כמה פעמים קרה לכן שהסתובבתן במחלקת הגברים בחנות בגדים ומצאתן פריטים שקרצו אליכן הרבה יותר מהקולקציות במחלקת הנשים? זוכרות מה עבר לכן בראש בזמן שבחנתן משהו "גברי" שאהבתן? גם אם לא ספגתן איזו הערה פשטנית או מבט המום מצד המוכרים, כנראה שהיה איזה קול פנימי ספקני שהשמיע את המוסכמות החברתית הזו גם אצלכם. וכמובן שעל גברים שמחפשים ג'ינס צמוד חדש במחלקת הנשים עובר תהליך דומה ואולי אף מחמיר יותר. בסופו של מסע שופינג, מה הסיכויים שאותה חולצה שאהבתן ממחלקת הגברים מצאה את עצמה לבסוף חוזרת איתכן הביתה?

עוד באון לייף:

בינינו, לא צריך ללמוד עיצוב אופנה כדי לראות שבהרבה מקרים – זה לא שהתפירה נועדה במיוחד לכתפיים גבריות או שהגזרה מותאמת במיוחד למותניים הנשיות. יתרה מכך, ההבדלים בין גופן של נשים שונות יכולים להיות הרבה יותר משמעותיים מאשר ההבדלים בין גוף של גבר לשל אישה. אם להתעלם מההגדרות החברתיות המקובעות, הגיע הזמן שנבין שזה לא משנה אם הטי-שרט עם ההדפס הספציפי שרצית נמצאת בצד של הבנים, והמחסום היחיד שעוצר מבעדנו לקחת משהו מהמחלקה ההופכית לעמדת הקניה - כבר צריך להיפרץ.

זארה בקולקציה לא מגדרית

והנה לנוחיותנו, צעד משמעותי ראשון שמגיע מאחת מרשתות הביגוד הכי גדולות ואהובות בעולם – זארה. החברה השיקה בימים אלו קולקציה חדשה לכל המגדרים, בה כל הבגדים מיועדים לנשים, גברים וכל מה שביניהם באותה המידה. ג'ינסים, סוודרים, סווטשירטים ושורטס שמגיעים בגזרות רחבות ומשוחררות יחסית ואמורים להתאים לכל מין ומגדר. את כל אלו תמצאו תחת קטגוריה חדשה באתר, "Ungendered" או "לא מוגדר", שבתקווה תמשיך ותתמלא בפריטים חדשים גם בהמשך.

זארה בקולקציה לא מגדרית

הקולקציה הלא-מגדרית החדשה. צילום: אתר זארה

בבגדים שבקולקציה הזו אין חידוש או אמירה מיוחדת. מדובר בפריטים פשוטים ונוחים שאת דומיהם ראינו כבר מיליון פעם מככבים בחנויות בייסיק או מונחים כפילרים על מדפי החנויות. אולם הפן המרענן שזארה מביאים מגיע מהשינוי בהגדרות שכולנו הורגלנו אליהן מגיל צעיר. פתאום נוסף צבע ביניים בין הקצה הגברי לקצה הנשי, שנותן ביטוי לעוד כמה גוונים של אפור על הקשת המגדרית. שכן החולצות המנצנצות, הג'קטים המחוייטים או הג'ינס הצמוד לא בהכרח מדברים אל כל אישה, אבל זה לא בהכרח הופך אותך לפחות נשית. רבות ורבים יעדיפו בגדים משוחררים ונוחים - לא מחייבים מגדרית, או אופנתית. אם לנקוט באופטימיות זהירה, אפשר אפילו לקוות שהאמירה הזו של זארה היא עוד צעד קטן לעבר החופש.