עם כל אהבתי לסופגניות, כבר זמן מה שאני מרגישה שהסופגניות הפכו להיות קצת כמו חתונות -  מדהימות, יפות, תמיד כיף שיש אחת, אבל אי אפשר להפתיע. כולם עשו הכל. אולי זאת הקורונה והצורך באוכל גדול ומנחם, אבל השנה לא רק שהסופגניות הצליחו להכניס לי טעם טוב לחיים, הן גם הצליחו להפתיע. אז פנו את הזמן, פתחו כפתור במכנסיים ותהיו מוכנים עם הטלפון לעשות הזמנה, מתחילים:

שואורום בייקהאוס

קולקציית חנוכה 2020 של השואורום בייקהאוס - The Cereal Killer Box. הבייקהאוס היצירתי של קים וקלואי, לא מפסיקים לחדש, לרגש ולהפתיע והפעם עם קולקציית סופגניות לחנוכה שתעלה חיוך אצל ילדים ומבוגרים כאחד, שש סופגניות עם מילויים המבוססים על דגני הבוקר האהובים של נסטלה. הקולקציה נוצרה בשיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו עם דגני הבוקר של נסטלה.

המצטיינת שלנו: סופגניית סיני מיניס. לפני שאני מדברת על הטעם שלה, אני רוצה לתת קרדיט ענק על היצירתיות. החוויה שלי התחילה כבר מרגע קבלת הסופגניות שם חיכה לי מארז יפיפה של מיני קופסאות קורנפלקס שלרגע בלבלו אותי. לאחר שפתחתי את קופסת הקורנפלקס התגלתה בפניי סופגנייה מצופה בסוכר ומעט שברי סיני מיניס מעל (מומלץ לפתוח את הקופסה מלמטה שם יש קרטון לאחיזה בסופגנייה). לאחר הביס הראשון הסופגנייה (והפה) מתמלאים במוס Cereal&Cream בטעם סיני מיניס עם מרקם קציפתי ומפתיע. והסופגניה עצמה כל כך טעימה, לא כבדה וממש נמסה בפה. לצערי הייתי צריכה לחלוק את הסופגניות עם עוד אנשים אבל אם זה היה תלוי בי, הייתי לוקחת את כל הסופגניות לעצמי.

 צילום סיגל סבן

צילום סיגל סבן

ביסקוטי

לקראת חנוכה, החליטו בקונדיטוריית ביסקוטי שעונת הגלידות תימשך השנה אל תוך החורף ויצרו קולקציית סופגניות בהשראת ארטיקים וגלידות. לצד הסופגניות הקלאסיות. הקונדיטורית רוסלה יונה יצרה מגוון סופגניות מושחתות המיוצרות בעבודת יד, עם מילויים וציפויים שכולם מחווה לגלידות ולארטיקים האהובים.

המצטיינת שלנו: יש לי וידוי קטן, אני פחות אוהבת פירות בקינוחים שלי. מבחינתי מדובר בשתי הנאות ניפרדות. אבל כשביסקוטי הביאו את הסופגניות המהממות שלהן, חשבתי שאני חייבת לטעום את סופגניית הסולרו מנגו, סופגניה במילוי קרם מנגו, ציפוי מנגו, קראמבל וטוויל טרופי, שהייתה הפתעה מדהימה. הסופגניה עצמה מאוד נימוחה, והקרם מנגו היה מושלם, לא מאוד מתוק אבל משתלב נהדר עם המתיקות של הסופגניה והציפוי למעלה. הסופגניה נגמרה במהירות ואני נשארתי עם טעם של עוד.

