לפעמים גם ירקות עושים את העבודה בשבילנו, כן דווקא הם, אלו שמחברים בין עשרים נשים שלא הכירו קודם ואחרי כמה שעות מוכנות לבשל יחד, לשתות יין  טוב יחד ולקבוע אינספור שיתופי פעולה לעתיד.

זה קרה השבוע ב"סטודיו לבישול" בתל אביב. 20  נשות תקשורת, מנהלות שיווק בכירות, בעלות עסקים ועצמאיות שהלכו עם החלומות שלהן, שתי סופרות, שתי סטנדאפיסטיות ופסיכולוגית חברתית אחת – נפגשו כדי להכיר, לשמוע, להעשיר האחת את השניה, וגם על הדרך  ללמוד מה עושים עם פתיתי כרובית, פתיתי ברוקולי ופתיתי גזר – שלושה מוצרים שנולדו במיוחד בשבילנו – אנשים שרוצים להעשיר את התבשילים שלנו בירקות (אפילו בלי שישימו לב) כל השמחה הזאת התרחשה בניצוחו של שף חנוך שכטר ממסעדת "באנה", מסעדה שכל מה שתמצאו בה הוא אוכל "שצומח". 

לפני הכל מוזגים יין ומציידות בסינר כי אם סדנת בישול אז שיראה כמו אחת.

 

התחלנו את המפגש בקלילות (או לפחות, זה מה שחשבנו), בסבב היכרות קצר סיפרה כל אחת על דבר אחד שהעשיר אותה השבוע – וכשהגיע תורה של מיה איידן, כתבת חדשות 13, והיא סיפרה לנו  על הפרויקט המיוחד שהכינה עם אחרוני גיבורי משפט אייכמן, זה הפך לרציני ואמיתי ומרגש במיוחד. סיון שטראוס, בעלת חברה לייעוץ בת 80 עובדים, סיפרה על אירוע מסוים בו עמדה בפני עשרות קולגות בכנס בינלאומי בלונדון, והעיזה להגיד את ההיפך הגמור ממה שכל השאר טענו. הפסיכולוגית שירלי יובל יאיר סיפרה על הפטנט שלה שיכול לאפשר לכל אחת להעשיר את עולמן:  לבחור יום מסוים (למשל, חמישי) ולסמן בו חלון זמן אותו את מפנה למפגשים ספונטניים. פשוט לא לתכנן ולהיות במקום מסוים באותו הזמן, השאר כבר יקרה מעצמו. הנוכחות  חלקו סיפורי העשרה של מתבגרים, של מנטורינג, של הופעות מוצלחות וכושלות, על רגעים קשים ומשמחים (שלא את כולם אפשר לשתף, אתן יודעות, כי יש דברים שצריך להשאיר על המגש).

רוני בהט, מנהלת אגף השיווק בחטיבת המזון של "תנובה" נתנה את האות לתחילת הבישול בניצוחו של שף שכטר: קיבלנו הדרכה זריזה על  איך משלבים ומעשירים בקלות את התבשילים שלנו עם פתיתי ירקות: למשל? עוגת גזר (מפתיתי גזר), או לביבות ברוקולי (שמתחבאים בהם גם פתיתי ברוקולי ופתיתי כרובית) ואז נשלחנו לעבודה: משימה ראשונה – להכין פיצה ללא גלוטן – שמורכבת מבסיס של פתיתי כרובית, עליהם רוטב עגבניות סמיך, ומעל פתיתי מוצרלה ובזיליקום. אתגר שני היה להכין עוגיות פתיתי גזר ושקדים. כן כן, גם אנחנו הופתענו שאפשר לשלב ירקות גם בקינוח (ועל הדרך להעשיר את המתכון בערכים תזונתיים וגם בטעם!)

הרעיון הגאוני שמסתתר מאחורי סדרת הפתיתים יקסום לכל הורה שרוצה שהילדים יאכלו ירקות: את  פתיתי הירקות האלה אפשר להכניס ולשלב בכל  מנה שמוכרת לילדים בלי שהם בכלל ישימו לב (קציצות, פיצה, פסטה ועוד) – וגם אם ישימו – זה ישתלב בעדינות ובחכמה. אפשר ליצור מהם מתכונים חדשים לגמרי (למשל, לביבות כרובית וברוקולי שכולן מפתיתים).

אפשר לתאר, כמובן, שהבישול נעשה תוך כדי רעש שיחה בלתי פוסק: כשמכניסים 15-20 נשים שלא הכירו עד היום לחדר סגור – הן יצאו משם עם עוד רעיונות, עוד השראה לפרויקטים, יקבלו קצת רוח גבית ליציאה לעצמאות או להתנדבות או למצוא נשים נוספות לקדם בארגון.

בתמונות אפשר לראות את השלל איתו יצאנו, וגם עם ההיכרויות החדשות, עם טיפים ומתכונים ועם הידיעה המרעננת שממש לא חייבים לשטוף בזיליקום לפני שמשתמשים בו !