אנחנו נוטים לחשוב שהאינסטגרם הוא בעיקר מקום שבו צעירות וצעירים משוויצים בבגדי ים שלהם בשלל נופים אקזוטיים. אבל מסתבר שיש גם לא מעט נשים לא צעירות בכלל, שדווקא שם מוצאות את המקום שבו הן יכולות להביע את היצירתיות, האופנתיות והנשיות שלהן. למעשה, התופעה של נשים בנות שישים פלוס שהופכות לכוכבות אינסטגרם הולכת ומתחזקת, והן צוברות עוקבים שלא היו מביישים גם נטע נטע אלחמיסטר (טוב, בעצם אולי אותה כן, אבל ממש רק אותה).

אחת המובילות של הטרנד הזה היא לין סלייטר, עובדת סוציאלית ומרצה באוניברסיטה, שבזמנה החופשי גם מדגמנת ומנהלת חשבון אינסטגרם בעל למעלה מחצי מיליון עוקבים.

"אני מתרברבת בו", אמרה סלייטר לאתר women in the world. "אני לא בת 20 ואני לא רוצה להיות בת 20, אבל אני חושבת שאני ממש מגניבה. וזה גם מה שעולה לי בראש כשאני מעלה תמונה".

"הדימוי של איך נשים מבוגרות צריכות להראות השתנה מאוד בשנים האחרונות", אמר ל-New York Times ארי סת' כהן, בלוגר אופנה שמרבה לעסוק בסטיילינג ואופנה בגיל השלישי וכעת גם יוצר דוקומנטרי בנושא. "אם הן היו אופנתיות בנעורים שלהן, הן יהיו אופנתיות גם היום. הן ממשיכות להיות מי שהן".

סלייטר טוענת שאחת מהסיבות לכך שנשים מבוגרות הפכו להיות פופולריות הן בעולם האופנה והן ברשתות החברתיות, היא משום שהצעירים של היום פחות מקובעים על סטראוטיפים. "לצעירים אין את אותן דעות קדומות שיש לאנשים מבוגרים יותר – הם לא אוהבים לקטלג".

 

ההצלחה לה זוכות הפאשניסטות המבוגרות מתחילה להשפיעה גם על תעשיית האופנה. הרי רק לאחרונה דיווחנו על כך שאותה תעשייה שכל כך מקדשת נעורים קיבלה בהתרגשות את חזרתה של איזבלה רוסליני לתפקיד הפרזנטורית של לנקום – אותו תפקיד שנלקח ממנה לפני 23 בטענה שהיא "מבוגרת מדי" למותג. עם זאת מוקדם עדיין לקבוע האם מדובר בשינוי משמעותי בתפיסות שלנו, או אולי רק בטרנד חולף שסופו להיעלם כמו שהוא בא.

בינתיים, כדאי אולי לשמוע לעצה של דורי ג'קובסון, שפנפנת פלייבוי לשעבר, בת 83, שמדגמנת הלבשה תחתונה בחשבון האינסטגרם שלה: "תלבשו מה שבא לכן. אין כזה דבר 'לא מתאים לגיל'".