עקבים גבוהים, מעילי פרווה, נצנצים וחיוכים מאוזן לאוזן – הקמפיין החדש של רשת האופנה Misguided נראה כמו הזמנה למסיבה הכי שווה בעיר, ותכל'ס? יש סיבה טובה למסיבה הזו. קמפיין #MakeYourMark הוא אחת הדוגמאות הכי יפות ומוצלחות לאיך חוגגים יופי נשי לא מושלם אבל שלם ומשחרר, על כל צורותיו וגדליו. ככה צריך להיראות קמפיין אופנה בימינו, וזה הזמן של החברות הגדולות יותר לפתוח את המחברות ולהתחיל לרשום.

"כחלק מתנועת "#KeepOnBeingYou" החדשה שלנו, אנחנו במשימה לעורר השראה בנשים בכל העולם לאהוב את עצמן, למען עצמן, לחבק את הפגמים שלך ולא לשאוף למה שהעולם תופס כ'שלמות'. כי זין על שלמות, היא לא קיימת. אנחנו מקיימים שבועה שלא להוציא בריטוש את הפגמים של הדוגמניות שלנו". כך הציגו באתר החברה את הקמפיין החדש. והתמונות מראות שהם בהחלט מקיימים את השבועה שלהם ועושים עבודה מעולה בלהעביר את המסר.

מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark

 

הדוגמניות שאתם רואים כאן הן לא רק דוגמניות במובן הפרקטי והשטחי של המילה. מעבר לחגיגה של יופי מגוון, לא מרוטש, אותנטי ומלא בביטחון ואהבה עצמית, #MakeYourMark מציע לנו גם להכיר נשים אסרטיביות וחזקות, שמהוות דוגמא מצויינת למסר שמיסגיידד מעבירים – איך לאהוב את עצמך, עם סימני מתיחה ועם שומנים בצדדים, בכל גודל ומידה.

למעשה מדובר בכ-8 דוגמניות שלא עברו בתעלות המקובלות של התעשייה, ולא היו צריכות לעמוד בכל ההגדרות הנוקשות והידועות שלא מאפשרות לנשים כמוהן להגיע לפרונט של עולם האופנה. הן כוכבות אינסטגרם שהצליחו לצבור אלפי עוקבים נטו בזכות עצמן, בלי צנזורות מיותרות ועם המון מסרים קולעים שיידברו אל כל אישה. לכל אחת מהן נפתח עמוד היכרות באתר הקמפיין, וצולם וידאו אינדיווידואלי, מהם אפשר להתרשם לעומק מהנשים שמדגמנות את הבגדים הרבה מעבר ליופיין החיצוני.

פליסיטי הייוורד, לדוגמא, היא לא סתם דוגמנית פלאס סייז יפהפיה. היא הקימה מותג אופנה בשם "Self Love Brings Beauty" – על שם המוטו שלה, שמאמינה ש'פגמים פשוט לא קיימים'. "אנחנו עוברות כל כך הרבה כאישה, דרך הגוף שלנו, דרך הבריאות המנטאלית שלנו. אנחנו כאלו יצורים מדהימים", היא כותבת באתר. "אני מאמינה שפגמים לא קיימים, אני חושבת שפגמים הם משהו שנוצר על ידי המדיה כדי לגרום לאנשים להרגיש חסרי ביטחון ולעשות כסף".

מתוך קמפיין #Makeyourmark

פליסיטי, מתוך קמפיין #Makeyourmark

 

טינאר, או בשמה המלא נטסאי טינארזה דנדג'נה, היא דוגמנית ומועמדת בתחרות "מיס קרביישס" (מלשון Curvy) שנולדה באפריקה וגדלה בבריטניה. היא דואגת לקדם את המורשת שלה לצד האמונה שלה ביופי בכל הגדלים. "חשוב ללמד ילדות צעירות לאהוב כל חלק בהן". על העצמה נשית היא אומרת, "זו היכולת להסתכל על עוד מלכה ולראות את כל הצדדים החיוביים שיש בה".

טינאר, מתוך קמפיין #Makeyourmark

טינאר, מתוך קמפיין #Makeyourmark

 

ניילו, אקטיביסטית וכותבת שמקדמת ביטחון גופני וייצוג של כל סוגי הגזרות והגוף, משתתפת גם היא בקמפיין ומוסיפה לו לא מעט מילות חוכמה. "בחברה יש כל כך הרבה חוקים שלא נאמרים והסכמות לגבי הכל. אני חושבת שכולנו צריכות להעריך את כמה רחוק שהתקדמנו. העצה הכי טובה שקיבלתי היתה להפסיק להלקות את עצמי על כל דבר".

נילו, מתוך קמפיין #Makeyourmark

נילו, מתוך קמפיין #Makeyourmark

 

ג'ייד לוריס בקלות היתה יכולה להיכנס לקמפיין כזה בזכות המראה שלה לבדו, אך בקמפיין של מיסגיידד בחרו לחשוף את האישיות החזקה שלה מעבר ליופי החיצוני. "אם את בטוחה מספיק כדי לקדם את עצמך, זה עוזר לנשים אחרות ובייחוד לדור הצעיר היותר", היא אומרת. דבר נוסף שהם לא פחדו לחשוף הוא סימני המתיחה היפהפיים שלה, שבכל קמפיין אופנה שגרתי היו יוצאים מהתמונות בעריכה.

מתוך קמפיין #Makeyourmark

ג'ייד, מתוך קמפיין #Makeyourmark

 

גם דוגמנית כמו אמילי בדור, שמככבת גם בקמפיינים של חברות גדולות, נראית אחרת לגמרי בתמונות שצולמו למיסגיידד. הרגליים הלא-חלקות, הבטן שקצת יוצאת, הנמשים המהממים – אלו דברים שרוב החברות היו מוציאות מהתמונה. איזה מזל שמיסגיידד בחרו לעשות את זה אחרת, וכל כך נכון.

אמילי, מתוך קמפיין #Makeyourmark

אמילי, מתוך קמפיין #Makeyourmark

 

"הייתי חייבת ללמוד לאהוב את הגוף שלי, ואת האופן בו הוא השתנה לאורך השנים", אומרת הדוגמנית סם רוזוול בסרטון שלה. "סימני מתיחה הופיעו על הגוף שלי כבר כשהייתי מתבגרת. צלקות, סימני לידה, וכל מיני סוגים של פגמים – הם מספרים סיפור".

#MakeYourMark הוא הרבה יותר מסתם קמפיין 'מרענן'. הוא מציב עובדות בשטח. הוא מסמן וי על כל הדברים שאנחנו רוצות לראות כשמוכרים לנו בגדים – דוגמניות בכל צורות הגוף וצבעי העור, בלי ריטושים ובלי איפור מוגזם, שאפשר להסתכל עליהן בהערצה ולא רק בגלל איך שהן נראות, והכי חשוב – בלי בולשיט, בלי סיסמאות נבובות ובלי הבטחות שנזרקות לאוויר בלי לקיים. כשזה נראה ככה, גם הבגדים נראים מדהים. ככה זה צריך להיראות, ומהיום, זה צריך להיות הסטנדרט. זארה ו-H&M – צפו ולמדו.

מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark

אלי מתוך קמפיין #Makeyourmark

אלי. מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark

נלי, מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark

מתוך קמפיין #Makeyourmark