מה אתם רואים בתמונה? לכאורה, יש כאן חבורה של דוגמניות מצולמות בים. הן יפהפיות, הן סקסיות ובגדי הים נראים עליהן מצוין. שום דבר שלא ראינו כבר בעבר. אז למה בכל זאת כל כך הרבה אנשים מתרגשים מהקמפיין החדש הזה של חברת בגדי הים "Moana"?

למראית עין, הקמפיין החדש של חברת בגדי הים מואנה נראה שגרתי לחלוטין, כמעט כמו רוב הפרסומות לביקיני שראינו בעבר. אבל אם נכנסים לרזולוציות עמוקות יותר, מגלים שהחברה הזו עשתה מהלך שבאמת ראוי לתשואות – הקמפיין כולו פורסם ללא ריטוש, ובלי אף נגיעה של פוטושופ.

"הקמפיין החדש שלנו עשה מעל ומעבר כדי להיות הכי קרוב למציאות שאפשר", אמרה קארינה אירבי, מקימת המותג בראיון לרגל פרסום הקמפיין. "למעט תיקוני צבע, לא עשינו שימוש בפוטושופ".

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של חברת "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

 

מואנה (כן, כמו הסרט של דיסני), הוא מותג בגדי ים שזוכה להצלחה נאה בשנים האחרונות – כשקמפיין חדש עולה, הקולקציות החדשות של המותג נחטפות ומגיעות לגמר המלאי לרוב תוך פחות מ-45 דקות. הוא זוכה להצלחה בין היתר בזכות המקימה והפנים שלו, קארינה אירבי (28) – מעצבת ודוגמנית בגדי ים אוסטרלית שמככבת בקמפיינים בעצמה (וגם בקמפיין הזה). אירבי הקימה את מואנה בעזרת 800 דולר שהלוותה מאביה אחרי שפוטרה מחנות גלישה בה עבדה לפני 7 שנים – היום יש לה מיליון עוקבים באינסטגרם והיא נחשבת לאושיית רשת נערצת, מעבר להצלחתה העסקית.

אירבי אמנם יפהפיה, אבל סביר להניח שלא הייתם רואים אישה כמוה בקמפיינים אחרים לבגדי ים. היא כבר קיבלה תגובות מגעילות לא פעם ולא פעמיים שביישו אותה על משקלה ועל השינויים שעובר גופה – אירבי מדגמנת בעמוד האינסטגרם שלה משטר של 4 אימונים בשבוע ותזונה בריאה, והיא לא מפחדת להתגאות בהישגים שלה, שלאו דווקא מתבטאים בגוף דקיק יותר. לדוגמנית הזו חשוב בראש ובראשונה להדגים אורח חיים בריא, דימוי גוף חיובי ומקבל ואהבה עצמית. כך שלמרות שכיום היא "נראית יותר שמנה" מבעבר, היא מצליחה לאסוף אחריה עוקבים ולעורר הערצה יותר מאי פעם בעבר.

קארינה אירבי. מתוך הקמפיין של "מואנה"

קארינה אירבי. מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

קארינה וחברות, מתוך הקמפיין של "מואנה"

 

קארינה לא עומדת לבדה בראש הקמפיין הזה. היא גייסה אליה עוד נשים שמובילות מהלך דומה ברשתות החברתיות, ביניהן גם ג'ורג'יה גיבס וקייט ווייסלי – דוגמניות לדימוי גוף חיובי אשר מציגות מצד אחד תמונה מציאותית ואנושית בהרבה מהדוגמניות שהתרגלנו לראות בבגדי ים על שלטי חוצות, ומצד שני מדגמנות בעצמן אורח חיים בריא יותר, מלא בקבלה ובאהבה עצמית.

החברה בחרה לקרוא לקמפיין "Who Runs the World" ושאבה השראה ברורה משירה של ביונסה באותו שם (כשהתשובה לשאלה הזו בשיר היא כמובן "Girls"). ברוח השיר הזה, אולי ההמנון הפמיניסטי הכי גדול של העשור הנוכחי, מואנה רוצות להציג בקמפיין הזה תמונה אמיתית יותר של נשים, מבלי לכפות על הגוף שלנו סטנדרטים מנותקים מהמציאות שמסבים לנו כנשים רק נזק. אנחנו בשליטה, ואנחנו נחליט מה יפה ואיך גוף של אישה "צריך" להיראות.

"אנחנו מגיעות בכל הצורות, בכל הגדלים, יש לנו שיער ארוך, יש לנו שיער קצר, יש לנו עור כהה, יש לנו עור בהיר, אבל אנחנו יפות ואנחנו משחקות אותה, ואנחנו דובקות זו בזו כמו צבא. וזה דבר די מדהים", אמרה אירבי בראיון. "אנחנו לגמרי בקטע של להשוויץ בדיוק במה שיש לך, לשחק אותה עם חיוך ופשוט להיות את, בלי השוואות – כי עם כמה שזה נשמע קיטשי, בסופו של יום, ביטחון הוא הדבר הכי יפה שאישה יכולה ללבוש".

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

 

וזה נכון. מעבר לעובדה המדהימה שהקמפיין הזה צולם בלי נגיעה של החלקה, טשטוש או עיוות של גופן של הדוגמניות, דבר נוסף שהקמפיין הזה עושה בצורה נפלאה הוא להציג צורות גוף שנדיר לראות בקמפיינים של עולם האופנה, קל וחומר בצילומי ביקיני.

ירכיים עבות, תחת גדול, שומנים וכפלים – אף אחד מאלה לא נעדר מהקמפיין הזה, כשבחלק מהתמונות ניתן לראות נשים שונות לחלוטין בצורתן לובשות את אותו עיצוב. איכשהו, או יותר נכון בזכות עבודה מקצועית של המותג שבאמת ניתן להתגאות בה, על כולן זה נראה ממש מצוין.

במאמר מוסגר יש לומר שראינו כבר קמפיינים מגוונים יותר, ובולטים בהיעדרם צבעי עור כהים יותר (או בכלל ייצוג לנשים שאינן לבנות), כמו גם מידות גדולות יותר. אבל הפואנטה היא בראש ובראשונה להראות איך ביקיני יכול להיראות טוב גם בלי טיפה של פוטושופ, ובתור צעד ראשוני הוא בהחלט מספק את הסחורה.

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

 

"אני כל כך מודה לכן על זה, ממש בכיתי", כתבה מגיבה אחת על הקמפיין. "כל החיים שלי נאבקתי עם דימוי הגוף שלי ואני עדיין נאבקת. אבל לראות את התמונות האלה גרם לי להרגיש טוב יותר עם עצמי ועם הגוף שלי". כנראה שיש המון נשים שמזדהות עם התחושו האלו, גם אם לא בצורה כל כך מובהקת או אפילו מודעת. ובדיוק בשביל זה קמפיין נטול פוטושופ, מייצג ומציאותי יותר, דווקא כזה חושפני ודווקא בבגדי ים – בדיוק בשביל זה תמונות כמו אלו שמופיעות בקמפיין של חברת מואנה הן חשובות. אז תכינו את הביקיני וניפגש בחוף.

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של חברת "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"

קמפיין לבגדי ים ללא פוטושופ

מתוך הקמפיין של "מואנה"