מותג התכשיטים שמציג נשים אמיתיות: "לא רק דוגמניות שנראות מאותו פס ייצור"
איך נראה קמפיין מסחרי שכל המצולמות בו הן נשים רגילות לגמרי, שהצטלמו איך שהן בחרו – עם הבגדים שלהן ובאופן שבו הן הרגישו בנוח? כך נראו הצילומים לקולקציית התכשיטים של המותג "פוזיטיב דנדי", של המעצבת דניאל בן שוע, שבחרה להעביר באמצעות חריטות מיוחדות על התכשיטים מסרים מחזקים לכל הנשים באשר הן
דניאל בן שוע הקימה את מותג התכשיטים "פוזיטיב דנדי" כדי להזכיר לעצמה על העוצמה שקיימת בה גם כשהיא לא מרגישה אותה. לאחר עשור בו התמודדה עם פיברומיאלגיה, מחלה הפוגעת בשרירים ובמפרקים, הצליחה דניאל לחולל בעצמה שינוי פיזי ונפשי, ויצרה את ליין התכשיטים מתוך תחושת שליחות לפזר מסרים חיוביים לסביבה. אז איך היא עושה את זה? השאיפה של דניאל הייתה לחבר את כל מי שעונדת תכשיט בעיצובה לחשיבה חיובית, מציאת הטוב בדברים וגילוי העוצמות הטמונות בה. לצורך כך יצרה מסרים שחרוטים על גבי התכשיטים כמו "לקחת נשימה" ו"קשובה לעצמי", ומילים מחזקות כמו "הקשבה", "אהבה", תודה", "רוגע" ו"הגשמה".
באינסטגרם שלנו כבר ביקרתם? לחצו כאן לעמוד שלנו!
View this post on Instagram
כהמשך ישיר למסר שחשוב לה להעביר, דניאל החליטה שאת צילומי קולקציית התכשיטים היא הולכת לבצע באמצעות נשים אמתיות ורגילות לגמרי. בעולם השיווק הנוכחי קמפיינים רבים מתהדרים בבחירת "נשים אמתיות" בכל מידה, צורה וצבע לצילומים, ובשימוש כמה שפחות פילטרים ופוטושופ, אך ברובם, אם לא בכולם - יש תוספת איפור עיצוב שיער וסטיילינג. החידוש של "פוזיטיב דנדי" היה שלמעשה כל המצולמות הן נשים רנדומליות שהגיעו לצילומים בצורה שהן בחרו ואיך שהן מרגישות בנוח. "כל אחת יכולה למצוא את המסר שלה ואת התכשיט אליו היא מתחברת. לכן כשהחלטתי לצלם את כל הדגמים שבאתר בחרתי לעשות זאת עם נשים "רגילות" מהיום יום, לאו דווקא כאלה שיודעות איך לעמוד מול מצלמה או להציג תכשיט, אבל כן מתחברות אליו ואל המסרים שלי" מספרת דניאל.
אל הנשים הגיעה דניאל באמצעות הרשת כמובן. "העלתי פוסט בפייסבוק שאני מחפשת נשים לקמפיין ייחודי. הדגש היה על אותנטיות וטבעיות ולא היו דרישות מיוחדות לגבי הנראות החיצונית, לכן כל אחת שמצאה לנכון יכלה לפנות ולהציע את עצמה. מתוך 200 פניות בחרנו 10 נשים רנדומליות לחלוטין." ואכן התוצאה הושגה: עשרת הנשים שהשתתפו היו בגילאי 35-60, פרט נערה אחת בת 15 שהשתתפה גם היא, וכול מתגוררות במקומות שונים בארץ ומגיעות מתחומים מגוונים במיוחד. המשותף לכולן, לדבריהן, הוא הרצון להרגיש טוב, להאמין בטוב, לקבל ולתת טוב.
אחת המצולמות היא לימור פינק מהדיטש, בת 38 אמא לילדה, דיאטנית במחלקת המטו- אונקולוגיה ומוח עצם מרמת גן. על הצילומים מספרת לימור כי "החוויה מרגשת, למרות שלא היה לי פשוט, אבל היה נראה לי שצלחתי. בחרתי במסר 'להיות קשובה לעצמי'. יש הרבה הסחות דעת בחיים שלי, והאינטואיציה שלי לעולם לא טועה לכן אני חייבת תמיד להקשיב לה ולהתעלם מרעשי הרקע. אני לגמרי מברכת על הבאת קמפיין עם נשים רגילות ואותנטיות שכל אחת מהן היא משהו אחר לגמרי ולא רק דוגמניות שנראות מאותו פס ייצור".
אז איך בעצם נראה יום צילום בו אף אחת מהנשים המצולמות אינה רגילה לדגמן? "לאלה שרגילות להרצות מול אנשים או לעמוד מול קהל היה יותר קל ולאחרות מעט יותר קשה" מספרת דניאל, ומוסיפה "אבל אפשר היה לראות במהלך סשן הצילומים איך לאט לאט הן נפתחו וזרמו. ככל שהן דיברו או צחקו או התנהלו בחופשיות- כך התמונות יצאו יותר אמתיות. הרבה יותר מאשר אלה המבוימות שקשה להוציא בהן בצורה איכותית ומיטבית גם את המצולמת וגם את התכשיט".
אין ספק שקמפיין מסחרי כזה הוא מראה שונה בנוף, וכזה שמרענן לראות בשוק הנוכחי. "היה לי מאוד חשוב לייצר חיבור לקהל הלקוחות שלי. עד כה התחברתי אליהן בעזרת הסיפור האישי שלי ובעזרת המסרים שאני מקדמת, אבל הפעם החלטתי להכניס אותן ממש לתוך התהליך- שהן יבחרו את המסר ושהן יבואו להצטלם איך שהן בוחרות. ומעל הכל- שהן יבחרו את המסר להטמיע בתוך החיים שלהן" מספרת דניאל, ומסכמת "לקמפיין הענקתי את השם 'הכל נמצא בתוכי' על שם אחד המסרים העיקריים מהקולקציה, כי בכל אחת יש את כוחות, יכולות, חוזקות- היא רק צריכה למצוא אותן בתוכה."