אחרי שפגשתם את איילת רדעי ואת אלונה קרובקה, שתי נשים מדהימות שעברו כל אחת מהפך אדיר בחייהן האישיים וסוף סוף הצליחו להראות אותו גם כלפי חוץ, הגיע תורה של דינה להשתדרג במדור המהפכים שלנו. בעוד שהיא זוכה במהפך, אתם זוכים להכיר עוד אישה מדהימה שיכולה ללמד את כולנו דבר או שניים על אהבה עצמית.

עוד במדור של גאלה רחמילביץ':

 

רק אחרי שאמה חלתה ונפטרה מסרטן, דינה הבינה שהיא חייבת להתחיל לשמור על הגוף שלה – אבל כל זמן שהיא שונאת אותו, היא לא תצליח. היא יצאה למסע של שינוי באורח חייה והוציאה מהלקסיקון את המושגים שמנה/רזה, והחלה להנחיל לילדיה ערכים של דימוי גוף חיובי מדי יום. זהו המסע המרגש של הארגנטינאית, שהייתה צריכה לעבור חצי עולם ותקופת אבל, בשביל להבין כמה היא יפה כמו שהיא.

דינה דושקין אונגר, בת 35, נשואה ואם ל-2 (והשלישי בדרך), היא מנהלת חשבונות בקונסוליה ארגנטינאית שחיה כל חייה עם דימוי גוף נמוך, אותו ירשה מאמא שלה. היא עלתה לארץ בגיל 22 יחד עם אחיותיה אחרי משבר גדול שפקד את ארגנטינה, והחלה להתאקלם בארץ – למדה באוניברסיטה, פגשה את בעלה והקימה משפחה. לפני 6 שנים, כשילדה את בכורתה היה, הוריה החליטו לעשות עלייה והצטרפו למשפחה בארץ. "בכל ארוחה משפחתית, הנושא המרכזי סביב השולחן היה דיאטות, קלוריות ובעיקר המראה החיצוני", היא מספרת.

דינה דושקין אונגר

לפני כשנתיים אובחנה אמה כחולת סרטן, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. במהלך שנה שלמה של מאבקים, נפלה אצל דינה ההבנה "שהכי חשוב זה לשמור על הגוף, אבל בשביל לשמור עליו חייבים לאהוב אותו", במילותיה. וכך התחיל השינוי הגדול.

"פתאום הסתכלנו על תמונות של אמא מגיל 40. בראש אני זוכרת אותה שמנה, אבל פתאום, כשעברנו על התמונות לא הבנתי על מה דיברנו בכלל. היא בכלל לא הייתה שמנה!".

"כל החיים היה לה דימוי גוף נמוך, שקיבלה בעקבות ההתנהלות של אמא שלה, ולכן זה גם עבר אלינו. שם נפל לי האסימון שאני לא מוכנה לעשות את זה גם לילדים שלי ומאז אני ממש מקפידה. אני לא מאפשרת בכלל שיח של שמנה/רזה, אני עובדת בלי סוף על חיזוק הדימוי העצמי שלי ורוצה להוות מודל לחיקוי למשפחה שלי".

דינה דושקין אונגר המהפך

"מאז שילדתי לפני 6 שנים עברתי טלטלה עם הגוף שלי. להפוך לאמא זו חוויה ששינתה לי את החיים. להבין שאני כבר לא רק לעצמי, שיש מישהי שתלויה בי בכל דבר ואני אחראית לה, זה קצת מטלטל. ולנסות תוך כדי גם לדאוג לעצמי, לגוף ולנפש שלי – זה מאתגר. רק עכשיו, אחרי כל הבלגן, נפלו לי פתאום אסימונים ולמדתי לאהוב את עצמי ואת הגוף שלי, מבלי לנסות לשנות אותו".

"גם אם הבת שלי אומרת היום 'אם אני אוכל את זה אני אשמין', אני ישר עונה לה שתאכל מה שהיא רוצה ומה שטוב לגוף שלה, ושתמיד היא תהיה יפה. אני ממוססת את השיח של רזה/שמנה. חשוב לי להביא למצב שזה כלל לא יטריד אותה, העיקר שתאהב את הגוף שלה. חשוב לי שיהיה לה בטחון עצמי ודימוי גוף חיובי, ואי אפשר לטפח את הגוף והנפש ממקום של שנאה. רק ממקום של אהבה".

צילום: by Pazit Oz  BARE

סטיילינג, הפקה ואיפור: גאלה רחמילביץ' ל-GALA'STYLE

שיער: ליז לוי ל-HAIRVISION המרכז לתוספות שיער והחלקות

בגדים: AYE

דינה דושקין אונגר מהפך