בשנים האחרונות שבועות האופנה הפכו לאירועים בהם הבגדים הם רק הדבר הזה שמקשט את הגימיקים הקיצוניים שנועדו לגנוב את תשומת הלב. חברות האופנה מחפשות דרכים יצירתיות להיות אלו שידברו עליהן, ובעיקר יצלמו אותן ויתייגו אותן באינסטוש, עד שלפעמים נראה שממש אותן חברות שאמורות לסמל שיקיות מאבדות את גבול הטעם הטוב.

דוגמה מצוינת לכך ניתן היה לראות ממש לפני יומיים, בתצוגת האופנה של GCDS בשבוע האופנה במילאנו. המותג האיטלקי (שראשי התיבות שלו, בתרגום חופשי, הם: האל לא יכול להרוס אופנת רחוב), הצעיד על מסלולו דוגמניות עם פרוטזות של שד שלישי, שבצבצו בין שני השדיים הטבעיים שלהן.

View this post on Instagram

EVERYTHING THAT HAPPENED AT #GCDSFUTUROBEACH SS19 ON IG LIVE! 🔥

A post shared by GCDS (@gcdswear) on

בראיון ל- Women's Wear Daily, סיפר המנהל האמנותי של GCDS, ג'ולאינו קאלזה, שההשראה לקולקציה היתה עתיד שבו לא יהיו יותר מחשבים והחברה תאלץ ללמוד מחדש איך לעשות דברים ללא עזרה טכנולוגית. "אנחנו קבוצה צעירה - כולנו מתחת לגיל 30 - ורציתי לדבר עם אנשים בגיל שלנו על העתיד ולגרום להם לחשוב על פלסטיק, מחסור במים וסביבה", אמר. "רציתי שהמופע הזה יהיה קריאת השכמה".

לא ממש ברור איך שד שלישי יכול להתריע מפני סכנות העתיד - אלא אם יש פה רמז להיווצרותן של מוטציות - אבל אין ספק שהוא בכל זאת מעלה שאלות קיומיות, בעיקר כאלו הקשורות למרחק שאנחנו מוכנים ומוכנות לעשות על מנת לקבל כותרת בעיתון. ממש כמו ג'סמין טרידוויל, האישה שהתפרסמה לפני מספר שנים אחרי שעברה ניתוח להשתלת חזה שלישי, גם הפעם היה ברור שאף אחד לא ידבר (או יסתכל) על שום דבר אחר מלבד השד הנוסף – הבגדים יהפכו לעניין משני והרעיונות הגדולים על אמירה חברתית יתאיידו באוויר. ואכן, זה מה שקרה.

סביר להניח שמנהלי המותג מסתכלים הבוקר על הידיעות שהתפרסמו אודות התצוגה בשביעות רצון, אך מעניין אם גם אחרי שהמדדים יצביעו על כך שאין עליה במכירות, הם עדיין יאמינו ששד שלישי היה צעד שיווקי חכם.