שבועות הפך מזמן לחגן של עוגות הגבינה. בין אם קלאסיות, מיוחדות, פירותיות או קפואות - עוגות הגבינה תופסות את מקום הכבוד על שולחן החג, לצד שלל מטעמים חלביים מצוינים שיש מי שמחכים לבואם לאורך כל השנה. בדומה לסופגניות ולאוזני ההמן, גם בחג השבועות בוחרות המאפיות הטובות ביותר בארץ לבטא את היצירתיות שלהן, והוציאו לקראת שבועות קולקציות עוגות ומאפים חלביים מפנקים, ייחודיים וכאלה שיכניסו אתכם מיד לאווירת החג. בחרנו עבורכם את 5 העוגות ומאכלי החג השווים והמומלצים ביותר. בתיאבון!

טאטי - עוגת גבינה ושוקולד לבן בציפוי שמנת חמוצה ופירות העונה | מחיר: 110 ש"ח

טאטי. צילום: דניאל לילה

טאטי. צילום: דניאל לילה

עוגת הגבינה הקלאסית, קיבלה במאפיית טאטי המשובחת שדרוגים כייפים ונעימים לחך. על בסיס עוגת גבינה איכותית, נוספה שמנת חמוצה שמאזנת את מתקתקות הגבינה והשוקולד הלבן ומעל הכל הונחו בפשטות מלבבת ענבים, משמשים, דובדבנים ושלל פירות שהופכים את חווית אכילת העוגה, לאירוע מהנה. ביס עוגה, ביס פרי טרי, קצת ציפוי וחוזר חלילה. יש בעוגה של טאטי פשטות כובשת, ולפעמים זה כל מה שצריך. 

בטאטי, פטיסרי בולונז'רי המציעות מאפי בוטיק, אפשר למצוא לקראת שבועות גם טארט ריקוטה ומשמש, מוס שוקולד לבן ופירות אדומים, מוס יוגורט ופיסטוק, עוגת גבינה וקרם שמנת חמוצה ועוד מטעמים משגעים. 

בוטיק סנטרל - עוגת גבינה בשילוב עוגיות אוריאו | מחיר: 135 ש"ח

עוגת גבינה אפויה עם עוגיות אוראו. בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

עוגת גבינה אפויה עם עוגיות אוראו. בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

תראו, זה לא אתם. זה אנחנו. יש לנו חולשה קשה, קשה, קשה לעוגיות אוראו. שימו לנו את המופלאות האלה בגלידה, מילקשייק וכמובן עוגות - וקנינו. בבוטיק סנטרל הבינו את זה והינדסו עוגת אוראו מושחתת במיוחד. הבסיס הוא עוגת גבינה בתוכה עוגיות אוראו, למעלה יש אוראו ו... טוב תראו בעצמכם את חגיגת האוראו המהממת. המוטיב של רשת הפטיסרי האהובה היא מגוון גדול ועשיר, אנין ויצירתי המבוסס על גבינה איכותית. 

עוד עוגות שאפשר למצוא בבוטיק סנטרל יהיו גבינה ופירורים, עוגת גבינה אפויה ביתית בציפוי קרם גבינה, עוגת טריו פירות אדומים, עוגת טריו פירות אקזוטיים ועוד. 

ביסקוטי - עוגת גבינה באסקית Gateau Basque | מחיר: 132 ש"ח 

עוגה באסקית בביסקוטי. צילום: בועז לביא

עוגה באסקית בביסקוטי. צילום: בועז לביא

שמעו, בביסקוטי היה קשה לבחור. קשה מאוד. שלל עוגות גבינה יצירתיות ומפנקות פקדו אותנו, אבל אחרי הכל הפשטות מנצחת ואם אתם מחפשים את ה-עוגה, שתתן לשולחן החג מראה של תמונה מתוך חיים שכנראה לא שלכם, לכו על הבאסקית של ביסקוטי. העוגה הבאסקית היא מאפה מסורתי מחבל הבאסקים, ומורכבת משתי שכבות של בצק פריך אוורירי החובקות מלית גבינה ניו-יורקית אפויה. העוגה עצמה מעולה, הציפוי יפיפה והכל מוגש בתוך נייר אפייה שמישהו עוד יכול להתבלבל ולחשוב שאתם אחראים לפלא. עוגת הגבינה הבאסקית לא מתוקה מידי ואנחנו לגמרי התאהבנו. 

עוד אפשר למצוא בביסקוטי עוגת גבינה "היער השחור", עוגת גבינה פייננסייר אגוזים, קראמבל ים-תיכוני ושלל עוגות גבינה אפויות.

קולקציית שבועות בביסקוטי. צילום: בועז לביא

והנה עוד קצת מהפלא של ביסקוטי לשבועות - שלל עוגות ומאפים מעולים. צילום: בועז לביא

 

פיס אוף קייק - עוגת גבינה פירות יער מוס בוואריה | מחיר: 98 ש"ח

פיס אוף קייק זכו השנה בפרס "הכי מתוקים שיש". במאפייה האהובה שמקפידה לפנק גם את הקהל הטבעוני (חכו להפתעות בקרוב), עוגת הגבינה המסורתית קיבלה טוויסט פירותי ונוסטלגי בדמות עוגת גבינה עם מילוי קולי פירות יער, ומעליה מוס בוואריה בטעם ווניל המעוטר בקרם פיסטוק, חמוציות טריות ומקרונים אדמדמים בטעם וניל. העוגה מייצרת מפגש טעמים בין מתוק מאוד לחמוץ מאוד, ומי שאוהבים את השבועות שלהם עם הרבה הרבה מתוק, זו העוגה עבורם. המרקם של העוגה מיוחד על הלשון, כי יש חיבור בין מרקמים שונים, ומלבדה המאפייה מציעה חידושים בדמות מגוון קינוחים אישיים, שהם גרסה קטנה לעוגות מוכרות, כגון פנקוטה תותים ופירות טרופיים.

מאפיית ג'ייקובס - עוגת גבינה פס אוראו 

גייקובס. צילום: נטע ליבנה

הנה היא מצד שמאל. עוגת אוראו של מאפיית ג'ייקובס. צילום: נטע ליבנה

לא באמת חשבתם שלא מסיים עם אוראו, נכון? פס עוגת גבינה אוראו של מאפיית ג'ייקובס, הפכה עבורנו לכזאת ששווה להכין עבורה קפה לפחות שלוש פעמים ביום. קפה ועוגת אוראו בבוקר, קפה ועוגת אוראו בצהריים, קפה ועוגת אוראו לפני שהולכים הבייתה. עוגה העולה מורכבת משכבות של בצק שוקולד, שביניהן מוזלף גנאש שוקולד לבן ואוראו, עם קראנץ' אוראו נוצ'לה ומעל זילוף כוכבים של שנטי מסקרפונה. עוגה שהיא תענוג, אבל הכל בהנחה שאתם כמונו, שרופים על אוראו. או שאתם מוזרים ממש. 

ומלבד העוגה המצוינת, ג'ייקובס הביאו אותה ביצירתיות עם טארט פינה קולדה, עוגת בריוש גבינות ושלל מאפים שנתנו פייט רציני לעוגות כמו פוגאס גבינות וזיתים, וחלת בריוש שום שהייתה אגדית. 

המאפים של גייקובס. לכו על בריוש שום. אין דברים כאלה. צילום: נטע ליבנה

המאפים של ג'ייקובס. לכו על בריוש שום. אין דברים כאלה. צילום: נטע ליבנה

תודה לחברות מערכת אונלייף על חוות הדעת והטעימות.