אין ספק שהעולם צריך יותר קמפיינים ופרסומות תחת כותרות כמו "תאהבי את הקימורים שלך". כל דבר שמעודד קבלה עצמית ודימוי גוף חיובי, עוזר לאזן את חוסר השפיות שמקרינות לנו 99% הפרסומות האחרות. אבל הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, ולפעמים גם כותרות כאלו יכולות לצאת עקומות ופוגעניות, כשלא חושבים עד הסוף על מה שהן מתארות. זה בדיוק מה שקרה בפרסומת חדשה של זארה.

במהלך החודש החולף צצו בחלק מחנויות הרשת פרסומות קטנות שמטרתן היתה ככל הנראה לקדם דגם ג'ינס חדש, "Body Curve Jeans" (ג'ינס קימורים). שתי דוגמניות בג'ינס וטי שירט הוצגו לצד הכותרת "תאהבי את הקימורים שלך", ולרגע נדמה שמדובר בחגיגה לדימוי גוף חיובי. הבעיה? שתי הדוגמניות המוצגות נראות בדיוק כמו הדוגמניות שאנחנו בדרך כלל רואים אצל זארה או בכלל – הן רזות (מאוד).

זארה פרסומת לג'ינס קימורים

הפרסומת שהכעיסה את הרשת. צילום מסך מטוויטר

"קימורים? איפה? זארה, תנו לי לדבר עם מחלקת הפרסום שלכם" נכתב בטוויטר, וזוהי עוד אחת התגובות העדינות יותר. "אתם בטח צוחקים עליי", כתבה מגיבה אחרת. ובאמת, ממש מצחיק לחשוב באיזה עולם חיים אנשי הפרסום של זארה אם זה מה שנחשב בעיניהם למקומר – מצחיק, עד שזה הופך להיות בעיקר מכעיס. "זה מסוג הדברים שגורמים לבת ה-15 שלי, מידה 8, לחשוב שהיא שמנה", כתבה אחת המגיבות. המילה "Curves" כבר הפכה למילה נרדפת למידות גדולות ולשומנים בהקשר הכי חיובי שיכול להיות, מה שהופך את הקישור שלה לשתי דוגמניות במידה 36 במקרה הטוב ללא פחות מהזויה.

ואמנם, התגובה הנגדית שגררה הפרסומת ממבקרותיה ברגע שהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות היתה בעייתית בפני עצמה. הבדיחות שנעשו על הפרסומת הזו היו, בסופו של דבר, על חשבונן של הדוגמניות עצמן. תמונות של מקלות צ'ופסטיקס עם הכותרת "תאהבי את הקימורים שלך", גיף שאישה עם זכוכית מגדלת ש"מחפשת אחר אותם קימורים" ובעיקר אמירות כמו "קימורים? איפה?" – הן פוגעניות כלפי נשים רזות.

החוכמה היא לא לדרוך על נשים אחרות במהלך המאבק, להבין שהוא לא בלעדי לנשים גדולות ושכמעט כל אחת סובלת מדימוי גוף שלילי, גם אם היא "רזה מדי", ולחתור להבנה חברתית שכל צורות הגוף צריכות להיות מקובלות ואהובות באותה המידה. מגיבות אחרות בטוויטר ידעו להיזהר במילותיהן ולקלוע לבעייתיות שבפרסומת של זארה מבלי לפגוע בדוגמניות: "אני מעריכה את העובדה שגם נשים רזות וקטנות יכולות להיות מקומרות, ועם זאת ההשלכות של זה (הפרסומת – נ.ב) על נערות לא הולכת להיות חיובית", כתבה אחת.

וזה בדיוק העניין. גם לנשים רזות יכולים להיות קימורים, אבל נשים כמו הדוגמניות בפרסומת הזו הן לא אלו שלרוב צריכות עידוד לאהוב את הקימורים שלהן. לכתוב את המילה "קימורים" לא מוציאה אתכם מידי חובה כדי להציג נשים שמנות בפרסומות, ולא מאפשרת לכם להמשיך ולהשתמש רק בסוג אחד של דוגמניות רזות ועדיין לרכוב על הגל הרווחי של דימוי הגוף החיובי. זארה, תחשבו שוב.