה ובעצמה ביקשה כך.

בראיון, שנערך ל- InStyle magazine, סיפרה בולוק על בנה לואיס בן השמונה ועל בתה ליילה בת החמש, שאת שניהם אימצה מבתי יתומים. על לואיס אמרה שהוא "חכם ונדיב. ראיתי את זה כשהושיטו לי אותו. היה בו רושם רוחני, ואני מיד חשבתי 'אני מקווה שאני לא אהרוס את זה'". על ליילה סיפרה שהיא "פשוט לא פוחדת. היא לוחמת, וזו הסיבה שהיא כאן היום. היא נאבקה לשמור על הרוח שלה ללא פגע. הו, אלוהים, מה היא עומדת להשיג. היא תביא לשינוי אמיתי".

עוד נשאלה בולוק על העיסוק הרב שלה למען קידום אימוץ בארצות הברית. לדבריה המצב משתפר, אך עדיין יש הרבה יותר מדי ילדים שמחכים שיאמצו אותם. "אתה יכול להיות רפובליקני, דמוקרטי, או מה שלא תהיה, אבל אל תדבר איתי על מה שאני יכולה או לא יכולה לעשות עם הגוף שלי, כל עוד לא דאגת לכל ילד שאין לו בית או שסובל מהזנחה או התעללות. הנושא הזה מעלה לי דמעות בעיניים".

לסיום ביקשה בולוק: "בואו נתייחס לילדים האלו כ'הילדים שלנו' ואל תקראו להם 'הילדים המאומצים שלי'. הרי אף אחד לא אומר 'ילד ההפריה שלי' או 'ילד הלכתי לבר ונדפקתי''. בואו פשוט נקרא להם 'הילדים שלנו'".

נשות הקאסט של אושן'ס 8

נשות הקאסט של אושן 8

הבקשה הזו של בולוק היא לא סתם קטנונית ורגישה. הרי כולנו יודעים עד כמה למילים יש כוח להשפיע על כל הערך העצמי של האדם ואי לכך על כל מסלול החיים שלו, וההתייחסות לילד כאל מאומץ מפחיתה מהקשר שיש בינו לבין הורים – ושלא בצדק.

הסופרת לורה ווילארד התייחסה לנושא כבר ב -2015, כשהיא ציינה כיצד השפה שבה משתמש ההורה המאמץ יכולה לעשות הבדל עצום. כך, לדוגמה, היא ביקשה לא לשאול אותה אם היא מתכננת להביא ילדים משלה, כי הילדים האלו הם שלה.

אמנם לנו זו יכולה להראות התעסקות עם הפרטים הקטנים והלא חשובים, אבל אצל המשפחות האלו, שבהן נעשית המון עבודה על היקשרות ויצירת תחושת ביטחון ושייכות, הניסוחים והמילים יכולים לעשות את כל ההבדל. וכמובן שמעבר לזה אף פעם לא תזיק לנו תזכורת לכך שמשפחות מגיעות בכל מיני צורות, צבעים, מינים וקשרים, ואין אף אחד שיש לו את הסמכות להחליט מה היא הצורה הנכונה ביותר.