לפני קצת פחות מחודש התבשרנו על לידתו של יורש העצר הג'ינג'י (בפוטנציה), בנה של מייגן מנתצת המוסכמות, והראשון לשמו ארצ'י הריסון מאונטבטן וינדזור, והנה כבר משתרבבת לה מיני שערורייה הקשורה בהוריו. ואיך לא כשכל העולם נושא עיניים בהערצה אל הזוג הפמיניסטי המוצהר הראשון במשפחת המלוכה?

מאז שנחתה מייגן מרקל בארמון בקינגהאם, נדמה היה שהיא הפיחה רוח חדשה במשפחה המקובעת. היא דיברה כמה וכמה פעמים בראיונות על האג'נדה הפמיניסטית שהיא חיה על פיה, והצהירה שהיא לא מתכוונת לחיות על פי חוקים מיושנים ותכתיבי בית המלוכה, והיא כמובן לא שכחה לציין לשבח את בעלה הפמיניסט ששותף לאותן דעות ואפילו הרבתה להחמיא לו בנאומיה השונים. גם אחרי שילדה את בנם, מקורבים לבני הזוג המשיכו לצעוק מתחת לכל עץ רענן עד כמה אבא הארי מעורב וציינו שהנסיך "מחליף חיתולים" ומעוניין לחלוק במשימות גידול הילד "באופן שוויוני לחלוטין". אממה כנראה שלא הכל נוצץ בממלכת ווינדזור, כי כבר השבוע טס הנסיך הארי לחו"ל בפעם השנייה החודש, ולהזכירכם שארצ'י רק בן כמה שבועות, כן?

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

האבא הטרי טס לרומא להשתתף באירוע פתיחת טורניר הפולו עם חברו הקרוב נאצ'ו (איגנסיו) פיגרס. הנסיך, שהגיע לאירוע על מנת לתמוך בקרן הצדקה שהוא מקדם, נאלץ לעזוב את אשתו ובנו לארבעה ימים. מכיוון שהוא כבר הספיק לבקר גם בהולנד מאז לידת בנו, אחד העיתונאים באירוע שאל את חברו הקרוב: "לא הרבה אבות טריים טסים לחו"ל שבועיים אחרי הלידה. מה למייגן יש להגיד על זה?". פיגרס כמובן זעם על העקיצה והגן על הארי: "זאת ההנחה שלך, אני אב לארבעה ילדים ולפעמים התפקיד מחייב. הוא אבא נהדר והוא כאן למען מטרה נעלה. אני לא רואה שיש כאן בעיה".

לשם ההגינות, ראוי לציין כי הארי השתתף בטורניר על מנת להעלות מודעות לקרן הצדקה שהוא מקדם, שמטרתה היא לגייס כספים לילדים באפריקה שנפגעו מנגיף ה-HIV, וברור שמדובר במטרה נעלה וחשובה. אבל בעידן בו עדיין תוקפים נשים כמו איימי שומר על כך שבחרו לחזור לעבוד מהר מהמקובל, האם זה לגיטימי שזוג ששם לעצמו לקדם ערכים פמיניסטי משמר את המוסכמות הישנות על פיהן הגבר חוזר מהר לשגרה ולעיסוקיו והאישה נשארת בבית צמודה לתינוק? ומעבר לכך, האם זו לא חובתו של הארי שהבטיח לחלוק במשימות גידול הילד "באופן שוויוני לחלוטין" להישאר לצד אשתו ואכן לחלוק בפועל במשימות "באופן שוויוני"?

בינתיים הארי כבר הספיק לחזור ללונדון ונצפה על טיסה מסחרית, כיאה לאג'נדה הצנועה שלו ושל מייגן. לא ברור מה הדוכסית עצמה חושבת על הסיטואציה אבל אנחנו בטוחים שגם אם ההבלחות של הארי לחו"ל אכן עצבנו אותה, היא לא היססה לומר לו את דעתה.