לפני כמה שבועות כל העולם רעש וגדש – שהרי לא כל יום אנחנו זוכים לראות דוגמניות צועדות בהלבשה תחתונה. טוב, בעצם כמעט כל יום, אבל רק פעם בשנה יש את התצוגה הגדולה של חברת הלנז'רי המפורסמת ויקטוריה'ס סיקרט, ובמהלך שיווקי שעוד ילמדו עליו רבות, הם הצליחו להפוך אותה לאירוע עולמי שמצפים לו, עם שלל דוגמניות מהשורה הראשונה והופעת תורנית של האומן המוביל באותו רגע.

אלא שיחד עם התמונות הנוצצות מהאירוע, מגיעות באופן קבוע גם לא מעט ביקורות, בעיקר על חוסר הגיוון ששולט בתצוגה. אמנם בשנים האחרונות יש ניסיון מזיע ממאמץ לגייס גם דוגמניות שחורות, והשנה יכולנו לראות בה גם את וויני הארלו – הדוגמנית שסובלת ממחלת עור, אבל ככל שזה נוגע לגיוון משקלי, נראה שאין שינוי משמעותי. השנה, למשל, צעדה על המסלול גם ברברה פלווין, שמיד מהרו להציג אותה כיותר עגלגלה משאר הדוגמניות, אבל בהתחשב בעובדה ששאר הדוגמניות דקיקות באופן קיצוני, הרי שמדובר בלעג לרש.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Miss the #VSFashionShow or want to watch it again? Stream the #1 talked-about show on social media on the ABC app, ABC.com & @Hulu!

A post shared by Victoria's Secret (@victoriassecret) on

לפני כמה שבועות, התראיין ל"ווג" אד רזק, מנכ"ל השיווק של חברת האם של ויקטוריה'ס סיקרט, ובין השאר נשאל על היעדרותן של דוגמניות מלאות ושל טרנסג'נדריות בתצוגות. רזק ענה "ניסינו לעשות ספיישל טלוויזיוני לפלאס סייז (בשנת 2000) ולאף אחד לא היה עניין בזה. עדיין לאף אחד אין עניין בזה". האמנם?

לאחרונה, אחת מדוגמניות הפלאס סייז המוכרות בעולם, טס הולידיי, התבקשה להגיב על ההערה של רזק וכמו כן נשאלה האם היתה מסכימה לצעוד בתצוגה המפורסמת בעולם לו היו מציעים לה. "לא הייתי עושה את זה, כי זה לגמרי היה מערער את האמינות שלי", ענתה הולידיי בראיון ל-Mic. בניתי את המותג שלי בזכות האותנטיות שלי. אין לי עניין להיות הסמל לדוגמנית שמנה של אף אחד".

עם זאת, הולידיי הוסיפה שהיא תסכים בתנאי אחד: "אם ויקטוריה'ס סיקרט תרחיב את טווח המידות שלה למידות שאני באמת אוכל ללבוש, אם באמת יהיו להם קמפיינים שמציגים גיוון, שבהן מצולמות דוגמניות במידות גוף שונות". למרות כל זאת, הולידיי מאמינה שויקטוריה'ס לא יתקשו למצוא דוגמנית פלאס סייז שתסכים לשתף איתם פעולה, "אני רק קוראת לאנשים להיות חכמים יותר".

הולידיי אמנם אוחזת בלמעלה מ-3 מיליון עוקבים וכיכבה על שערי מגזינים נחשבים כמו People, Self ו-Cosmo U.K אך היא עדיין רגילה לקבל דחיות ממותגים אופנתיים, אבל זה מעולם לא עצר מבעדה להמשיך לעשות את מה שהיא אוהבת, ולתחזק את אחד מחשבונות האינסטגרם הפוטוגניים ברשת. "אני השלמתי עם הגוף שלי, בעוד שאנשים אחרים עדיין לא, וזה לא התפקיד שלי לשנות את דעתם", היא אומרת. "התפקיד שלי הוא להמשיך לעשות את מה שאני עושה ולהמשיך להצליח בו, כי זה מה שגורם להם להתעצבן, אבל זה גם מה שעוזר לאנשים ועוזר לשנות דברים".

מסתבר שהולידיי רגילה לא רק לדחיות, אלא גם להטרדות ואפילו לאיומים במוות – וכל זאת משום שהיא שמנה. "בכל יום יש מישהו שאומר לי שאני צריכה למות, שאני הורגת את עצמי, שאני מגעילה או מישהו שמניח שביקרתי חמש פעמים במקדונלדס באותו יום".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I’m over the moon to finally share- This is totally surreal to see a fat body on the cover of a health magazine 😭🙏🏻 Thank you Self for changing the game with me! 💕 RP @selfmagazine We’re thrilled to share our first ever digital cover, featuring model, author, and fat-positivity activist Tess Holliday (@tessholliday). From editor-in-chief @carolynkylstra’s editor’s letter: “Holliday identifies as a fat woman; we chose to give her a platform because she has insightful things to say about thriving in a world that devalues bodies of size. We also chose to feature her because size representation is necessary, especially for a national health media brand that can help guide the conversation about what it means to be healthy and how to make health accessible. You don’t know how healthy or unhealthy a person is just by looking at them, you don’t know what their health goals and priorities are, and you don’t know what they’ve already done or are planning to do for their health going forward. And moreover, you should know that concern trolling—using a person’s perceived health to justify making them feel bad about themselves—isn’t just counterproductive, it’s abusive.” — Photographer: @catherineservel, Wardrobe Styling: @marpeidro, Hair: @christianmarc at @forwardartists using @randco, Makeup: @kristinhilton at @thewallgroup, Manicure: @nailsbyemikudo at @opusbeauty | #TeamSELF #effyourbeautystandards

A post shared by 💔T E S S 💔 (@tessholliday) on

הולידיי לא ממש מתרגשת מכל אלו. למעשה, היא מעדיפה שתקראו לה פשוט "דוגמנית שמנה" ושלא תחפשו איזה מונח מנומס ומכובס כדי לתאר אותה. "אנשים זרים מרגישים שלא בנוח כשאני מתייחסת אל עצמי כשמנה בנוכחותם. או שהם צוחקים, או שהם מגמגמים 'את לא כזו שמנה' ואז אני עונה להם 'אני פאקינג שמנה'. אני יודעת את זה, אתם לא אמורים לטאטא את זה למעני, כך אני בוחרת להזדהות וזה אחד התארים שבהם אני בוחרת לתאר את עצמי".

רגע לפני שאתם דואגים לדימוי העצמי של הולידיי, היא ממהרת להרגיע: "אי אפשר להתכחש לעובדה שהפנים שלי מדהימות ושהן צריכות להופיע יותר בקמפיינים של אופנה ובצילומים, ואני מרגישה שכל המגזינים שבוחרים שלא להשתמש בי, למעשה פוגעים רק בעצמם". אז אולי 2019 תהיה השנה שבה טס הולידיי תצליח לשבור שיאים ולעשות את זה - בגדול.