צילום: בועז לביא

צילום: בועז לביא

מאפיית ג'ייקובס 

מאפיות הבוטיק ג'ייקובס משיקות השנה קולקציית סופגניות אפויות, בלי טיגונים ועם פחות רגשי אשמה. הסופגנייה שהתחפשה הם קוראים לזה ובצדק. הסופגניות האפויות נעשות בעבודת יד מבצק בריוש חמאתי עם נגיעות וניל, ולאחר האפייה הן אווריריות ורכות. הקונדיטורית מעיין קאופמן הכינה לנו שתי קולקציות חדשות שעושות כיף בעיניים ובפה, במיוחד לילדים שישמחו לגלות כי תחפושות פורים הקדימו לבקר בחנוכה, על גבי מלכת החג, הלא היא הסופגנייה. תמצאו שם את פרוזן, חד קרן, וסופקנייקה שנראית כמו HOT DOG ותפיל אתכם.

המצטיינת שלנו: נכון שסופגניית חד הקרן הקסימה את הילדות אבל הסופגנייה המנצחת היא פאדג' בראוניז כי תכלס אין כמו שוקולד ואם הם הצליחו לאפות את זה ככה שזה נימוח בפה, אז לשם הולכת המדליה שלנו. מדובר בסופגניית קקאו אפויה במילוי קרם שוקולד, ציפוי גנאש שוקולד מריר וחלב וקישוטי בראוניז וקליק והיא טעימה בדיוק כמו שזה נשמע. שוס

צילום: בר אופק

צילום: בר אופק

שמו:

לקראת חנוכה, רשת "קונדיטוריית שמו" בניצוחו של השף-קונדיטור מיקי שמו, משיקה את קולקציית הסופגניות לחג הקרוב ומביאה לקדמת הבמה סופגניות בהשראת הפטיסרי מרחבי העולם. השנה השף מציע קולקציית סופגניות שמורכבת מסופגניות הריבה הקלאסיות והאהובות, סופגניות מתוקות שילדים אוהבים במיוחד, סופגניות אפויות וסופגניות מפתיעות עם חידוש קולינארי.

המצטיינת שלנו: כמו שהבנתם אני אוהבת שוקולד וכשראיתי את סופגניית הקליק – סופגנייה במלית קרמו שוקולד מריר בציפוי 'קליק' שוקולד מלווה בפיפיטה של נוצ'לה חום (אגוזים) לא יכולתי שלא לטעום אותה ראשונה. הסופגנייה עצמה אוורירית וטעימה, הציפוי מלמעלה היה ניראה לי בהתחלה פשוט, אבל הצליח להפתיע - יש לו טעם מדהים של קראסט מיוחד, שנותן קונטרה מדהימה לרכות של הסופגנייה עצמה יחד עם המילוי מה שהופך את הכל ביחד לביס אחד מושלם.

צילום: איתן וקסמן

צילום: איתן וקסמן

 

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל נערכת לחג החנוכה 2020 עם סופגניות בריוש אפויות ואווריריות במגוון מילויים אהובים. הסופגניות נאפות בוקר בוקר בקונדיטוריה של בוטיק סנטרל, ומגיעות לסניפי הרשת ברחבי הארץ טריות, חמות ונימוחות. הסופגניות האפויות מכילות כמחצית מכמות הקלוריות בסופגנייה מטוגנת באותו הגודל ואינו סובלות מטעמי לוואי של שמן וטיגון. ובנוסף לכל.. הן גם טעימות.

המצטיינת שלנו: פיסטוק זה סיפור אהבה די טרי אצלי, ואחרי שגלידת פיסטוק נכנסה לרשימת הטעמים האהובים עלי החלטתי לנסות את סופגניית הפיסטוק- במילוי קרם פיסטוק מעודן ובעיטור שברי פיסטוק. אני חייבת לציין שהסופגנייה האפויה קצת שונה בטעם שלה מסופגנייה רגילה אך בעלת מרקם אוורירי, ובסופו של דבר כן נותנת תחושה של סופגנייה חמאתית ועשירה. המילוי עצמו היה מדהים אך היה לי קצת חסר ציפוי מלמעלה. בסופו של דבר, מי שרוצה לשמור על עצמו החג הזה וגם ליהנות מסופגנייה איכותית וטעימה אני לגמרי ממליצה על הסופגנייה הזו.

 
צילום: טל סיון ציפורין

צילום.: טל סיון ציפורין

חג שמח!