למרות החיבה הגדולה שיש לקייט מידלטון לבגדי רשתות כמו זארה ומנגו, והנטייה המבורכת שלה למחזר בגדים (כלומר ללבוש אותם יותר מפעם אחת), היא בכל זאת צריכה לספק אינספור הופעות פומביות שדורשות מלתחה בלתי נגמרת. השנה הצטרפה אליה למסעות השופינג גם מייגן מרקל, שאמנם מתהדרת בטעם קלאסי, אך עם זאת איכותי ויוקרתי. לכן אין פלא שלא מעט צרי עיניים תוהים מה המחיר שהבריטי הממוצע נאלץ לשלם עבור המלתחה של השתיים.

ב-cosmopolitan החליטו לעשות סדר בחשבונות ובעיקר בהנחות יסוד, בתחקיר שבדק מאיפה בדיוק מגיע הכסף לארונות מעוררי הקנאה של השתיים. בתור התחלה הם ביקשו להדגיש שממש עד לרגע החתונה, לכלות לא היתה שום גישה לחשבונות המלכותיים, כך שכל הבגדים שהן לבשו עד לאותו רגע שבו הן צעדו בכנסיה מומנו מכספן. זה כולל, בין השאר, את שמלת הנשף המפורסמת של ראלף ורוסו אותה לבשה מייגן לתמונת האירוסים הרשמית הזו:

אבל כמובן שהשמלה הזו היא עוד כסף קטן לעומת שמלת הכלה של מייגן, של בית האפנה ג'יבנשי, שעל פי הערכות עלתה 265 אלף דולר. רגע לפני שאתם פותחים בגיוס המונים עבור מייגן, כדאי לזכור שעד שהיא פגשה את הארי היא היתה שחקנית די עסוקה (גם אם לא מאוד מצליחה), והונה האישי נמדד בלמעלה מ-7 מיליון דולר, כך שהיא היתה יכולה להרשות לעצמה להתפרע עם שמלת חתונה מושקעת במיוחד.

 

המקרה של מידלטון קצת שונה, אבל גם פה לא צריכה להירשם דאגה: מידלטון עצמה אמנם עבדה בעסק המשפחתי, אבל מדובר בעסק משפחתי שמגלגל מיליוני פאונד בכל שנה. למעשה, שוויו של העסק מוערך ב-50 מיליון דולר והונה של קייט לבדה מוערך ב-10 מיליון דולר. כלומר, אותו סיפור סינדרלה שניסו למכור לנו, על נערה פשוטה שפגשה בקולג' בחור שבמקרה נולד נסיך? להד"ם. משפחת מידלטון אמנם לא אחזה בשום תואר אצולה, אבל הם בהחלט לא משפחה בריטית ממוצעת. לכן גם לא היתה להם בעיה לממן את שמלת הכלה שלה, אותה הכינה שרה ברטון לאלכסנדר מקווין, ששוויה עומד על 400 אלף דולר.

View this post on Instagram

Thank you so much for all the lovely messages wishing The Duke and Duchess a happy sixth wedding anniversary. ?PA.

A post shared by Kensington Palace (@kensingtonroyal) on

ברגע שמייגן וקייט הצטרפו למשפחה, הן כבר זכו ל"כסף לבזבוזים", אבל אפילו הוא, ברובו, לא מגיע מכספם של משלמי המיסים האנגלים. מרבית הונם של משפחת המלוכה מגיע מאדמות ששייכות להם באופן מסורתי. המפורסמות שבהן הן אלו שבמחוז קורנוול - המחוז האנגלי הראשון שהפך לדוכסות, ב-1337, כאשר אדוארד השלישי העניק אותו לבנו. מאז, התואר מוענק באופן אוטומטי לבנו הבכור של האוחז בכתר באותו רגע. כרגע, כידוע, זה הנסיך צ'ארלס, ובהתאם אחד מתאריו הוא "דוכס קורנוול" וקמילה ידועה גם כדוכסית קורנוול.

אדמות קרנוול מגלגלות כ-28 מיליון דולר בשנה מדמי שכירות (לא רק על דירה בתל אביב משלמים הרבה, מסתבר) שבהם צ'ארלס עושה שימוש למימון הוצאות פרטיות והוצאות שקשורות בתפקידו (טיסות, מסיבות רשמיות וכדומה), והוא גם נעזר בכספים אלו כדי לעזור לבניו – בכל זאת, החיים לזוגות צעירים בלונדון לא זולים.

על פי הדיווחים, בשנה שעברה הארי, וילאם קייט וילדיהם קיבלו ביחד 4.8 מיליון דולר אותם הם חילקו ביניהם כדי לממן את חייהם הציבוריים, הכוללים משכורות, הוצאות משרדיות והוצאות אחרות – בהם גם בגדים. השנה נראה שהסכום הזה יקפוץ ל-6.5 מיליון דולר, כדי לממן את שני חברי המשפחה החדשים (מייגן והתינוק הקטן לואי). סיבה נוספת להעלאת הקצבה היא הרצון של המלכה אליזבת לקחת צעד אחורה בכל מה שקשור לחובותיה הציבוריים, מה שיאלץ את חברי המשפחה הצעירים לקחת חלק פעיל יותר.

כמובן שכמו ישראלים טובים, אנחנו לא יכולים שלא לחשוד בכך שמשפחת המלוכה מקבלת אינספור בגדים בחינם ממעצבים שרק מתחננים שקייט ומייגן ילבשו את בגדיהם ויהפכו אותם לסולד אאוט תוך שניות. אבל מסתבר שהחוקים הנוקשים לא מאפשרים להן לעשות את זה, והן מחויבות לשלם על כל מה שהן לובשות. ההטבה היחידה שהן זוכות לה היא האפשרות לקבל בגדים ממעצבים ולשלוח בחזרה מה שבסופו של דבר לא היה לו ביקוש.

אז אחרי שהבנו מאיזה כסף משפחת וינדזור עושה שופינג, נשארה רק שאלה אחת: מה קורה עם הבגדים שהנסיכות והנסיכים כבר לא חפצים ביקרם? כרגע זה לא ממש ידוע, אבל אם קייט ומייגן יחליטו ללכת בדרכה של הנסיכה דיאנה המנוחה, ונראה שהן בהחלט בכיוון, סביר שהן ישמרו את הבגדים כדי להעניק אותם בסופו של דבר לצדקה – כך בדיוק עשתה דיאנה חודשיים לפני מותה, עם 79 שמלות מעצבים אותן היא תרמה למען חולי סרטן ואיידס. סך הכל היא גייסה 3.25 מיליון דולר מהשמלות – וככל הנראה זה השימוש הכי טוב שאפשר לעשות עם בגדים של נסיכות.