הספר האוטוביוגרפי שהוציאה מישל אובמה, העונה לשם Becoming, יצא בחודש שעבר וכבר נמכר ב-3 מיליון עותקים. כצפוי, הוא גם הספיק לייצר לא מעט כותרות ומסע יחסי הציבור שהיא עשתה לו, ולווה בלא מעט עדויות ווידויים מעניינים שיצאו מתוכו. בין השאר שיתפה אובמה בעובדה שהיא לא חשבה שיש לבעלה סיכוי לנצח את הבחירות לנשיאות ארה"ב, וכן סיפרה על ההפלה שעברה. אבל כנראה שמה שהולך להיחרט מתוך מסע יחסי הציבור המתוקשר הזה הם דווקא זוג מגפיים. אבל אל תזלזלו - ממש לא מדובר בסתם זוג מגפיים.

בשבוע שעבר התראיינה אובמה לשרה ג'סיקה פרקר במרכז ברקליס שבניו יורק. כצפוי משתי אושיות האופנה, השיחה התמקדה בחשיבות הבחירות האופנתיות של אובמה במהלך שהותה בבית הלבן, באופן שבו היא תפסה את תפקידה כמשפיעה אופנתית ובבחירות שלה במעצבים מסוימים על פני מעצבים אחרים. כך, למשל, ביחס לנטייה שלה לבחור דווקא במעצבים לא מוכרים, היא אמרה "את לומדת שיש אנשים שמרגישים שמגיע להם שתבחרי בהם רק בגלל שהם נמצאים בסצנה במשך זמן רב".

אובמה סיפרה לפרקר שבזמן היותה האישה הראשונה, היא הרגישה שלבגדים שהיא לובשת יש לפעמים יותר משמעות מאשר למילים שהיא אומרת או לפעולות שהיא נוקטת, וזה מה שהעניק לה את ההשראה לבחור פריטים של מעצבים חדשים, או של מותגים המזוהים עם מעמד הביניים, כמו J. Crew וטרארגט. "ידעתי שהבגדים שאני לובשת יהיו סוג של הצהרה, אז חשבנו למה לא לנצל את הפלטפורמה הזו כדי להרים מעצבים צעירים, או מעצבים שבדרך כלל לא מקבלים כזו תשומת לב, בגלל שזו אפשרות לשנות את חייהם. זו אחת הסיבות שבגללה בחרנו ללבוש בהשבעה את שמלת הגלימה של ג'ייסון וו".

לעומת האג'נדה הברורה של אובמה, נראה שהנמסיס שלה – מלניה טראמפ, עדיין מתקשה בכל הנוגע לבחירות האופנתיות שלה. כבר שנתיים שהיא מנסה למלא את הנעליים אותם הותירה אובמה, ובינתיים היא מייצרת בעיקר שערוריות, בהן מככבים המעיל עם הכיתוב "לא אכפת לי" בביקור אצל ילדי מהגרים, או עקבים דקים וגבוהים בביקור אצל קרבנות ההוריקן בטקסס.

אבל כמובן שחלק משמעותי בשיחה בין אובמה לשרה ג'סיקה הופנה גם לבחירה האופנתית של אובמה לאותו האירוע ממש: מגפי ברך מנצנצות, משל הייתה מלכת הדראג ציונה פטריוט. "הן פשוט היו מאוד חמודות!", היתממה אובמה על מגפי בלנסיאגה שהיא נעלה, שעולות קרוב ל-4,000 דולר. אמנם אפשר להיות ציניים ולהעיר על הבחירה הנוכחית שלה, שלא בדיוק מתאימה למעמד הבינוני, אך עם זאת אפשר בהחלט גם לפרגן לה.  לאורך שתי הקדנציות של בעלה היא הזניקה את הקריירה של לא מעט מעצבים ועשתה בחירות לא צפויות, אבל בכל זאת היא נאלצה לשמור על כללי לבוש ייצוגיים. עכשיו סוף סוף היא יכולה להתפרע ולהביע את האישיות האמתית שלה – והיא הולכת על זה בגדול. תרתי משמע.

המגפיים האלו, יחד עם יציאת הספר החושפני, ללא ספק ממחישים את השחרור שהיא חווה אחרי שנים שבהן היא נשאה את עול התפקיד. או כמו שהיא ענתה לשרה ג'סיקה פרקר "עכשיו אני חופשיה לעשות מה שבא לי".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

That's a wrap! When I think about all the people who have come out to our events over these past few weeks, I think about a little working-class kid named Michelle LaVaughn Robinson—an ordinary girl who had some tales to tell, some failures and some successes, too. She had a lot to learn, a lot to experience, a lot to give—more than she ever could have imagined. I’ve spent a lot of time thinking about my story lately, and what I keep coming back to is that no matter where we came from, we all share so much. People of all backgrounds, skin colors, and political persuasions can relate to feeling uncertain or overwhelmed. We’ve all been a little frustrated by the slow, frustrating growth necessary to get where we want to go. We’ve all struggled with the balancing act that can take over days, years, or decades of our lives. And I want us all to remember that these are the moments and lessons that make us who we are -- every little twist and turn, every little bump and bruise, and ultimately every joys and every triumph, no matter how large or small. So I hope all of you believe in your story. I hope you recognize that what you see as a weakness might actually be a strength. I hope you recognize the power of your voice. And I hope you remind yourself that there isn't one right way to be an American. There isn’t one way to make your contribution in this country. So thank you all for your part of our story. Thank you for being who you are. And to everyone who’s read my memoir, or come to one of our events, or posted something online, thank you for being on this journey with me. Thank you for helping me continue to become. I hope my story can serve as a boost in your own process of becoming, too. I love you all. #IAmBecoming

A post shared by Michelle Obama (@michelleobama) on

בפוסט שהעלתה אובמה לאחר האירוע, היא כתבה "כשאני חושבת על כל האנשים שהגיעו לאירועים שלנו בשבועות האחרונים, אני חושבת על ילדה קטנה ממעמד הפועלים בשם מישל לוון רובינסון, ילדה רגילה שהיו לה כמה סיפורים לספר, כמה כישלונות וכמה הצלחות. היה לה הרבה ללמוד, הרבה לחוות והרבה להעניק – יותר ממה שהיא אי פעם דמיינה לעצמה".