חטיף פצפוצי אורז עם טחינה וסילאן:  חטיף ממכר, נטול חלב שאהוד גם על ילדים וגם על המבוגרים שבינינו. ההכנה, סופר פשוטה - מערבבים בקערה: 3-4 כוסות פצפוצי אורז, רבע כוס טחינה גולמית, חצי כוס סילאן, ושתי כפות קוקוס טחון. מניחים בתבנית ושולחים ל – 4 שעות במקרר. פורסים לריבועים וטובלים בנחת בתה מהביל.

soom: אם אתם מחפשים קינוח זמין שלא מצריך אפילו חצי דקת הכנה, וכמובן אינו כולל חלב, דאגו למלא את המקרר שלכם ב soom בשלל טעמים: מדובר בסדרת מעדנים ללא חלב על בסיס טחינה. פשוט, טעים וזמין כל הזמן. רק צריך כפית.

תמרים במילוי מקדמיה:  הפינוק הבא אולי קטן ממדים, אבל אוי כמה שהוא טעים ומפוצץ באנרגיה. מדובר בשדרוג קל לחטיף המוכר שמשלב בין תמר לאגוז. רושמים?:

מכינים מראש: מאה גרם אגוזי מקדמיה, כ 10-15 תמרים, ואת החומרים הבאים לבלילה:  2 כפות שמן קוקוס, מעט אבקת קקאו, אבקת סוכר וכף קוקוס טחון.

איך מכינים? מערבבים את חומרי הבלילה, פורסים תמר לאורכו ומוציאים את הגלעין. מכניסים את אגוזי המקדמיה לבלילה ומערבבים עד לציפוי. מכניסים אגוז מצופה לתוך התמר החצוי וממשיכים לבא אחריו. אם בא לכם לשדרג, ואין ילדים בסביבה, תרגישו חופשיים להשרות את התמרים בכוס ברנדי עם כפית סוכר לפני ההכנה.

מרציפן בהכנה ביתית:  מה שנחמד בממתק החמוד הזה, זה שמעבר להיותו נטול לקטוז וקל במיוחד להכנה, אתם אלה שקובעים את דרגת המתיקות שלו. בניגוד לחלק נכבד מהמרציפנים התעשייתיים שמכילים בעיקר סוכר וגם שקדים, במקרה הזה בהחלט אפשר לשחק עם הכמויות.

ולמתכון הבסיסי: מערבבים (עם היד): 200 גרם שקדים טחונים (אם ממש מתחשק לכם להשקיע תוכלו לטחון שקדים שלמים בבלנדר), 100 גרם (או יותר, או פחות) אבקת סוכר, 3-4 טיפות מי שקדים ובערך שתי כפות גדולות של מים קרים (אפשר להוסיף מעט יותר אם העיסה יוצאת יבשה מידי). וזהו – את ה"בצק" שמתקבל שולחים להתייצבות במקרר למספר שעות ולאחר מכן יוצרים כדורי מרציפן מטריפים.