באנר

יש לא מעט סיבות אובייקטיביות לצריכה של מזון מקומי.

הראשונה - אוכל מקומי הוא הכי טרי שיש. המזון הזה לא עבר תהליכי שינוע, קירור או אחסנה בהובלה יבשתית, ימית או אווירית על פני הגלובוס. אוכל טרי משמעו ערכי ויטמינים גבוהים.

השניה  - יש לנו עקיבות לגבי אוכל מקומי. אנחנו יודעים איפה הוא גדל, ואיזו דרך הוא עבר מהרגש שהוא נקטף ועד שהוא הגיע אלינו. זו בעצם צריכה של מזון "מהשדה לצלחת", את בניגוד לאוכל מיובא ששם אין לי סיכוי לחקות אחר כל שרשרת האספקה עד שהמוצר הגיע אליי.

שלישית - מכירים את המונח "חסינות תזונתית"? כמו שאנחנו דואגים שיהיה לנו צבא חזק וחמוש, כך אנחנו צריכים לדאוג למספיק מזון שמיוצר אצלנו בשביל כולנו. שיהיה מספיק מזון שמיוצר פה כדי להאכיל את כל התושבים. ולכן חשוב שנייצר כאן מזון מקומי וגם נצרוך אותו.

בנוסף, כשאנחנו אוכלים מזון מקומי, אנחנו תומכים בחקלאות המקומית. כשאנחנו צורכים חומרי גלם מקומיים, אנחנו נותנים רוח גבית לחקלאות הישראלית, וגם מעודדים את הממשלה שאנחנו צריכים חקלאות יציבה.

לסיום, משהו שאולי לא ידעתם: יש גם ממד רגשי באכילת מזון מקומי. יש לנו נוסטלגיה לגביו, הוא מסמל עבורנו מקומות ותקופות, כמו להתגעגע לאוכל של סבתא. מחקרים מראים שאוכל שאנחנו יודעים מאיפה הוא בא – יותר טעים לנו.